Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
KadettRT zei:Hopelijk heb je er veel plezier van, hoeveel km staat er op. De N57 gaat bij hogere km stand de ketting wel van zich laten horen, ketting zit aan achterkant van blok dus duur geintje (3-4000 euro) qua vervanging. Dit vanaf 2,5 ton ongeveer. Vervang het op tijd want de zijde aan de krukas kant kan niet los vervangen worden waardoor er een hele nieuwe krukas in zou moeten als dit tever is ingesleten. Ten behoeve van de ketting en tanden olie vroeger vervangen dan de gebruikelijke 30k km.
KadettRT zei:Hopelijk heb je er veel plezier van, hoeveel km staat er op. De N57 gaat bij hogere km stand de ketting wel van zich laten horen, ketting zit aan achterkant van blok dus duur geintje (3-4000 euro) qua vervanging. Dit vanaf 2,5 ton ongeveer. Vervang het op tijd want de zijde aan de krukas kant kan niet los vervangen worden waardoor er een hele nieuwe krukas in zou moeten als dit tever is ingesleten. Ten behoeve van de ketting en tanden olie vroeger vervangen dan de gebruikelijke 30k km.
Totale schadepost zou dan richting de 8-9000 euro gaan lopen. Toch wel een 'dingetje'. Vanaf 2011 waren er sowieso al 2 modifcaties doorgevoerd aan de ketting geleiders/spanners. Beste advies voor slijtage werd gegeven door de olie interval op max 15.000 km te houden.Gullwing zei:KadettRT zei:Hopelijk heb je er veel plezier van, hoeveel km staat er op. De N57 gaat bij hogere km stand de ketting wel van zich laten horen, ketting zit aan achterkant van blok dus duur geintje (3-4000 euro) qua vervanging. Dit vanaf 2,5 ton ongeveer. Vervang het op tijd want de zijde aan de krukas kant kan niet los vervangen worden waardoor er een hele nieuwe krukas in zou moeten als dit tever is ingesleten. Ten behoeve van de ketting en tanden olie vroeger vervangen dan de gebruikelijke 30k km.
ach, als je de auto wat goedkoper inkoopt maakt dat toch niet uit?
Prettige auto om die lange afstanden mee af te leggen iig, gefeliciteerd![]()
F G001 zei:speedtouch zei:Veel plezier met de auto!
Moet ik me dan zo iets voorstellen?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/5-serie/43557710
Ja, zoiets. Ik heb er alleen wel minder voor betaald en die ik heb gekocht heeft bijna de hele optie-lijst aangevinkt.
speedtouch zei:F G001 zei:speedtouch zei:Veel plezier met de auto!
Ja, zoiets. Ik heb er alleen wel minder voor betaald en die ik heb gekocht heeft bijna de hele optie-lijst aangevinkt.
Kun je de 'winst' bewaren voor de onderhoudskosten. Hoe lang heb je garantie, of heb ik dat over het hoofd gezien?
F G001 zei:speedtouch zei:F G001 zei:speedtouch zei:Veel plezier met de auto!
Kun je de 'winst' bewaren voor de onderhoudskosten. Hoe lang heb je garantie, of heb ik dat over het hoofd gezien?
12maanden dealer garantie en dus net in April de grote beurt gehad.
michel1975 zei:Nice.
Dat worden (hopelijk) heeeeel veel veilige kilometers![]()