Ervaring over "sportstoelen" Corsa E bij aankoop

Hotymoty

Startmotor
Goedemiddag allemaal,

Mijn naam is Rick en ik sta op het punt om een occassion Corsa E te kopen. Echter heb ik nog wel een vraagje betreft de stoelen.
Ik heb momenteel een Opel Karl ik wil een slag maken op het gebied van comfort. Ik zie verschillende occassions met de "sportstoelen". Deze lijken mij zeer comfortabel, maar ben toch benieuwd naar verschillende ervaringen.

Het gaat om deze stoelen:
9.jpg

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt!

Een zit is heel persoonlijk, dus je zou kunnen beginnen met uitgebreide proefritten in de Corsa van jouw keuze.

Het zijn geen AGRs of Recaro's, verwacht er niet teveel van hoor.

Maar een stoel is heel persoonlijk. Ik vind Opels AGR stoelen heel fijn maar er zijn ook mensen die 't helemaal niets vinden.

Ik zou zeggen: Ga vooral proef zitten en maak een proefrit.

Stoelen en comfort zijn erg persoonlijk en smaak gebonden. Ik heb zelf in 2012 een nieuwe Corsa D gekocht met daar in ook “sport” stoelen. Na twee jaar heb ik de Corsa er uit gegooid omdat ik het comfort ver te zoeken vond en (weer) een V70 gekocht uit 2006. Ik vond de stoelen van de Corsa spijkerhard. Mijn vriendin daarentegen heeft een Corsa uit uit 2011 en vindt hem heerlijk rijden en de stoelen uitstekend.

Ik houd van een comfortabele auto en goede niet al te harde stoelen. Ik ervaar bij de meeste “Duitse” automerken (VW, Audi, BMW,) de stoelenvaak als veel te hard. Bij Mercedes ervaar ik alleen de comfortstoelen als comfortabel. Maar ik zweer bij de stoelen van Volvo.

Kortom erg persoonlijk.

Volgens mij zijn dit zo'n beetje de mogelijke stoelen in een Corsa E.
Afhankelijk van onder andere om welke uitvoering het gaat.
Stoelen van de eerste 3 lijken mij precies hetzelfde, de Favourite en Innovation lijken iets andere stoelen te hebben, de OPC is uiteraard van compleet andere orde met de Recaro's.

Edit : Lijken wat motief betreft niet op de stoelen welke jij laat zien. Om welke uitvoering gaat het hier?

Color Edition

media.0018-1024w.jpg

Online Edition

opel-corsa-1-4-90pk-online-edition-airco-intellilink-cruise-ctrl-3-jaar-garantie-waxoyl-n.jpg

Black Edition

opel-corsa-1-4-90pk-5d-black-edition.jpg

Favourite

opel-corsa-1-4-90-pk-5-deurs-favourite-navigatie.jpg

Innovation

opel-corsa-innovation-1-4-90-pk-5drs-automaat-navi-camera-climate-parkpilot-zeer-comple.jpg

OPC

opel-corsa-1-6-turbo-opc-207-pk-spoiler-sportvelgen-isofix-half-leder.jpg

volgens mij zijn er in de corsa E helemaal geen sportstoelen geleverd (uitgezonder de OPC)

de 'beste' zijn de comfort stoelen, dat zijn die gene met die iets hogere wangen.

En anders gewoon gaan voor zo'n OPC :T

Als ik de stoelen uit de openingspost vergelijk met die van Total Loss dan lijken me het dezelfde stoelen als op de Edition uitvoeringen.
Oftewel, niet de beste stoelen die verkrijgbaar waren in de Corsa E.

De Innovation was de meest rijke uitvoering dus waarschijnlijk zijn die stoelen 'beter' (maar zoals al veel gezegd hierboven, alles is persoonlijk).

Hotymoty zei:
...momenteel een Opel Karl ik wil een slag maken op het gebied van comfort.

ZOZO! Hele stap!

Maar standaard stoelen zijn sowieso erg vlak en ruk. Dus een sportstoel zal allicht wat meer steun bieden.

Voor écht comfort moet je een Insignia met AGR stoelen kopen natuurlijk.

Warhamstr zei:
Hotymoty zei:
...momenteel een Opel Karl ik wil een slag maken op het gebied van comfort.

ZOZO! Hele stap!

Maar standaard stoelen zijn sowieso erg vlak en ruk. Dus een sportstoel zal allicht wat meer steun bieden.

Voor écht comfort moet je een Insignia met AGR stoelen kopen natuurlijk.
En dan nog het liefst met het FlexRide onderstel!

Dank voor al jullie reacties! Insignia vind ik een te grote auto. Ik wil eigenlijk niet groter dan een B-segment auto.

Opel Karl rijdt sowieso wel lekker. Ik merk alleen dat ie af en toe schokt bij het schakelen van 1 naar 2. Weet niet of meer mensen hier last van hebben?
Daarnaast is de Karl natuurlijk geen auto voor de snelweg. Ik rij vooral op de snelweg i.v.m. werk en verre familie. Ik heb de stoelen met stof. Is er iemand hier die stoelen heeft met half leer en half stof? Ben benieuwd of deze lekker zitten.

Nog even aanhakend op Total Loss. Dank voor de zeer duidelijke post met de verschillende stoelen. Ik zie dat de stoelen uit mijn openingspost dezelfde stoelen zijn als die van de Online edition, Black edition en Color edition. Ik hoopte eigenlijk iemand te treffen die ervaring heeft met deze stoelen i.c.m. het rijden van lange afstanden.

al zal je iemand treffen; als die gene zegt dat die er prima lange afstanden in kan afleggen wil dat zeker niet betekenen dat dat voor jou ook geld, en vise versa.

Je moet gewoon zelf zitten. Ik had een BMW en vond de stoelen heel onprettig zitten terwijl mijn vrouw in exact die zelfde stoel juist als heel prettig ervaart. Je hebt dan weinig aan de mening van een ander.

k heb de stoelen met stof. Is er iemand hier die stoelen heeft met half leer en half stof? Ben benieuwd of deze lekker zitten.

ander materiaal betekend niet dat ze ook anders zitten. Als een goed uitgebreid verstelbaar is de kans groter dat je voor jou een betere zit kan hebben. Materiaal staat daar helemaal los van.

Leren stoelen hebben voor veel mensen wel een luxe gevoel, is makkelijker schoonmaken. Nadeel is dat ze koud aanvoelen (daarom vaak icm stoelverwarming) en in de zomer warm, Maar in het B segment zijn de stoelen vaak niet van echt leer maar ; kunststof leer. Luxere merken hebben vaak echt leer (op zitgedeelte) en zelfs nappa leer (soepeler).

Maar het hoeft dus zeker niet te zijn dat het lekkerder zit. sterker nog; er zijn genoeg mensen zit het als heel onprettig ervaring. Daarom; zelf proefzitten of het voor jou iets toevoegt.

Als je in het B segment leren (sport)stoelen wil die uitgebreid verstelbaar zijn (volgens mij zelfs echt leer, zeker weten doe ik dat niet) zou ik eerder kijken naar een clio initiale of iets. Maar zelfs daarbij geld; zelf proberen.

renault-clio-initiale-paris-r-link-automaat-bi-xenon.jpg

AsconaGT zei:
k heb de stoelen met stof. Is er iemand hier die stoelen heeft met half leer en half stof? Ben benieuwd of deze lekker zitten.

ander materiaal betekend niet dat ze ook anders zitten. Als een goed uitgebreid verstelbaar is de kans groter dat je voor jou een betere zit kan hebben. Materiaal staat daar helemaal los van.

Leren stoelen hebben voor veel mensen wel een luxe gevoel, is makkelijker schoonmaken. Nadeel is dat ze koud aanvoelen (daarom vaak icm stoelverwarming) en in de zomer warm, Maar in het B segment zijn de stoelen vaak niet van echt leer maar ; kunststof leer. Luxere merken hebben vaak echt leer (op zitgedeelte) en zelfs nappa leer (soepeler).

Dank je voor je reactie. Is kunstleer juist duurzamer en makkelijker te onderhouden of breekt/slijt het snel?

Je bedoeld verschil tussen stof - kunstleer ? of kunstleer - echt leer ?

zowel kunstleer als echt leer is prima te onderhouden en slijt niet snel. 2x per jaar even behandelen met leer spul is wel aan te raden zodat het mooi blijft

De bekleding op de foto in de openingspost heet Network Moonray.

Deze stoelen zitten ook in de Opel Corsa Edition 1.0 Turbo die mijn vrouw en ik voorjaar 2015 nieuw kochten (en die we nog steeds hebben).

Het bizarre was dat het een gratis optie was, waarbij de stoelen altijd samengingen met dashinleg in piano black (zeg maar glanzend zwart).

Ik heb de prijslijst bewaard (versie 4 maart 2015) en daarin staat:

Bekleding stof Network Moonray met ergonomische comfortstoelen (AGR-certificaat).

Klopt, je ziet het HIER staan op pagina 4. introductiepakket.

Comfortpakket LPYN - - O - € 0 € 0
INTRODUCTIE-AANBOD: te bestellen tot en met 31 december 2014
(voordeel: € 595 incl. BTW)
Regensensor
Automatic Light Control (ALC)
Dimmende binnenspiegel
Electronic Climate Control (ECC)
Bekleding stof Network Moonray met ergonomische comfortstoelen (AGR-certificaat)
3-spaaks lederen stuurwiel met stuurwielbediening en cruise control

Pieter 2959239 zei:
De bekleding op de foto in de openingspost heet Network Moonray.

Deze stoelen zitten ook in de Opel Corsa Edition 1.0 Turbo die mijn vrouw en ik voorjaar 2015 nieuw kochten (en die we nog steeds hebben).

Het bizarre was dat het een gratis optie was, waarbij de stoelen altijd samengingen met dashinleg in piano black (zeg maar glanzend zwart).

Ik heb de prijslijst bewaard (versie 4 maart 2015) en daarin staat:

Bekleding stof Network Moonray met ergonomische comfortstoelen (AGR-certificaat).

Hoe vindt u de stoelen zitten? Ook op lange afstanden?

Zoals hierboven al vaker geschreven is: wat fijne stoelen zijn, is heel persoonlijk.

Ik ben een lichtgewicht met weinig zitvlees en ik vind de Corsa-stoelen knoerhard. Ik heb tot het voorjaar acht jaar een Volvo V70 gehad en die stoelen waren zachter en naar mijn mening veel prettiger. Maar goed, Volvo-stoelen hebben dan ook een uitstekende reputatie.

Mijn vrouw, die in de Corsa rijdt, een stuk zwaarder is dan ik en tot aan corona elke werkdag 160 kilometer snelweg reed (de Corsa uit mei 2015 heeft nu bijna 150K o_O op de teller), vindt de stoelen prima. Maar de stoelen in haar vorige auto, een VW Polo uit 2004, vond ze comfortabeler.

Dus ik kan alleen maar zeggen: ga proefrijden en probeer een idee te krijgen van het zitcomfort.

Terug
Bovenaan