BartM94
Wegverkenner
Beste lezers,
Vorige week zat ik in mijn eigen autotopic nog te verkondigen dat mijn Punto Evo Twinair als nieuw rijdt.
Helaas kamp ik nu met een probleem, waar ik graag jullie gedachtes van hoor.
Na langere tijd niet gebruik te hebben gemaakt van de Punto, merk ik nu op dat hij anders rijdt / reageert dan voorheen. (De langere tijd is overigens enkele weken)
Het is als volgt: Bij optrekken merk ik dat er vanaf 3500 toeren een tamelijk erge vibratie in de auto aanwezig is.
Als ik de auto in toeren laat zakken, is dezelfde vibratie aanwezig bij 1500 toeren.
Hoe hoger in de toeren, hoe moeilijker die in versnelling gaat.
Als de auto eenmaal contant rijdt, op de cruise bijvoorbeeld, merk ik geen vibraties. Zowel, 50, 80, 100 / 120 km/p.u
De vibratie is zowel stationair als rijdend aanwezig. Met koppeling in of in zijn vrij is geen merkbaar verschil.
Informatie waar jullie misschien ook iets mee kunnen:
- 0.9 TwinAir met 125.000km gelopen
- Altijd E5 getankt
- Bougies reeds verwisseld (baat het niet....)
- Olie is oke, volgens C3 specificatie
- Als test nog Forté Injector Cleaner toegevoegd (baat het niet....)
- Wielen zijn zgan, gebalanceerd en wel. Juiste spanning
- Hij bokt niet en houdt niet in
Iets in mij zegt dat er een motorsteun (of versnellingsbaksteun) niet meer helemaal fris is.
Iemand ooit een soort gelijke meegemaakt?
Zoals je in mijn autotopic ziet, ben ik een zelfklusser. Ik wil dus eerst kijken of ik het zelf opgelost krijg ipv dat ik een vakgarage benader.
Vorige week zat ik in mijn eigen autotopic nog te verkondigen dat mijn Punto Evo Twinair als nieuw rijdt.
Helaas kamp ik nu met een probleem, waar ik graag jullie gedachtes van hoor.
Na langere tijd niet gebruik te hebben gemaakt van de Punto, merk ik nu op dat hij anders rijdt / reageert dan voorheen. (De langere tijd is overigens enkele weken)
Het is als volgt: Bij optrekken merk ik dat er vanaf 3500 toeren een tamelijk erge vibratie in de auto aanwezig is.
Als ik de auto in toeren laat zakken, is dezelfde vibratie aanwezig bij 1500 toeren.
Hoe hoger in de toeren, hoe moeilijker die in versnelling gaat.
Als de auto eenmaal contant rijdt, op de cruise bijvoorbeeld, merk ik geen vibraties. Zowel, 50, 80, 100 / 120 km/p.u
De vibratie is zowel stationair als rijdend aanwezig. Met koppeling in of in zijn vrij is geen merkbaar verschil.
Informatie waar jullie misschien ook iets mee kunnen:
- 0.9 TwinAir met 125.000km gelopen
- Altijd E5 getankt
- Bougies reeds verwisseld (baat het niet....)
- Olie is oke, volgens C3 specificatie
- Als test nog Forté Injector Cleaner toegevoegd (baat het niet....)
- Wielen zijn zgan, gebalanceerd en wel. Juiste spanning
- Hij bokt niet en houdt niet in
Iets in mij zegt dat er een motorsteun (of versnellingsbaksteun) niet meer helemaal fris is.
Iemand ooit een soort gelijke meegemaakt?
Zoals je in mijn autotopic ziet, ben ik een zelfklusser. Ik wil dus eerst kijken of ik het zelf opgelost krijg ipv dat ik een vakgarage benader.