Fiat Grande Punto of AR MiTo

Guest
Hallo allemaal, ik ben van plan een tweede autootje te kopen voor de vrouw en als back up voor mijn V70.
Er zal misschien 5 tot 10 duizend op jaarbasis meegereden worden en mijn belangstelling gaat uit naar een Grande Punto of een MiTo, op benzine.
Wie heeft er ervaring met een of beide van deze auto's, zijn er tips qua motor en transmissie keuze en wat zijn de zwakke punten.
Ook sta ik wel open voor een andere keuze maar ik wilde eigenlijk een keer iets Italiaans proberen, ik begrijp ook wel dat een Corolla of een Civic misschien verstandiger is maar oké, we doen eens gek. Wie heeft er een zinnige mening over, bij voorbaat dank.

Wat wil je er mee? Is alleen voor je vrouw of moeten er ook kinderen mee? Grande Punto is er ook als 5 deurs en daardoor praktischer. De T-jet motoren zijn beter dan de M-jet motoren. Maar het ligt natuurlijk ook aan hoeveel vermogen je wilt en of je dus een motor met turbo wil of een zonder.
Persoonlijk vind ik de Mito iets mooier dan de Grande Punto.

Ze delen heel veel techniek. Voordelen van de Fiat Grande Punto, Punto Evo en later Punto dat ze veel als handiger 5 deurs zijn verkocht, en goedkoper zijn. De Alfa Mito heb je alleen als 3 deurs, maar zijn vaak wel wat luxer uitgevoerd. Ik zou zelf altijd kiezen voor een 4 cilinder motor en niet voor de 2 cilinder, vanwege het geluids comfort en duurzaamheid. Op wat kleine elektrische probleempjes zijn het goede auto's.

Ik heb geen kinderen maar een 5de deur kan idd praktischer zijn, de MiTo is mooier, welke zou het beste zijn voor mijn lengte (196).

Dat kan je beste testen, lengte is niet alleen van belang maar ook hoe rechtop je wil zitten in auto of niet.

V8 boven alles zei:
Ik heb geen kinderen maar een 5de deur kan idd praktischer zijn, de MiTo is mooier, welke zou het beste zijn voor mijn lengte (196).
Ik denk dat het belangrijker is dat je vrouw er goed in kan zitten zij zal er het grootste deel van de tijd in rijden. Natuurlijk moet jij er ook in passen, maar ik denk dat minder belangrijk is.

Epica zei:
V8 boven alles zei:
Ik denk dat het belangrijker is dat je vrouw er goed in kan zitten zij zal er het grootste deel van de tijd in rijden. Natuurlijk moet jij er ook in passen, maar ik denk dat minder belangrijk is.

Ik moet erbij vermelden dat mijn vrouw wat rijangst heeft en voorlopig alleen zal rijden met mij ernaast.
Vooral snelweg is een probleem, ik hoop dat zij hier met de tijd overheen komt.
Die MiTo is ook met dat DNA systeem leverbaar geloof ik, of is dit standaard en is dit kwetsbaar?

Bij de MiTo is het 'vorm voor functie':
Kleine zijspiegels, slecht zicht naar achteren en opzij. Maar het ziet er wel leuk uit...

Vrouw met rijangst? Dan dus beter de Punto.

Dat is wel een dingetje idd, moet je maar net weten, bij de Punto dus een beter uitzicht naar alle kanten.

Ik rij al 12 jaar met dezelfde Grande Punto, die van mij is een 1.4 8v met Duallogic versnellingsbak. Afgezien van een airco die nu voor de twee keer kapot is (versleten compressor) Heb ik tot nu toe geen dure reparaties gehad maar sinds een jaar of 2-3 wel kleine irritatie opwekkende dingetjes die meestal met de elektronica te maken hebben en waarvan de dealer zegt dat die niet zijn op te lossen.

Terug
Bovenaan