ESP lampje knippert bij actief?

xvmlx

Wegverkenner
Hoi allemaal,

Als ik ESP functie aanzet, dan knippert het ESP logo op het dashboard. Hoort deze niet te blijven branden?

Gaat om een VW Scirocco 1.4 bj 2009.

Bedankt alvast.

Esp staat altijd aan. Als je de knop indrukt is het uitgeschakeld. En gaat het symbool oplichten.
En op het moment dat het in werking treedt blijft het lampje branden of knipperen.

xvmlx zei:
Hoi allemaal,

Als ik ESP functie aanzet, dan knippert het ESP logo op het dashboard. Hoort deze niet te blijven branden?

Gaat om een VW Scirocco 1.4 bj 2009.

Bedankt alvast.

Normaal brand het ESP lampje juist als je 'm uit zet, standaard staat zoiets aan. Bij uitzetten dient er een waarschuwing te branden als hij niet aktief is.

Ik zou even je instructieboekje erop naslaan, ik sluit mij aan bij de berichten hierboven.
Mijn gevoel zegt dat het hier een storing betreft.

Denk dat je het op google ook wel gaat vinden...

Je zet hem uit, normaal zal hij na het starten altijd aan staan en is er geen lampje om je te waarschuwen. Het knipperen is bedoeld om te waarschuwen dat je ESP uit staat. Je moet het uitschakelen van ESP alleen gebruiken als je bijvoorbeeld vaststaat in de sneeuw/berm/modder.

Het lampje knippert ook kort als ESP wordt geaktiveerd, om je te waarschuwen. Als het een storing zou zijn dan zou hij al bij het starten knipperen.

V0RQ zei:
Je moet het uitschakelen van ESP alleen gebruiken als je bijvoorbeeld vaststaat in de sneeuw/berm/modder.

Nou, ik ken nog wel wat andere leuke voorbeelden hoor :)

Maar @ TS: wat doe je nu precies en wat bedoel je precies?

Terug
Bovenaan