Elektronisck probleem 206cc

Diane 7600360

Net ingestapt
Haai ..mijn naam is Diane ..sinds 3 maanden ben ik de trotse eigenaar van een mooie zwarte Peugeot 206cc uit 2001.. mijn probleem is dat mn bolide problemen heeft met de elektronika..als ik mn klokje instel en mn kontakt uit zet dan is alles weg en staat alles op 0..hetzelfde met mn radio ..idem dito met mn verwarming instellingen.kan iemand me zeggen wat dit is..en eat ik etaan moey/kan doen??

Zal een draad verkeerd zitten. Normaliter hebben deze namelijk een constante plus om die instellingen te onthouden.

Kwestie van kabelboompje een keertje controleren. Elektrisch diagram van de auto is overigens een must om erbij te hebben anders kom je er niet achter.

Let daarbij ook op dat dit diagram afhankelijk is van jaar en uitvoering dus grote kans dat je hierbij de hulp van een professional nodig hebt.

Diane 7600360 zei:
Haai ..mijn naam is Diane ..sinds 3 maanden ben ik de trotse eigenaar van een mooie zwarte Peugeot 206cc uit 2001.. mijn probleem is dat mn bolide problemen heeft met de elektronika..als ik mn klokje instel en mn kontakt uit zet dan is alles weg en staat alles op 0..hetzelfde met mn radio ..idem dito met mn verwarming instellingen.kan iemand me zeggen wat dit is..en eat ik etaan moey/kan doen??

Klinkt als een probleem met de constante voeding naar die onderdelen. Kan iets simpels zijn als een defect zekeringetje, maar kan ook goed ernstiger zijn, bv. dat de vorige eigenaar flink heeft lopen kloten aan de betreffende draadboom om een radio aan te sluiten, om maar wat te noemen.

Terug
Bovenaan