erce
Net ingestapt
Het is alweer even geleden, maar ik ben inmiddels aan mijn tweede i3 begonnen (hier het topic van mijn eerste i3). Het is een Roadstyle Edition geworden die gebaseerd is op de i3s met een 120Ah accu (volgens de opgave 300 kilometer range en uit ervaring weet ik inmiddels dat dit gehaald kan worden mits je een beetje voorzichtig rijdt). Het aardige van de Roadstyle Edition is dat hij al behoorlijk vol gestopt is met opties en de dealer heeft er nog wat meer bij gedaan (ik heb op het laatste moment deze nog kunnen bestellen om zo te profiteren van 4% bijtelling). De enige optie die ik nog mis is Apple Carplay, maar dat is achteraf relatief eenvoudig toe te voegen.
Wat me opvalt is dat de kwaliteit van de i3 (die al op een behoorlijk hoog niveau stond) de afgelopen jaren gigantisch is verbeterd. Dit is de i3 zoals ze hem jaren geleden hadden moeten uitbrengen, inclusief fatsoenlijke range. Ik weet dat de vormgeving van de auto niet iedereen kan bekoren, maar ik ben er nog steeds over te spreken. Na zeven jaar staat er immers nog steeds een hypermoderne concept-achtige auto voor de deur en zeker qua interieur is het één van de modernste auto's die je nu kunt krijgen.
In mijn vorige i3 zaten drie rijstanden: Comfort, Eco Pro en Eco Pro+ (geen verwarming en ventilator, maar wel kilometer meer range). Daar is nu een sportstand bijgekomen. Dat is echt gelanceerd worden, daarna hetzelfde als de comfort stand, maar vooral vanuit stilstand is het echt knallen (niet goed voor je range). Het iDrive systeem is geupdate naar de laatste versie en de auto ligt lager, is iets uitgebouwd en heeft bredere velgen en banden. Van binnen is de boel afgewerkt met donkerbruin leer en donker eikenhout.
Inmiddels 600 kilometer er op zitten en durf te stellen dat dit de beste BMW is die ik ooit heb gehad (voorheen was dat mijn 520d en ik rijd al 25 jaar BMW). Hieronder wat foto's met op de laatste foto een klein stukje van de Mini Cooper S Clubman van mijn vrouw.
Wat me opvalt is dat de kwaliteit van de i3 (die al op een behoorlijk hoog niveau stond) de afgelopen jaren gigantisch is verbeterd. Dit is de i3 zoals ze hem jaren geleden hadden moeten uitbrengen, inclusief fatsoenlijke range. Ik weet dat de vormgeving van de auto niet iedereen kan bekoren, maar ik ben er nog steeds over te spreken. Na zeven jaar staat er immers nog steeds een hypermoderne concept-achtige auto voor de deur en zeker qua interieur is het één van de modernste auto's die je nu kunt krijgen.
In mijn vorige i3 zaten drie rijstanden: Comfort, Eco Pro en Eco Pro+ (geen verwarming en ventilator, maar wel kilometer meer range). Daar is nu een sportstand bijgekomen. Dat is echt gelanceerd worden, daarna hetzelfde als de comfort stand, maar vooral vanuit stilstand is het echt knallen (niet goed voor je range). Het iDrive systeem is geupdate naar de laatste versie en de auto ligt lager, is iets uitgebouwd en heeft bredere velgen en banden. Van binnen is de boel afgewerkt met donkerbruin leer en donker eikenhout.
Inmiddels 600 kilometer er op zitten en durf te stellen dat dit de beste BMW is die ik ooit heb gehad (voorheen was dat mijn 520d en ik rijd al 25 jaar BMW). Hieronder wat foto's met op de laatste foto een klein stukje van de Mini Cooper S Clubman van mijn vrouw.


