Ervaringen met ServiceRight?

Guest
Hopelijk zit ik hier goed met mijn vraag, zo niet dan hoor ik het graag!
Ik heb een 14 jaar oude Daihatsu Gran Move aangeschaft, en ik heb het idee dat deze de laatste jaren niet heel actief in onderhoud is geweest. Ik denk dat een grote beurt nodig is, en ook de distributieriem zal aan vervanging toe zijn. Ik heb een goed aangeschreven universeelgarage in mijn buurt gevraagd, die komt op 400 voor de beurt plus 500 ex (ex wat?) voor de distributieriem ("met waterpomptang" ?). Dat vind ik heel veel geld.
Als ik hier dezelfde klussen aanvink: https://www.serviceright-autos.nl/ dan komt de totaalprijs op 475 euro voor de beurt en de riem samen.
Maar is dat dan betrouwbaar? Heeft iemand hier wel eens zijn auto via serviceright laten onderhouden/repareren en wat vond je ervan? Het gaat trouwens in mijn geval om de regio Amsterdam.

Een prijs zonder btw noemen aan een overduidelijke particulier is toch raar? En mag volgens mij wettelijk niet eens.

niet heel actief in onderhoud is geweest.

totaalprijs op 475 euro voor de beurt en de riem samen

Daar zit dus geen verschil in...

Als je als bedrijf een prijsopgave doet aan een particulier en je zegt dat het 500 kost, is dat inclusief BTW. Maar als je zegt dat het 500 ex (de BTW) kost, dat mag wel. En hij zal het niet met de waterpomptang doen, hij zal ook de waterpomp vervangen.

Distributieriem en waterpomp is zo maar 3 uurtjes werk, 200-300 euro materiaal, dus dan ben je al op 350-450 euro. Zonder BTW. Dus dan moet je zelf maar bepalen of een prijs van 475 inclusief alles voor beurt en riem en waterpomp en BTW een serieuze optie is.

Uiteindelijk een afspraak gemaakt met de merkdealer, die blijkt een stuk betaalbaarder dan de universeelgarages in de buurt. Wel duurder dan ServiceRight, maar inderdaad, daar moet je maar afwachten wat je krijgt.
Hopelijk kan mijn auto nog een paar jaar voort als ik hem weer even goed ga onderhouden.

Ik blijf wel benieuwd of er mensen hier wel eens met ServiceRight gehandeld hebben.

Hallo,
Heb laatst ook mijn distributieriem moeten laten vervangen. Ik vond het toch een iets te dure bedoeling.
Ik ben naar een alternatief gaan zoeken en ben ook eens bij serviceright gaan kijken. Heb mijn onderhoud er nog niet ingepland maar het ziet er allemaal goed uit ook veel positieve referenties. Ik ga deze van de week bij hun denk ik wel inplannen aangezien het me daar al meer dan 100 euro scheelt voor de grote beurt. De prijzen op de website zijn in ieder geval inclusief btw zo te zien. Ik laat jullie direct weten hoe het is gegaan en of het de moeite en de centen waard is!

Groetjes,,

Hmm. je leest alleen maar positieve recensies.. Je weet niet bij welk garagebedrijf men geweest is, behalve welk merk de 'serviceright' gebruiker aangeboden heeft..

In het algemeen is het op internet toch zo dat een kritische review sneller geschreven wordt dan een positieve..

Misschien doen ze inderdaad iets goed.. maar het zijn wel veel reviews in 1 maand..

Ze sturen vooral op service en gemak. niet zozeer op prijs, als ik de video en site zo even bekeken heb.

Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Twix zei:
Of Annets echtgenoot werkt voor dat bedrijf.

Jammer van je reactie, mijn man is anderhalf jaar geleden overleden. Moet helaas alles zelf regelen.

Maargoed,,
Heb mijn onderhoud ingepland, telefonisch contact en advies liepen erg goed en kreeg alles netjes per email bevestigd dus heb er wel vertrouwen in. Onderhoud staat gepland voor a.s. woensdag. Zodra het onderhoud achter de rug is laat ik het jullie weer weten.

Groetjes,,

Daar ben ik weer,,

Tot mijn verbazing is alles heel goed verlopen. Zowel de serviceright medewerker als de garage belde me op om me op de hoogte te houden van de gang van zaken. Het meerwerk werd met mij teruggekoppeld, dit deed mijn vorige garage (helaas) niet. Ik was wel een beetje huiverig in het begin omdat ik het nog niet kende maar de meneer die de auto kwam ophalen was heel vriendelijk en beleefd. Ook bij het afleveren ging alles heel soepel. Voor mij is dit echt een uitkomst want ik kon gewoon thuis blijven.

Dus nogmaals, ik vond het voor mij echt een geweldige uitkomst en ga het zeker vaker doen. Ik was prima geholpen en kreeg alles netjes per telefoon en email bevestigd. Ik zal het anderen dan ook zeker aanraden!

Hopelijk hebben jullie wat gehad aan het feit dat ik proefkonijn heb gespeeld.

Groetjes,

Durashift zei:
Hmm. je leest alleen maar positieve recensies.. Je weet niet bij welk garagebedrijf men geweest is, behalve welk merk de 'serviceright' gebruiker aangeboden heeft..

In het algemeen is het op internet toch zo dat een kritische review sneller geschreven wordt dan een positieve..

Misschien doen ze inderdaad iets goed.. maar het zijn wel veel reviews in 1 maand..

Ze sturen vooral op service en gemak. niet zozeer op prijs, als ik de video en site zo even bekeken heb.

Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Mijn ervaring met ServiceRight was een domper. De aangegeven prijs voor een Grote Beurt was € 195,-. Bij de garage werd meteen al aangegeven dat de Grote Beurt van ServiceRight een uitgeklede versie zou zijn (bijv. de remmen niet losgemaakt, zonder interieurfilter). Een normale Grote Beurt zou voor mijn auto ongeveer op € 350.- uitkomen en dat bleek later ook het geval.
Ik had achteraf net zo goed naar een andere garage kunnen gaan, zo bleek later.
Een mail hierover naar ServiceRight werd uiteraard niet beantwoord en ook werd mijn kritische recensie niet geplaatst. Tja, en zo hou je dus meer dan 600 lovende reacties over...

ik heb afgelopen week ook maar eens een servicebeurt via serviceright geprobeerd na veel goede reacties van collega's en familieleden. Ook omdat ik via serviceright 150 euro goedkoper uit was dan bij de dealer en kreeg er ook nog een gratis wintercheck bij :D. Ik moet zeggen dat ik geen kwaad woord over zowel serviceright als de bovag garage heb waarnaar ik ben doorgestuurd. De garage heeft mijn auto thuis opgepikt op het afgesproken tijdstip en de boekjes zijn volledig afgestempeld nadat mijn onderhoudsbeurt was uitgevoerd. Ik heb ook een lijst mee gekregen van de controle punten die ze heb gecontroleerd en deze heb ik ook vergeleken met die van de dealer waar ik de auto vorige jaar heb onderhouden, deze punten waren het zelfde maar deze garage had nog een gratis wintercheck gedaan en dat waren nog eens 30 extra controle punten. Heb ook advies gehad voor het vervangen van remblokken voor de volgende onderhoudsbeurt. Heb echter wel 1 puntje van kritiek voor de garage, namelijk dat ze mij eerst belde voor het ophalen van de auto en ik op het moment dat ze belde bezig was met het verschonen van mijn kleine :D dan heb ik al mijn HANDEN VOL HE :p Later hebben ze mij uitgelegd dat ze altijd van te voren bellen zodat ze niet voor een dichte deur komen te staan. Op zich begrijpelijk LOL!

Smooth Operator zei:
ik heb afgelopen week ook maar eens een servicebeurt via serviceright geprobeerd na veel goede reacties van collega's en familieleden. Ook omdat ik via serviceright 150 euro goedkoper uit was dan bij de dealer en kreeg er ook nog een gratis wintercheck bij :D. Ik moet zeggen dat ik geen kwaad woord over zowel serviceright als de bovag garage heb waarnaar ik ben doorgestuurd. De garage heeft mijn auto thuis opgepikt op het afgesproken tijdstip en de boekjes zijn volledig afgestempeld nadat mijn onderhoudsbeurt was uitgevoerd. Ik heb ook een lijst mee gekregen van de controle punten die ze heb gecontroleerd en deze heb ik ook vergeleken met die van de dealer waar ik de auto vorige jaar heb onderhouden, deze punten waren het zelfde maar deze garage had nog een gratis wintercheck gedaan en dat waren nog eens 30 extra controle punten. Heb ook advies gehad voor het vervangen van remblokken voor de volgende onderhoudsbeurt. Heb echter wel 1 puntje van kritiek voor de garage, namelijk dat ze mij eerst belde voor het ophalen van de auto en ik op het moment dat ze belde bezig was met het verschonen van mijn kleine :D dan heb ik al mijn HANDEN VOL HE :p Later hebben ze mij uitgelegd dat ze altijd van te voren bellen zodat ze niet voor een dichte deur komen te staan. Op zich begrijpelijk LOL!

Hm, Smooth Operator. Uw naam doet vermoeden waar u werkt. Bij Serviceright toevallig?

dalmolen zei:
Smooth Operator zei:

Hm, Smooth Operator. Uw naam doet vermoeden waar u werkt. Bij Serviceright toevallig?

hahaha,..

omdat mijn auteur naam Smooth Operator is werk ik bij serviceright?? ik begrijp de link HELEMAAL! dalmolen :confused: maar niet heus.

deze bijnaam heb ik toevallig van de dames gekregen :D

En om dat te verkondigen meld je je speciaal aan op dit forum.
Bedankt.

Alles behalve transparant deze site. Ik heb gevraagd of ik mocht weten naar welke garage de auto zou gaan. Dit was niet mogelijk. Dat hoorde ik pas als ik een afspraak had ingepland. Na enig aandringen, werd duidelijk dat men niet gesteld was op kritische vragen. Lekker links laten liggen dit bedrijf

Terug
Bovenaan