Fiat panda 269.000 op de teller

A

Anoniem

Guest
Wij willen graag een Fiat Panda kopen omdat we echt een zuinige auo zoeken. We hebben er een gevonden die we wellicht 1 op 1 kunnen inruilen voor onze daihatsu yrv. Deze heeft 130.000 op de teller maar is automaat dus zuipt aardig. Er wordt €1000 gevraagd voor deze panda 1.1 uit 2003 dez3 heeft echter welk 269.000 op de teller staan. Is dit reeël? Iemand die advies kan geven?

Van welk jaar is de YRV? Zit er nog APK op? Ik zou zeggen dat het lonend moet zijn om de YRV eerst particulier te verkopen.

Een Panda met 269.000km op te teller zou ik zelf niet meer aan beginnen. Een YRV met 130.000 op de teller kan nog een tijd verder. Wat je dan zou besparen aan brandstof steek je wel ruim in die Panda aan extra onderhoud.

Dat lijkt met de gegeven info een redelijk markconforme vraagprijs.

Het is deze, neem ik aan? Ik zie redelijk wat gebruikssporen, maar ach. Wat kun je voor deze prijs en kilometerstand verwachten... Vraag is imo vooral of het verstandig is om met gesloten beurs een YRV te ruilen voor een Panda met ruim het dubbele aan ervaring, alleen omdat die wat zuiniger is. Persoonlijk zou ik dan (als het kan) liever wat meer uitgeven zodat je er ook qua andere factoren op vooruit gaat.

Zou op de sloop een nieuw interieur halen als het de auto van de link naar marktplaats is. Het is op de vooerstoel kapot en vreselijk good.

opel omega zei:
Een Panda met 269.000km op te teller zou ik zelf niet meer aan beginnen. Een YRV met 130.000 op de teller kan nog een tijd verder. Wat je dan zou besparen aan brandstof steek je wel ruim in die Panda aan extra onderhoud.

Deze Pandaatjes verbruiken volgens spritmonitor 1 op 16. De YRV verbruikt volgens datzelfde spritmonitor 1 op 12,5 maar dat is opgegeven over elk motortype met automaat, ook de 200 pk versie.
Die 270.000 km is wel wat veel maar als de auto altijd correct onderhouden en gebruikt is, mag dat geen probleem zijn.

Toch; aan een auto die bij een handelaar slechts 1000 euro kost zal vast wel iets te repareren zijn. De Panda is daarmee een grote gok, ik zou zeker een aankoopkeuring door een andere Fiat garage laten uitvoeren. Het kan dat ene zeldzame pareltje zijn waarmee je nog jaren rijdt, het kan ook de auto zijn waarop je leeg loopt.

Aangezien jullie YRV weinig km op de teller heeft ga ik er vanuit dat jullie weinig rijden. Bij 10.000 km per jaar scheelt het circa 200 euro aan brandstof. De YRV is betrouwbaar en gezien de km stand kunnen jullie nog wel even vooruit.

De benzineprijzen zijn op weg naar de bodem...
Ik zou deze ruil, waar je zoals boven al gedaan is van alles van kunt vinden, dus niet doen.
Het Corona virus, de economische effecten daarvan, het onvermogen om binnen de OPEC consent te vinden over productiebeperking en de de uitgebroken prijzenoorlog spelen een rol.
Het is niet heel wild om te denken dat het jaren gaat duren voordat de olieprijs terugveert naar een nieuwe all time high.

Daarbij vind ik 1000 euro veel geld voor een Panda met zoveel kilometers op de teller. Je hebt voor datzelfde geld exemplaren met een stuk minder op de teller.
Deze heeft er bijvoorbeeld maar 190dkm op staan en ziet er frisser uit.
Panda
$_85.JPG

opel omega zei:

Ja, dit dus.

@marianne misschien overstappen op e5 benzine. Ik denk als je de yrv met 1.3 en automaat nog wel voor 1500 kan verkopen. Auto scout is gratis. Poot stijf houden en geen gezeur en teleur om de deur

Terug
Bovenaan