Feller knipperend lampje

Val

Startmotor
Goede morgen,

Bij ons in het dorp rijd een oudere Peugeot 308 (2015). Het is mij opgevallen dat aan de voorzijde de knipperlichten feller branden/knipperen dan standaard. Het is gewoon een normale 308 geen tuning enz. Ik bedoel dus de knipperlichten bij de koplamp niet in de spiegels en/of bumper.
Het lijkt wel alsof er een ander lampje in is geschroefd maar wat voor? Ik wil dit graag voor mijn eigen auto ook.
Iemand die mij meer kan vertellen?

Even in de glazen bol kijken;

zonder gekheid, zal wel een LED lampje in gezet. Achter in onze twingo heb ik dat ook gedaan omdat ik ze toevallig nog had liggen. Wel na 6 maand weer stuk gegaan dus nu weer normale. Maar je moet dan wel goed kijken welke fitting, casbus geschikt, en zelfs dan willen ze nog wel eens storing geven als je dat nadien gaat uitwisselen.

Wat ook nog wel eens gebeurt: als er ergens een lampje kapot gaat dat dan een knipperlicht sneller knippert (of een dimlicht opeens feller gaat schijnen)....

Nee, dit lampje is er achteraf ingezet (denk ik) Ik ga de eigenaar niet achtervolgen om te vragen hoe hij dit heeft gedaan want dat is raar. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat niemand weet hoe dit wel mogelijk is. Het is juist wel een mooie modificatie vind ik voor een (oudere) auto die nog niet beschikt over de luxe van LED (matrix) knipperlicht.

Zoals gezegd, je kunt daar gewoon led in steken. Plug and play. Bij onze twingo 10 minuten werk.

Hoogstwaarschijnlijk led knipperlichten, ikzelf heb ook led knipperlichten op mijn auto uit 2001 aan de voorkant, zijde en achterkant

Waar je eventueel op zou moeten letten is als je auto uitgerust is met een sensor voor defecte lampjes en/of een vaste relais heeft voor halogeen verlichting

Voor de sensor zul je canbus leds nodig hebben, anders heb je een permanent lampje op je tellerbak branden(kan eventueel bij een chiptuner uitgeschakeld worden)

De standaard relais zal gaan 'hyperflashen' sinds de totale weerstand lager is met leds, hier kun je de standaard relais met een variabele relais vervangen en vervolgens naar eigen smaak de interval instellen (caferacerwebshop verkoopt ze - wel opletten met de pin configuratie, anders met overloopjes verbinden)

Terug
Bovenaan