ArjanBril f2041786

Net ingestapt
Goedemiddag,

Van mijn Clio rammelt de katalysator. Ik wel deze graag zelf vervangen om kosten te besparen aangezien ik ook niet zeker ben of ik deze auto nog lang wil houden. Hij hoeft van mij alleen goed de apk komend jaar door te komen. Ik hoef er geen jaren en jaren meer mee te rijden.

Nu ben ik aan het zoeken geweest en volgens de gegevens zit er nu een euro4 katalysator in. Aangezien euro3 katalysatoren een stukje goedkoper zijn was mijn vraag of ik dit zomaar kan doen? Of kan het zijn dat hij na vervangen dan alsnog de keuring niet doorkomt wat betreft emissies?

Alvast bedankt

Misschien even handig om bouwjaar een motorisatie te benoemen? Dan kunnen we mee helpen zoeken ;)

Daarnaast is het afhankelijk van het bouwjaar aan welke uitstootnormen de auto voor de APK moet voldoen. Daarvanuit is weer te bepalen of het kan om er een euro 3 kat op te zetten.

In de basis doen ze hetzelfde (zelfs kans dat er geneens verschil in zit) en bij een goedwerkende motor maakt het uiteindelijk weinig uit wat voor katalysator er achter hangt.
Je kunt zelfs een euro 1 motor die goed loopt aan de eisen voor moderne motoren laten voldoen wat betreft de APK.

Misschien even handig om bouwjaar een motorisatie te benoemen? Dan kunnen we mee helpen zoeken ;)

Daarnaast is het afhankelijk van het bouwjaar aan welke uitstootnormen de auto voor de APK moet voldoen. Daarvanuit is weer te bepalen of het kan om er een euro 3 kat op te zetten.

In de basis doen ze hetzelfde (zelfs kans dat er geneens verschil in zit) en bij een goedwerkende motor maakt het uiteindelijk weinig uit wat voor katalysator er achter hangt.
Je kunt zelfs een euro 1 motor die goed loopt aan de eisen voor moderne motoren laten voldoen wat betreft de APK.
Hij is uit 2005. Voor zover ik weet is er niks mis met de motor dus denk dat dat stukje wel goed zit.

Hartelijk dank voor de info

Hij is uit 2005.

2005 is het overgangsjaar van clio 2 naar clio 3. Dus nu weten we nog niks :unsure:

Maar ik vind genoeg goedkope katalysatoren bij diverse webshops. Van 120 tot 250 euro. Geheel afhankelijk van de motor die er in ligt en hoeveel je wil uitgeven. Maar zelden een die euro 3 er specifiek bij vermeld. Euro 4 zie ik meestal genoemd worden. Ook bij de goedkope versies.

Misschien kan @Nico GTR je helpen Die is bekender met clio's (y)

2005 is het overgangsjaar van clio 2 naar clio 3. Dus nu weten we nog niks :unsure:

Maar ik vind genoeg goedkope katalysatoren bij diverse webshops. Van 120 tot 250 euro. Geheel afhankelijk van de motor die er in ligt en hoeveel je wil uitgeven. Maar zelden een die euro 3 er specifiek bij vermeld. Euro 4 zie ik meestal genoemd worden. Ook bij de goedkope versies.

Misschien kan @Nico GTR je helpen Die is bekender met clio's (y)
Het is een clio 2, fase 3.

Ik heb nog een kat liggen voor een Clio 2. K familie motoren komt die af dus dat is een 1.4 of een 1.6 16V

Maar in principe kun je er gewoon een goedkopere eronder hangen. APK komt die er wel mee door, de rest van de uitstoot is wel anders.

Super bedankt.

Ik heb een 1.2 16v. Maar dan zal ik eens gaan kijken wat ik allemaal nodig heb precies

Ik weet niet wat je voor die kat wil hebben?

Terug
Bovenaan