Muddy Bandit zei:
Tsja, om de goedkoopste supermarktketen te kunnen blijven moet je wel stevig bezuinigen op vakbekwaam personeel.
Het moet allemaal wel op (te) strak tijdschema geleverd worden maar het mag geen cent kosten.
Nou ja, het mag wél iets kosten.. alleen: vindt maar eens de
gekken die dit werk willen doen, dag dagelijks..
Dus, wordt ook in deze tak van transport de arbeidsmigrant chauffeur meer en meer ingeschakeld. Ik had het een paar weken geleden ook met een Jumbo auto.. chauffeur sloeg 2 straten te vroeg naar rechts af.. [size=small](niet verwonderlijk.. want mijn TT Bridge navi software wilde mij, in datzelfde gebied, ook via het voetgangersgebied naar een parkeerterrein sturen waar ik moest wezen.. Gelukkig had ik lokale kennis paraat..maar die chauffeur dus niet).[/size]
Goed, om de beste man te behoeden om zich verderop klem te rijden (de straat werd er niet breder op..) stelde ik voor om hem ff te begeleiden bij het achteruit rijden.. Dat wilde ik in het NL doen.. maar al rap kreeg ik door dat overschakelen in het Engels makkelijker was.
Anyway, na terugkomst van vakantie kon ik die TT Bridge ook opnieuw instellen qua taal... Ik heb nu geleerd dat
kolba taal betekent in het Litouws.
Leon in zn Fiesta zei:
Ik verwacht niet dat die chauffeurs bij Dirk zelf in dienst zijn, dit is gewoon een transporteur die een met Dirk-trailers rondrijdt. (..)
Naam van de onderaannemer / transporteur staat op de deur van de Mercedes, vermoed ik.
Dirk/DEKA heeft deels wel een eigen transportvloot, d8 ik.
AH heeft zelf niks..qua materieel.. maar bepaald verders wel een hoop natuurlijk, richting de vervoerders.
Leon in zn Fiesta zei:
(..)
Wat overigens ook wel merkwaardig is (of in ieder geval, je staat er niet snel bij stil): AH heeft blijkbaar tijdsvensters waarin die wagens moeten komen. Dus niet te laat, maar ook niet te vroeg (helemaal onwerkbaar is het dus niet). (..).
Tijdblokken om te leveren of te laden zijn vrij gebruikelijk in distributieland, bij DC's of fabrieken etc.
Ik dacht juist dat met de huidige telematica de lokale supermarkt ook de te verwachten levering kon monitoren..
Dus, dan is dit:
Leon in zn Fiesta zei:
(..)Het kwam dus wel eens voor dat zo'n chauffeur eerst even bij een bushalte achter de winkel ging staan omdat'ie anders tien minuten te vroeg was (..)
niet nodig.

Hopelijk was dat ook een voormalige haltekom.. want anders is die chauffeur ook in overtreding.. want parkeren bij een bushalte mag immers niet.