Facom gebruiker onderzoek

Marc 4427937

Net ingestapt
Beste lezer, voor mijn opleiding heb ik een opdracht welke over Facom (gereedschap) gaat. Nou ben ik opzoek naar informatie over de gebruikers van Facom. Graag hoor ik jullie ervaringen over dit merk.

Groeten Marc

Om het toch een beetje autogerelateerd te houden...

Facom_-_Camarro_Jarier_1985-3.jpg

4L-Rallye_Lisbonne-Dakar.png

Paris-Dakar-R18-Freres_Marreau1.jpg

Ik ben een groot fan van Facom, mijn doppensets zijn van Facom en nog wat andere zaken heb ik van Facom, ben wel benieuwd of hier meer mensen zijn die dit merk gebruiken. Gedore, Hazet, Stahlwille, Tengtools enz. heb ik ook dingen van, maar Facom blijft mijn favoriet o.a. door de fijne vertanding van de ratels dan kan ik toch een slag maken op plekken waar niet zoveel ruimte is. Schroevendraaiers heb ik van Wera en tangen van Knipex, maar de Facom varianten doen daar niet voor onder.

Ik zal de enquete wel even invullen ook al mag dat hier eigenlijk niet op het forum :rolleyes:

EDIT: Tip, haal de enquete link even weg en laat mensen hier hun ervaringen schrijven dan wordt het topic niet verwijdert i.v.m. dat enquêtes niet mogen. Dan kan je alsnog de ervaringen lezen.

Facom.jpg

Dank voor het delen van je ervaring. ik zelf vind het ook een erg fijn merk (heb op mijn werki hier spul van). ik heb naar aanleiding van je tip mijn bericht aangepast. Fijne dag nog

Marc 4427937 zei:
Ik heb naar aanleiding van je tip mijn bericht aangepast. Fijne dag nog

Bedankt van hetzelfde! Nog een reden waarom ik voor A-merken kies is de levenslange garantie, dat hebben Facom, Stahlwille, Hazet, Gedore en Snap-on allemaal dacht ik. Uiteraard betaal je ervoor, maar ik hoop 1 keer goed gereedschap te hebben gekocht en daar mijn hele leven mee te kunnen doen. Een droom van mij is om ooit een auto te restaureren dan hoef ik mijn basisgereedschap hopelijk niet te vernieuwen, daarnaast profiteer ik iedere dag van kwalitatief goed gereedschap. Jaren met goedkoop gereedschap gesleuteld en dat viel mij vies tegen, al zijn er stukken die de tand des tijds wel hebben overleeft.

Ik ben wel benieuwd of er meer forummers zijn met A-merk gereedschap en hun ervaringen/meningen willen delen. Zie her en der mooie loodsen/garages voorbij komen, maar nooit het gereedschap wat in de kisten en karren ligt :)

Op het Tweakers forum is ook een 'show je gereedschap' topic, zeer interessant.

Ik vind die ratels een beetje aan de slappe kant voor dat geld, die dingen laten het wel eens afweten waar m'n oude ratels van Gedore en Metrinch nog wel gewoon heel blijven.
Verder gebruik ik zo veel mogelijk m'n perslucht gereedschap, dat werkt gewoon prettiger en sneller.

Muddy Bandit zei:
Ik vind die ratels een beetje aan de slappe kant voor dat geld, die dingen laten het wel eens afweten waar m'n oude ratels van Gedore en Metrinch nog wel gewoon heel blijven.

Nou, dat heb ik dus ook in die enquete ingevuld, dat ik het idee heb dat de ratels door de fijnere vertanding het wat sneller begeven maar gewoon met verstand gebruiken en voor de dingen die echt vast zitten een wringijzer gebruiken of inderdaad lucht. Al moet ik zeggen dat ik mijn ratels al best mishandelt heb en het is nog heel, al denk ik dat mijn Stahlwille ratel sterker is, maar die fijnere vertanding van de Facom heeft wel altijd de voorkeur bij mij.

Probenator zei:
Nou, dat heb ik dus ook in die enquete ingevuld, dat ik het idee heb dat de ratels door de fijnere vertanding het wat sneller begeven maar gewoon met verstand gebruiken en voor de dingen die echt vast zitten een wringijzer gebruiken of inderdaad lucht. Al moet ik zeggen dat ik mijn ratels al best mishandelt heb en het is nog heel, al denk ik dat mijn Stahlwille ratel sterker is, maar die fijnere vertanding van de Facom heeft wel altijd de voorkeur bij mij.

De beste ervaringen heb ik nog steeds met Metrinch gereedschap, de oudste set die ik daarvan heb stamt nog ergens uit de beginjaren '90 en voldoet nog steeds. (heb daar inmiddels 6 complete sets van, in elke auto 1 set en de andere in de schuur en in de garage)
Het leuke van Metrinch is dat je het zowel op inchmaten als op metrische maten kunt gebruiken, en oude beschadigde boutkoppen/moeren pakt het ook prima op.

Terug
Bovenaan