En toen ging ik 60.000km/jaar rijden...maar waarmee?

Gefeliciteerd!

Je kan het ook omdraaien, ik heb ongeveer hetzelfde interieur en vind het altijd weer jammer dat ik na 20 minuten weer op het werk ben ;)

KadettRT zei:
Hopelijk heb je er veel plezier van, hoeveel km staat er op. De N57 gaat bij hogere km stand de ketting wel van zich laten horen, ketting zit aan achterkant van blok dus duur geintje (3-4000 euro) qua vervanging. Dit vanaf 2,5 ton ongeveer. Vervang het op tijd want de zijde aan de krukas kant kan niet los vervangen worden waardoor er een hele nieuwe krukas in zou moeten als dit tever is ingesleten. Ten behoeve van de ketting en tanden olie vroeger vervangen dan de gebruikelijke 30k km.

ach, als je de auto wat goedkoper inkoopt maakt dat toch niet uit?
Prettige auto om die lange afstanden mee af te leggen iig, gefeliciteerd (y)

KadettRT zei:
Hopelijk heb je er veel plezier van, hoeveel km staat er op. De N57 gaat bij hogere km stand de ketting wel van zich laten horen, ketting zit aan achterkant van blok dus duur geintje (3-4000 euro) qua vervanging. Dit vanaf 2,5 ton ongeveer. Vervang het op tijd want de zijde aan de krukas kant kan niet los vervangen worden waardoor er een hele nieuwe krukas in zou moeten als dit tever is ingesleten. Ten behoeve van de ketting en tanden olie vroeger vervangen dan de gebruikelijke 30k km.

Er staat net 100skm op en heeft in april een grote beurt gehad. Dank voor de olie-tip!

Gullwing zei:
KadettRT zei:

ach, als je de auto wat goedkoper inkoopt maakt dat toch niet uit?
Prettige auto om die lange afstanden mee af te leggen iig, gefeliciteerd (y)
Totale schadepost zou dan richting de 8-9000 euro gaan lopen. Toch wel een 'dingetje'. Vanaf 2011 waren er sowieso al 2 modifcaties doorgevoerd aan de ketting geleiders/spanners. Beste advies voor slijtage werd gegeven door de olie interval op max 15.000 km te houden.

F G001 zei:
speedtouch zei:
Veel plezier met de auto!
Moet ik me dan zo iets voorstellen?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/5-serie/43557710

Ja, zoiets. Ik heb er alleen wel minder voor betaald en die ik heb gekocht heeft bijna de hele optie-lijst aangevinkt.

Kun je de 'winst' bewaren voor de onderhoudskosten. Hoe lang heb je garantie, of heb ik dat over het hoofd gezien?

Gefeliciteerd!!

Las laatst in een Autoweek Myriew dat iemand 60.000km p/j in een VW Up reed van de zaak, da's pure mishandeling :D

speedtouch zei:
F G001 zei:
speedtouch zei:

Ja, zoiets. Ik heb er alleen wel minder voor betaald en die ik heb gekocht heeft bijna de hele optie-lijst aangevinkt.

Kun je de 'winst' bewaren voor de onderhoudskosten. Hoe lang heb je garantie, of heb ik dat over het hoofd gezien?

12maanden dealer garantie en dus net in April de grote beurt gehad.

Ach, TS woont nu goedkoop in het Oosten dus houdt ie lekker geld in z'n zak voor de immense reiskosten woon-werk. Die onderhouds-en reparatiekosten van de 535d zijn peanuts in vergelijking met wat een redelijk huis in de Randstad had gekost. Valt mij mee dat ie geen M550d of Audi Q7 V12 TDI heeft gekozen.

Gefeliciteerd met de aankoop, ontzettend gaaf! (ook al ben ik niet per se een BMW fanboy maar hier wordt ik wel erg hebberig van)

Zou voor mij ook geen straf zijn om daar iedere dag 2 uur mee te sturen :D

Ik woon ook in een rustig deel van Nederland (kop van Noord-Holland) en wat ik wel lekker vind is dat als je uit de randstad vertrekt je het om je heen steeds rustiger ziet worden, om vervolgens in totale stilte uit de auto te stappen, heerlijk na een drukke dag. Dus ik begrijp het wel (y)

F G001 zei:
speedtouch zei:
F G001 zei:
speedtouch zei:

12maanden dealer garantie en dus net in April de grote beurt gehad.

Klinkt goed!(y)

Ik geef je groot gelijk; als je dan toch 25% van je vrije tijd in een auto moet zitten doe je het beter in een dikke BMW :cool: veel plezier ermee, ben benieuwd naar de foto's (y)

Hulde.
Als je zoveel rijdt moet je goed zitten en lekker rijden.
Niet zoals te veel mensen doen en in een gebakje gaan zitten.
Proficiat

Proficiat met uw huis & veel sterkte met uw kilometers!

mvrgr, m'ns

michel1975 zei:
Nice.(y)
Dat worden (hopelijk) heeeeel veel veilige kilometers:)

Zolang het bellen de aandacht op het verkeer niet al te veel afleidt wel, denk ik. ;)

Anyway, gefeliciteerd met de aankoop.

Dank iedereen. Ik vond vandaag bij toeval een post op deze site waarbij iemand zijn ervaringen met een 535d xd touring bijhield (weliswaar in Duitsland). Achteraf, maar wel leuk om te lezen.

Ik zal mijn ervaringen (eerlijk!) ook proberen bij te houden, misschien heeft iemand er nog wat aan in de toekomst bij een vergelijkbare situatie.

Terug
Bovenaan