Ferrari Luce (EV)

MCW 41

Petrolhead
ferrari-ev-test-mule-spy-photo.jpg

This strangely disguised test mule spotted by Derek Cornelissen looks like an oversized hatchback. Spotted in Maranello, the unusual vehicle appears to be wearing a modified body sourced from the Maserati Levante. However, it seems to have the headlights of a Ferrari Roma. We also can't help but notice the newly designed wheels, possibly missing the aero covers.

And yes, those quad exhaust tips hanging from the corners of the rear bumper are comically fake. The yellow high-voltage stickers indicate we are dealing with an electric vehicle. It's not the first time an automaker decides to slap a faux exhaust on an EV prototype as Porsche has been doing that for a while with the electric Boxster.

Just because Ferrari decided to use a Levante body doesn't necessarily mean the V-12-powered Purosangue is getting an electric companion. The company with the Prancing Horse has not revealed which shape its EV will take. We do know the mysterious car will be built at a new factory inaugurated this week at the existing base in Maranello. Seeing this test mule running around mere days after is probably not a coincidence.

Ferrari has promised its first EV will deliver an "authentic" noise, whatever that means. The car is rumored to cost over $500,000 per Reuters, although CEO Benedetto Vigna refused this week to confirm the report. He also refuted speculation claiming the new factory would push annual production from approximately 14,000 to 20,000 vehicles. https://www.motor1.com/news/724712/ferrari-ev-spy-photos/

In tegenstelling tot Lamborghini zal Ferrari de lancering van zijn eerste EV niet uitstellen. Maw: hij komt er in 2025 aan.

in een interview verklaarde Elkann (CEO) het volgende: ""Een jaar van ontwikkeling van Ferrari's activiteiten loopt ten einde, met uitstekende financiële resultaten en groei van ons merk in elke ziel van het bedrijf. Bij Ferrari zijn we voortdurend op de toekomst gericht. Daarom kijk ik met enthousiasme naar de vele projecten volgend jaar." Elkann beschouwt de eerste Bev Ferrari als "een nieuw en opwindend hoofdstuk in onze geschiedenis, dat bijdraagt aan de productie en ontwikkeling van modellen met interne verbranding en hybride modellen. Elk van hen zal de buitengewone rij-emoties kunnen garanderen die typisch zijn voor een Ferrari "

Kan me herinneren dat Ferrari prat gaat/ging op exclusiviteit... Maar er wordt volop gestuurd op meer meer meer. Even een Lamborghini'tje doen...

Het mooie van Ferrari was altijd een zekere exclusiviteit, maar dat gaat langzaamaan wel verdwijnen.

Onderdeel van de Ferrari-ervaring is de motor. Met een elektrische aandrijving gaat dat verdwijnen. Als ze er vervolgens ook nog een flink aantal gaan verkopen, dan gaat dan is dat echt jammer.

Daar zijn Lotus en Maserati al achter gekomen. Porsche en Lamborghini nog niet.
We zullen het zien. Ik vind alvast de benaming echter zeer weinig geïnspireerd...

Een Chinese suv is net zo snel, klinkt net zo, heeft vast hetzelfde dashboard,(stuur en tablet). Ja dan koop je dat alleen voor het logo. En idd bij Lotus en Maserati wil niemand een ev, bij Porsche nog een beetje,

Aangepast. Moderatie

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou dat dan nu nog zo zijn? Het lijkt me toch dat ze daar nu wel in deze fase met minder folie langzaamaan vanaf stappen en meer richting het definitieve design gaan. En wat ik zie lijkt in mijn ogen op een Maserati, dat is alles wat ik zeg. ;)

School naar boven, en je ziet dat de OP dezelfde 'auto' aka mule bevat als de laatste foto's :) Daar is je antwoord;)

Maar dan zijn dit dus geen ‘nieuwe’ beelden, zoals boven de laatste post staat. Eerder opnieuw, maar recenter, vastgelegd.

Een Honda Civic met veel te grote wielen. Maar voor wie plakt men die stukje kachelpijp op de achterbumper? Schamen ze zich er zelf voor dat het een EV wordt? Daar lijkt het zo op.
Ik vind de stap van Jaguar vreemd, maar dit is niet veel beter. Het is wel duidelijk dat een aantal merken zich, met deze transitie, opnieuw moeten uitvinden.

Kan me herinneren dat Ferrari prat gaat/ging op exclusiviteit... Maar er wordt volop gestuurd op meer meer meer. Even een Lamborghini'tje doen...
De eigenaar zullen door hebben dat meer meer meer meer oplevert dan exclusiviteit. Maar we zien in bijvoorbeeld de modewereld toch al jaren hetzelfde? Klassieke merken als Dior, Gucci etc die nu geld verdienen met overpriced T-shirts met heel groot het logo er op.

Een Chinese suv is net zo snel, klinkt net zo, heeft vast hetzelfde dashboard,(stuur en tablet). Ja dan koop je dat alleen voor het logo. En idd bij Lotus en Maserati wil niemand een ev, bij Porsche nog een beetje,

Aangepast. Moderatie
Ik zie momenteel meer Lotus EV's op de weg dan "de echte" Lotussen.

Of een Ferrari EV gewenst is, zal de toekomst uitwijzen. Het feit dat dit voorlopig het enige EV-model gaat zijn van Ferrari, zegt genoeg. Ze geloven er zelf (nog) niet in

Dat zegt helemaal niks en ze geloven er dus wel in, anders steken ze niet (honderden) miljoenen in de ontwikkeling.

Wat echter veel belangrijker is, waarom ze zeer waarschijnlijk niet meer modellen uitbrengen is, dat automerken die in lagere aantallen autos verkopen, niet aan de strenge uitstoot eisen hoeven te voldoen zoals de grote volume merken.

Het is dus vooralsnog geen must om een EV op de markt te brengen.

Er zijn echter wel wat meerdere exclusieve merken die het inmiddels doen, dus opzich een logische zet van Ferrari om ook een EV op de markt te brengen. Ze hebben thans ook al een SUV op de markt gebracht. De heiligschennis heeft in de Ferrari-kerk dus al plaats gevonden, dan kun je net zo goed meteen gewoon door pakken.

ferrari-elettrica-technical-workshop.jpg

The Electtrica will be a grand tourer in the mould of the old GTC4Lusso, but it will still have a forward driving position and a relatively short wheelbase of 116.5 inches, more like its mid-engine supercar counterparts. Ferrari developed both the 800-volt battery and motors in-house, and they’ll be built at the Maranello factory as well.

In Boost mode, the Electtrica will make over 986 horsepower from four electric motors, and its 122.0-kilowatt-hour (gross) battery will offer 329 miles of WLTP range. (Expect 300 or less in EPA testing in the US.) Claimed 0-100 kilometers/hour (62 miles per hour) time is 2.5 seconds, and top speed is 192 mph.

Alle info en foto's:

Edit: AW kwam later ook met een artikel:

Laatst bewerkt:
In de eerste 1,5 minuut van dit filmpje uitgebreid beeld van het dashboard en het ziet er toch wel heel gaaf uit. Lijkt een mooie mix van analoog en digitaal.

Op zich nu ik ‘m vaker heb gezien is het stuur wel een leuke knipoog naar het verleden, zeker als een bruine versie mogelijk zou zijn, maar de afgeplatte onderkant is dan jammer.

Ferrari-Daytona-Nardi-Steering-Wheel-scaled-1536x970.jpg

De intro vind ik net de commercial van een nieuwe telefoonfabrikant. Dat is toch niet hoe je een Ferrari introduceert?

De rest van de video.... veel woorden maar er wordt maar weinig gezegd.

Terug
Bovenaan