Nico GTR
Asfaltkampioen
Hey allemaal,
Momenteel zijn we halverwege met de aankoop van een Duitse Captur die begin volgende maand in Nederland op kenteken komt. Het volgende gebeurde en ik ben eigenlijk heel benieuwd of dit nu momenteel de ervaring is in Duitsland of dat het exemplarisch is voor deze dealer.
Het blijkt enorm moeizaam te gaan om een Ausfuhrkennzeichen te verkrijgen. Met meerdere antwoorden vanuit de verkoper die enerzijds lijken te duiden dat hij er geen zin in heeft, anderzijds dat hij er geen verstand van heeft of dat het teveel moeite is.
Voorgaande keren, dat zijn er nu 3 van dik 3 jaar geleden was het eigenlijk vrij simpel, de wens aangeven dat er een ausfuhrkennzeichen bij kwam. Te horen krijgen dat die voor eigen rekening was, ja prima, kun je assisteren. Zeker! Met een van de junior medewerkers en de auto naar het Kreis waar hij dan ter plekke een aantal kentekenplaten voor nieuw af te leveren auto's liet accorderen. etc. etc. 3 uur later waren we na nog een kop koffie en een handdruk weer op weg naar huis.
Ik heb het dit keer niet eens voor elkaar gekregen om een afspraak met de dealer te maken dat de auto naar het Kreis kon. Om nog maar te zwijgen dat er geen afspraak kon worden gemaakt bij het kreis. Wat ook al nieuw leek te zijn. Ik neem aan dat de dealer daar wel een oplossing voor heeft aangezien hij destijds bij de proefrit aangaf dat hij een bedrijf had die het kon regelen. Mij ook prima, voor die 2 weken aan tijd betaal ik best graag een paar 100 euro waar dan alle leuke dingetjes in zitten en de auto gewoon gebruikt kan worden.
Maar ook bij navragen leek dat ineens geen optie meer. Hoe dan ook, een autoambulance gaat ook, mag ik dan gelukkig nog mee rijden ook. Maar enigzins een vervelend gevoel heb ik er wel van. Want als dat dan toch een nieuwe werkwijze is dan vereist het kopen van een auto iets meer planning dan een proefrit, een dag regelen en dan ergens een ochtend naar de RDW in Venlo.
Herkennen mensen die recent een auto uit Duitsland hebben ingevoerd dit ook? Of is het puur deze te grote handelaar.
Momenteel zijn we halverwege met de aankoop van een Duitse Captur die begin volgende maand in Nederland op kenteken komt. Het volgende gebeurde en ik ben eigenlijk heel benieuwd of dit nu momenteel de ervaring is in Duitsland of dat het exemplarisch is voor deze dealer.
Het blijkt enorm moeizaam te gaan om een Ausfuhrkennzeichen te verkrijgen. Met meerdere antwoorden vanuit de verkoper die enerzijds lijken te duiden dat hij er geen zin in heeft, anderzijds dat hij er geen verstand van heeft of dat het teveel moeite is.
Voorgaande keren, dat zijn er nu 3 van dik 3 jaar geleden was het eigenlijk vrij simpel, de wens aangeven dat er een ausfuhrkennzeichen bij kwam. Te horen krijgen dat die voor eigen rekening was, ja prima, kun je assisteren. Zeker! Met een van de junior medewerkers en de auto naar het Kreis waar hij dan ter plekke een aantal kentekenplaten voor nieuw af te leveren auto's liet accorderen. etc. etc. 3 uur later waren we na nog een kop koffie en een handdruk weer op weg naar huis.
Ik heb het dit keer niet eens voor elkaar gekregen om een afspraak met de dealer te maken dat de auto naar het Kreis kon. Om nog maar te zwijgen dat er geen afspraak kon worden gemaakt bij het kreis. Wat ook al nieuw leek te zijn. Ik neem aan dat de dealer daar wel een oplossing voor heeft aangezien hij destijds bij de proefrit aangaf dat hij een bedrijf had die het kon regelen. Mij ook prima, voor die 2 weken aan tijd betaal ik best graag een paar 100 euro waar dan alle leuke dingetjes in zitten en de auto gewoon gebruikt kan worden.
Maar ook bij navragen leek dat ineens geen optie meer. Hoe dan ook, een autoambulance gaat ook, mag ik dan gelukkig nog mee rijden ook. Maar enigzins een vervelend gevoel heb ik er wel van. Want als dat dan toch een nieuwe werkwijze is dan vereist het kopen van een auto iets meer planning dan een proefrit, een dag regelen en dan ergens een ochtend naar de RDW in Venlo.
Herkennen mensen die recent een auto uit Duitsland hebben ingevoerd dit ook? Of is het puur deze te grote handelaar.