Fiat 500 bouwjaar 2018 voorzien van xenon

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag,

Ik wil mijn Fiat 500 voorzien van de originele xenon koplampen.
Ik heb een setje voor modeljaar 2017 gevonden, maar past dit ook op een 2018 model?
Waar moet ik aan denken als de koplampen ga vervangen en is dit makkelijk zelf te doen?

Origineel xenon komt vaak met automatische hoogteregeling. Dan heb je ook andere bedrading en bijvoorbeeld sensoren op het chassis of op de assen om de 'helling' vast te stellen. Zoek dus even uit hoe dat zit.
Een alternatief is aftermarket projector-units met xenon.

Wat voor projector units raad je dan aan?
Kan ik ook andere lampen erin zetten voor betere zicht?

Was even vergeten dat je automatische hoogteregeling nodig hebt als je originele xenon koplampen gaat plaatsen.

CLA 2019 zei:
Wat voor projector units raad je dan aan?
Kan ik ook andere lampen erin zetten voor betere zicht?

Was even vergeten dat je automatische hoogteregeling nodig hebt als je originele xenon koplampen gaat plaatsen.

Dan zal je even moeten googlen op zoek naar een geschikte aftermarket koplampset met projectoren waar je dan vervolgens zelf een aftermarket Xenon setje in moet plaatsen.
Of je dit zelf kan hangt geheel af van je eigen handigheid en verschilt ook per auto, voor koplampen vervangen moet vaak de grille eruit en in een hoop gevallen ook de voorbumper er even af. Wederom google zal je hiermee kunnen helpen.

Koplamp verwisselen

Gewoon monteren, die Xenon set. Wat maakt die hoogteverstelling nou uit.. .. zeker als het alternatief is een setje after market zooi dat ook verblind.

Aftermarket hoeft niet te verblinden, daarom juist de projectorunits. Dat is wel een pre als je xenon of led gaat monteren.

Ik zag dat de ANWB voor zijn leden een korting geeft voor de Philips WhiteVision lampen . Ik zal die eerst laten plaatsen en kijken hoe het zicht dan is.

Terug
Bovenaan