A
Anoniem
Guest
Ik heb zelf een seventies bouwjaar en ben dus vooral met eighties auto's opgegroeid. Ik stel het toegenomen comfort, de sterk verbeterde prestaties en verhoogde veiligheid van de huidige auto's zeer op prijs. Echter, ik heb onlangs een Fiat Panda die we in 2004 kochten teruggekocht van de persoon aan wie we hem verkochten omdat ik nostalgisch ben geworden. Ik snakte naar de eenvoud, de 'lichtheid' en het mechanische, uitlegbare karakter van dit soort wagens. In een moderne wagen zitten zoveel gadgets en hulpmiddelen die elkaars nadelen proberen op te heffen. Ze zorgen m.i. ook voor een overload aan prikkels voor ons homo sapiëntium in een wereld die er al zo vol van is. Het lijkt me ook een absurditeit op zich dat we nu naar een viertal tv-schermen zitten te turen in de wagen om alle mogelijke functionaliteiten in de hand te kunnen houden, etc., etc., etc.
De vraag die ik me stel is welk bereik we zouden kunnen winnen met een auto zonder gadgets, de nodige bekabeling - los van wat de wet voorschrijft natuurlijk. Is er echt geen markt voor een echte no-nonsense auto? En zou er geen businessmodel voor kunnen zijn als eenvoud nu iets zou worden waar mensen een marge voor willen betalen? Ik wil vooral achterhalen wat ons alle hebbedingen waarmee het geld ons uit de zakken wordt geslagen door autofabrikanten echt kost en of het onze auto-ervaring echt beter maakt.
Waarover hebben we het als we het over de pure rij- en auto-ervaring hebben?
De vraag die ik me stel is welk bereik we zouden kunnen winnen met een auto zonder gadgets, de nodige bekabeling - los van wat de wet voorschrijft natuurlijk. Is er echt geen markt voor een echte no-nonsense auto? En zou er geen businessmodel voor kunnen zijn als eenvoud nu iets zou worden waar mensen een marge voor willen betalen? Ik wil vooral achterhalen wat ons alle hebbedingen waarmee het geld ons uit de zakken wordt geslagen door autofabrikanten echt kost en of het onze auto-ervaring echt beter maakt.
Waarover hebben we het als we het over de pure rij- en auto-ervaring hebben?