Fiat bravo, spontaan vermogen verlies??

Thomas Bravo

Net ingestapt
Hallo lezers, ik hoop dat iemand hier al eens eerder een probleem mee heeft gehad met een ander type auto of misschien wel dezelfde, die mij meer duidelijkheid kan geven op mijn vraag. Ik zal het even uitleggen.

Ik rij vandaag op een 100 km/u weg achter een vrachtwagen, op een gegeven moment doe ik mijn cruise control maar aan omdat ik er van uit ging dat ik er nog wel even achter bleef rijden. Vervolgens 5 minuten later slaat hij af, ik zet mijn cruisecontrol van 80km/u naar 100 km/u en zodra ik de bediening loslaat, valt al het vermogen weg, de auto zakt in toeren dus ik schakel terug van de 6 naar 5 naar 4 tot aan de 1, ik zet de auto aan de kant, start hem opnieuw op en ineens is het vermogen weer terug maar is het motor storinglampje, die ik kreeg toen cruisecontrol uit viel en mijn vermogen kwijt was geraakt, aan staan. Ik weet niet hoe het kan maar ik heb dit al eens eerder gehad, toen de anwb erbij gehad, maar kon niks vinden buiten een foutcode, garage hetzelfde, alle sensoren zijn schoongemaakt maar volgens hun was er niks aan de hand. Nu gebeurd het dus weer en maak ik me toch zorgen dat het niet niks is...hij slaat niet voor niks in de nood stand toch? Wat mij is opgevallen is dat zodra ik cruisecontrol aan had gezet . Mijn auto moeite had om van 80 naar 100 te gaan hij trok slecht op terwijl ik dat niet gewend ben met 150pk, hij trilde ook best aardig... meer is voor mij niet duidelijk. Ik hoopte eigenlijk dat iemand zijn ervaring kan gebruiken om iets meer te vertellen over wat het “mogelijk” kan zijn.

150 pk is dat de 1.4 Tjet of de 2.0 diesel? Sowieso denk ik toch een sensor in de storing, wellicht een slechte bobine of ergens een vacuüm lek in het turbo systeem.

Zadelsnuiver zei:
150 pk is dat de 1.4 Tjet of de 2.0 diesel? Sowieso denk ik toch een sensor in de storing, wellicht een slechte bobine of ergens een vacuüm lek in het turbo systeem.

Het is de 1.4 T-Jet inderdaad

Terug
Bovenaan