Ervaring met occasionhandelaar

A

Anoniem

Guest
Allereerst mijn excuses voor het geval dit topic in de verkeerde rubriek staat, deze leek mij het meest voor de hand liggend. Ik zag bij Car Center Kampen een auto staan waarin ik geïnteresseerd ben, maar hoewel het bedrijf al een jaar of vier o.a. op MP adverteert en dus al wat jaartjes bestaat, kan ik er nauwelijks ervaringen over vinden. Slechts twee even oude Google-recensies die het bedrijf tot in de hemel loven (en dan word ik al argwanend), verder nada noppes. Iemand wellicht meer info?

Nog betere zoeken: sommige occasionhandelaren gebruiken om Marktplaats gewoon een andere naam, dus dan is het even uitdokteren hoe de garage echt heet.

Tenzij je er een heel bijzondere auto vindt of de auto uitvoerig keurt en/of garantie krijgt zou ik er liever niet kopen. Je kan beter een zaak hebben die monteurs heeft rondlopen. Die kunnen veel beter inspelen op kleine probleempjes voor of na de koop.

V0RQ zei:
Je kan beter een zaak hebben die monteurs heeft rondlopen. Die kunnen veel beter inspelen op kleine probleempjes voor of na de koop.

Afgezien van het feit dat ik het bedrijf helemaal niet ken, is bovenstaande opmerking een beetje vreemd. Als je even hun website https://www.carcenterkampen.nl/home.html had opgezocht had je de verwijzing naar "werkplaats" gevonden en dit kunnen lezen:
"Door voordurend geinvesteerd te hebben in werkplaats benodigheden, is het mogelijk om alle soorten reperaties en onderhoud aan uw auto's uit te voeren."
Ondanks de taalvfouten vrij duidelijk... ;)

Goku106 zei:
Nog betere zoeken: sommige occasionhandelaren gebruiken om Marktplaats gewoon een andere naam, dus dan is het even uitdokteren hoe de garage echt heet.

Naam van de garage klopt wel. Wordt vanaf MP ook gewoon doorgelinkt naar hun website. Heb al diverse schrijfwijzen gebruikt, maar daar komt dus niets uit.

Bijzonder...

Het bedrijf is ook niet te vinden bij de KvK. Ook niet onder een andere naam op dat adres. Er staat op dat adres wel een schildersbedrijf geregistreerd.

Er lijkt wel een vorig adres te bestaan: Betonstraat 4 in Kampen, met een bijbehorend 06-nummer, dat weer hetzelfde is als wat in hun MP-advertenties en op hun website staat. Maar ook op dat adres was nooit een KvK-registratie op deze naam.

Je zou dus op zijn minst eens kunnen vragen wat hun KvK-nummer is (wat de meeste bedrijven ook ergens netjes op hun website zetten). Dan kun je daarvan op www.kvk.nl checken wat voor naam erbij hoort. En met die naam opnieuw zoeken of er reviews zijn.

Verder heb ik deze twee recensies gevonden. Beide zeer positief. De naam van de eerste recensent doet echter vraagtekens rijzen... En beide personen hebben ooit alleen maar deze ene recensie geschreven.

kagwh2.png

Tot slot: de domeinnaam is sinds 12-09-2014 geregistreerd. Dus zo lang zijn ze al in business. Wie hem geregistreerd heeft is onduidelijk, want dit loopt via een service provider die websites voor autohandelaren/dealers verzorgt.

Op een Google-foto staat 'carcenter kampen de vries'. Zou dat dezelfde De vries zijn als van de recensie?

Jazzik zei:
...

Afgezien van het feit dat ik het bedrijf helemaal niet ken, is bovenstaande opmerking een beetje vreemd. Als je even hun website https://www.carcenterkampen.nl/home.html had opgezocht had je de verwijzing naar "werkplaats" gevonden en dit kunnen lezen:
"Door voordurend geinvesteerd te hebben in werkplaats benodigheden, is het mogelijk om alle soorten reperaties en onderhoud aan uw auto's uit te voeren."
Ondanks de taalvfouten vrij duidelijk... ;)

Ik krijg via de werkplaats link helemaal niets via de mobiel (desktopversie ook niet). Hij zegt dan : merk: werkplaats: geen advertenties gevonden.

Wat ik zo zie zijn banden, apk en onderhoud geen big business daar.

Dus als ik Doppert was zou ik bij dit bedrijf mijn neus eens om de hoek steken. Een eerste indruk is meestal de juiste...

Mijn insteek: als je bereid bent een gokje te wagen (of de kennis in huis hebt om risico's te beperken) dan kun je prima bij een handelaar terecht. Kijk ik naar mij persoonlijk dan was het hier heel simpel: op naar de volgende. Dan maar niet 'de beste deal' maar als ik zoiets als een auto koop dan doe ik dat liever bij een partij die ik vertrouw. Een bedrijf dus waar je naderhand redelijkerwijs terug kunt komen met een onverwacht probleem zonder dat men je het bos in stuurt. Dan heb je misschien in aanschaf niet de allergoedkoopste auto maar dan kun je er redelijkerwijs wel van uitgaan dat de auto (naar waarde) goed is en bovendien dat de centjes dan ook bij de juiste mensen in de portemonnee belanden. Cowboys zijn er al genoeg, die moet je niet te veel voeden.

Wat ik weet dat het bedrijf op deze locatie nog niet heel lang zit, hier zat eerst Schildersbedrijf J de Groot. Het bedrijf zelf ken ik niet, en weet ook niet wie de eigenaar is.

Er zijn daar in de buurt nog meer occasionhandelaren/ dealers/ garagebedrijven, waarvan een aantal een goede reputatie hebben, en een aantal een mindere reputatie. Misschien is het handig om gelijk een aantal bedrijven te bezoeken.

Overigens is het wel prettig om een auto te kopen bij een bedrijf, die ook niet moeilijk doet als er toch wat met de auto is.
Een bedrijf wat aangesloten is bij bijvoorbeeld de Bovag geeft wel wat meer zekerheid, dat mag in mijn ogen ook wel iets extra's kosten.

Iedereen alvast bedankt voor de zinvolle reacties. Ben momenteel niet in staat om even m'n neus om de hoek te steken, dus ik laat het voorlopig even varen.

Zeer ontevreden over CarCenterKampen.
Recent een auto gekocht bij dit bedrijf, welke direct bij thuiskomst allerlei
grote mankementen vertoonde. Er wordt totaal geen gehoor gegeven aan ons
verzoek om tot een oplossing te komen voor het probleem. Kosten bedragen ruim
€ 3000,-. Wij zijn inmiddels beland in een gerechtelijke procedure. Bij nader onderzoek kunnen we ook nergens een inschrijving bij kamer van koophandel voor dit “ bedrijf” vinden. Voor verkoop is de vader van de eigenaar een vriendelijke verkoper, maar na de verkoop laat de eigenaar je als een baksteen vallen en komt geen enkele afspraak na. Koop hier nooit een auto!!!!

hoi ik ben nu wel nieuwsgierig geworden hoe dit is afgelopen wij hebben nu oook een auto onder de naam autocentrum kampen een autogekocht.

gelijk na 2 dagen remschijfen en remblokken al op helemaal glad .

groetjes Stefan

Stefan 3434249 zei:
hoi ik ben nu wel nieuwsgierig geworden hoe dit is afgelopen wij hebben nu oook een auto onder de naam autocentrum kampen een autogekocht.

groetjes Stefan

Tja, als dat alles is? Remschijven en blokken horen trouwens glad te zijn. :)
Maar als ze op en versleten zijn had je dat zelf ook wel kunnen constateren.

Nieuwe exemplaren heb je afhankelijk van het soort auto ook wel weer voor weinig geplaatst.
Kenteken invoeren op autodoc of mister auto en bestellen maar.

Ik denk niet dat die anonieme bezoeker nog gaat reageren op iets wat in 2017 heeft afgespeeld

Hoe is dit geconstateerd dat die echt helemaal op zijn? Welke auto gaat het om en welke dikte is er gemeten?

Zelf niets gemerkt met proefrit?

Ik zou gewoon een contact opnemen met de verkopende partij en kijken hoe op de lossen. Op een nette manier welteverstaan. Vaak zie je bij handelaren dat als je de zogenoemde 'super lage internetprijs' accepteert dat het gewoon kopen zoals hij daar staat. Vaak komen die auto's gewoon binnen bij ze, trekken ze even door de wasstraat en klaar en word er amper een technische check uitgevoerd. Mensen willen graag zo goedkoop mogelijk rijden, dan gaat een handelaartje ook zo min mogelijk tijd en geld er in stoppen.
Gaat het echt om een autobedrijf, Heb je garantie / afleverbeurt dan had dit opgemerkt moeten worden en mag je best reclameren waarom de remmenrij op is en hoe ze dat gaan oplossen

Terug
Bovenaan