Extra brandstof tank

A

Anoniem

Guest
Hallo ! Wij zijn in het bezit van een Cadillac Escalade, daar wordt een 80 60 gallon tank ingebouwd. Nu is mijn vraag of het is toegestaan om daarmee in de EU te rijden, wij wonen zelf buiten de EU. Ik kan hierover niets vinden.

Waarom niet. Als die in u land ervoor gekeurt is kunnen ze hier in de eu niet al te veel zeggen.

Lycan Capri zei:
Vrachtwagens rijden (meestal) op diesel dat heeft een heel ander vlampunt dan benzine

Maar diesel heeft wel een veel lagere ontstekingstemperatuur; 270°C tegenover 420°C voor benzine.

Mij geeft een achteraf geïnstalleerde mega benzine tank (niet door de autofabrikant zelf ontworpen en waarschijnlijk geen rekening houdend met kreukelzones) een heel naar en onveilig gevoel.

Ja standaard heeft ie volgens mijn 117 liter. De 80 gallon tank moet trouwens 60 gallon zijn, foutje! Worden in Chevy's en dus ook in Cadillac's gebouwd. Hij rijdt namelijk ruim 1 op 5.

Zadelsnuiver zei:
Lycan Capri zei:
Vrachtwagens rijden (meestal) op diesel dat heeft een heel ander vlampunt dan benzine

Maar diesel heeft wel een veel lagere ontstekingstemperatuur; 270°C tegenover 420°C voor benzine.

Dat klopt maar brandbare benzinedampen zijn er altijd (ok misschien in Rusland waar TS woont), diesel moet eerst tot 60°C worden opgewarmd willen er brandbare dampen ontstaan ;)

Een 227liter tank vind ik alsnog behoorlijk groot
Waar wordt dat ding uberhaupt geplaatst?

Auto wordt iets verhoogd, reservewiel gaat eronder vandaan, daar moet het geplaatst worden ;)

Lycan Capri zei:
Zadelsnuiver zei:
Lycan Capri zei:

Dat klopt maar brandbare benzinedampen zijn er altijd (ok misschien in Rusland waar TS woont), diesel moet eerst tot 60°C worden opgewarmd willen er brandbare dampen ontstaan ;)

Een 227liter tank vind ik alsnog behoorlijk groot
Waar wordt dat ding uberhaupt geplaatst?

Ik zie het probleem ook niet zo. Je zou op kunnen zoeken hoeveel liter je mag 'importeren' maar ik denk dat je daar met een fatsoenlijk ingebouwde vaste brandstoftank geen gedoe mee krijgt. Ik kan me wel voorstellen dat het als 'verdacht' wordt gezien wanneer men je auto auto wat nader onderzoekt (bijvoorbeeld aan de grens).

Als e.e.a. goed wordt gedaan, en niet de typegoedkeuring aantast, lijkt mij er geen probleem. Het verbaast mij alleen dat je dit uberhaupt laat doen. Hier in Nederland heb je op praktisch elke straathoek een benzinepomp.

Daarbij ik neem even aan dat deze auto op een buitenlands kenteken staat. Ik weet niet of je Nederlands ingezetene bent; in dat laatste geval zou ik even nadenken voordat je deze auto gaat besturen hier in Nederland. De kans is dan aanwezig dat dat wordt aangemerkt als een vorm van belastingontduiking, met een fijne BTW en BPM-naheffing met boetes als gevolg. Me dunkt dat die bij een auto als deze aardig hoog zal zijn.

De Cadillac was ook niet mijn keus :p Ik rij lachend rond in een Lada Vesta :D. De Cadillac is van mijn vriendin en staat ook op haar naam.

Olds zei:
Dat verklaart een hoop. Eigenlijk zou hij dan in een Lada Niva moeten rijden. :)

Terug
Bovenaan