Fiat 500: Koppelingspedaal kan niet meer ingetrapt worden

CliffP f3244313

Net ingestapt
Fiat 500 uit 2011

Dit gebeurde gisteren, gewoon tijdens het rijden. We hebben nooit problemen gehad met de koppeling, en de auto heeft 2 maanden geleden nog een grote beurt gehad. Er wordt altijd rustig met de auto gereden. Tijdens het rijden wilde ik opschakelen naar z'n 4 maar tot mijn grote verbazing kon ik het koppelingspedaal niet meer intrappen. Het voelde alsof hij muur en muur vast zat. De versnelling meteen in z'n vrij gezet en de auto langs de kant gezet. Er kwam een "vreemd" geluid uit de motor en ik rook ook iets verbrands. De auto is wel met draaiende motor naar huis gesleept (zo'n 3 kilometer verderop) want anders had ik geen rem- en stuurbekrachting tjdens het slepen.

De auto heb ik 2 maanden geleden gekocht en er zit volgens mij nog wel garantie op. Maar ik zou toch vooraf graag willen weten er aan de hand zou kunnen zijn.

Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Er is iets kapot in de koppeling. Wat, is niet eens belangrijk want de versnellingsbak moet er toch af om te kijken wat er aan de hand is.

Ik heb pas meegekeken met de reparatie van eenzelfde probleem bij een 500. Niet te lang mee doorrijden want dan is het asje waar het druklager op glijdt ook kapot en moet de hele bak er uit. Nu lijkt het er idd op dat het druklager kapot is. Vervang meteen ook de koppelingsplaat als het toch open ligt.

Bedankt voor jullie antwoorden! Waar het mij om gaat is dat ik enigszins weet wat er mis zou kunnen zijn. Sommige garagebedrijven hebben nog wel eens de neiging om problemen te overdrijven/vergroten en het is dan fijn om een heel klein beetje voorbereid te zijn.

Bedankt voor jullie antwoorden! Waar het mij om gaat is dat ik enigszins weet wat er mis zou kunnen zijn. Sommige garagebedrijven hebben nog wel eens de neiging om problemen te overdrijven/vergroten en het is dan fijn om een heel klein beetje voorbereid te zijn.
Handige tip na de reparatie: het koppelingspedaal niet onnodig inhouden, zoals bijvoorbeeld bij het stoplicht

5 seconden ofzo is niet erg, maar als je verwacht dat je een halve minuut stil gaat staan bij een afslag of stoplicht, de auto gewoon in neutraal zetten. De mensen achter je kunnen gerust wel een seconde langer wachten terwijl je ondertussen van stilstand naar de eerste versnelling schakelt

Handige tip na de reparatie: het koppelingspedaal niet onnodig inhouden, zoals bijvoorbeeld bij het stoplicht

5 seconden ofzo is niet erg, maar als je verwacht dat je een halve minuut stil gaat staan bij een afslag of stoplicht, de auto gewoon in neutraal zetten. De mensen achter je kunnen gerust wel een seconde langer wachten terwijl je ondertussen van stilstand naar de eerste versnelling schakelt
Dank maar dat deed ik al niet omdat de Fiat 500 start/stop heeft. Dus in z'n vrij en rem ingedrukt houden, dan gaat de motor uit. Zodra ik de koppeling dan weer intrap, start hij automatisch.

Je hebt de auto twee maanden geleden gekocht en je hebt nou al zulke problemen met je auto. Klink als oplichting als je het mij vraagt. Gelukkig heb je garantie. Meteen terug brengen en laat ze het maar lekker oplossen daar. Gratis!

Wat een onzin, auto is niet nieuw, problemen kunnen altijd ontstaan.
Gaat er om hoe het opgelost wordt. goed dus in dit geval.

Dat moet nog blijken. TS heeft gelukkig garantie op de auto. Maar dat moet dan wel netjes afgehandeld worden. En nee als je net een auto hebt gekocht dan is het niet normaal dat je na twee maanden al een kapotte versnellingsbak hebt. Ook al is de auto tweedehands. Dat laten repareren kost peperduur. Dus ik hoop voor TS dat deze kwestie netjes afgehandeld wordt.

Edit, ik lees net dat het al netjes opgelost is. Mooi zo. :) Nu maar hopen dat er na twee maanden niet nog meer mankementen aan het licht zullen komen. Succes @CliffP f3244313

Dat moet nog blijken. TS heeft gelukkig garantie op de auto. Maar dat moet dan wel netjes afgehandeld worden. En nee als je net een auto hebt gekocht dan is het niet normaal dat je na twee maanden al een kapotte versnellingsbak hebt. Ook al is de auto tweedehands. Dat laten repareren kost peperduur. Dus ik hoop voor TS dat deze kwestie netjes afgehandeld wordt.

Edit, ik lees net dat het al netjes opgelost is. Mooi zo. :) Nu maar hopen dat er na twee maanden niet nog meer mankementen aan het licht zullen komen. Succes @CliffP f3244313
Kost duur :ROFLMAO::ROFLMAO:

Of het daadwerkelijk duur is of niet laat ik dan maar even in het midden. Maar ik vind het buitengewoon schofterig dat TS na twee maanden al met zulke problemen zit opgescheept. Ik ben benieuwd wat het volgende probleem gaat worden. Ik ben des te benieuwder hoe lang (kort) het zal gaan duren voordat die nieuwe problemen zich gaan voordoen.

Of het daadwerkelijk duur is of niet laat ik dan maar even in het midden. Maar ik vind het buitengewoon schofterig dat TS na twee maanden al met zulke problemen zit opgescheept. Ik ben benieuwd wat het volgende probleem gaat worden. Ik ben des te benieuwder hoe lang (kort) het zal gaan duren voordat die nieuwe problemen zich gaan voordoen.
Daar is niks schofterigs aan, zulke dingen gebeuren gewoon. Als je het maar oplost. Een paar weken geleden leverden wij een Mini af. Jonge auto en ook echt niet goedkoop. Na 4 dagen stond mevrouw stil met een kapotte dynamo. Dat gebeurt , dat kun je ook niet voorkomen. We hebben de auto opgehaald en gerepareerd. Mag jij me vertellen wat daar schofterig aan is.

Daar is niks schofterigs aan,

Dat is jouw mening en ik heb daar een andere mening over.
zulke dingen gebeuren gewoon. Als je het maar oplost. Een paar weken geleden leverden wij een Mini af. Jonge auto en ook echt niet goedkoop. Na 4 dagen stond mevrouw stil met een kapotte dynamo. Dat gebeurt , dat kun je ook niet voorkomen. We hebben de auto opgehaald en gerepareerd. Mag jij me vertellen wat daar schofterig aan is.

Aaah okay je werkt bij een garage. Dat verklaard je reactie. Ik ga verder niet meer op je in.

Dat is jouw mening en ik heb daar een andere mening over.

Aaah okay je werkt bij een garage. Dat verklaard je reactie. Ik ga verder niet meer op je in.
Wij hebben een autobedrijf ja en daarom reageer ik. En ik wil nog steeds graag weten wat er schofterig aan is als een auto een storing krijgt. Auto's gaan wel eens stuk weet je, en daarom geven wij BOVAG garantie.

Terug
Bovenaan