Eigen (mooie) foto's - zonder auto's!

Matt 5069850

Asfaltkampioen
Dit topic is helaas dicht op verzoek va TS. Idee is om wekelijks een thema te kiezen waarbij jij een eigen geschoten foto mag inzenden, uiteraard zonder auto's er op. Hoeft geen nieuwe foto te zijn en een verhaaltje erbij is altijd leuk.

Deze week: Mist

Ik vind elk seizoen mooi al heb ik met de winter het minst. Gelukkig zijn er, voor mij, enkele hoogtepunten; hoogwater (van de IJssel), wintergasten (vogels), sneeuw (alleen is dat er zelden) en mist. Vooral vlakbij mijn huis komt het vaak voor in de winter vanwege eerder genoemde rivier. Vorige week ook een klompenpad gelopen door heidevelden bij Ede en met mist was dat ook magisch. Extra mooi als de zon er tussendoor piept. Zoals 13 januari jl. bij de IJssel:

zbaYY3z.jpeg

Waarom is het andere topic eigenlijk gesloten? Ik heb aardig wat foto's van mist. Met name van 3 jaar geleden toen ik in Tubbergen werkte in de 2 ploegendienst. Vooral 's ochtends onderweg heel veel foto's en dashcam beelden gemaakt. Deze plaat is van 20 mei 2022 op de Weerseloseweg vanuit Enschede volgens mij net voor de rotonde bij Vliegbasis Twente:

Watermolen

Denk je aan Nederland dan denk je aan molens. In verschillende maten en met verschillende doelen. De windmolen hadden we al gehad, nu tijd voor de watermolen.

Vooral hier in het oosten zijn er veel watermolens geweest en bestaan er nog een aantal hele mooie. Ik kies echter een foto die ik in 2018 al maakte op de Sint-Jansberg in Plasmolen (schuinonder Nijmegen). De geboorteplaats van de inmiddels overleden (2020) man van mijn moeder. Hij is daar ook uitgestrooid.

rncmo7i.jpeg

Ik zal vast nog wel ergens een watermolen op een foto hebben staan, maar dit is de enige die ik zo vlug even kon vinden. In 2019 gekiekt bij de Franse stad Le Mans.

Mist op het Herikhuizerveld (bekender onder de naam van het monument Posbank) in oktober. Vroeg op in de herfst en op de fiets om de mooie mistdeken te zien!

Prachtige foto! Ik heb hier een foto van de auto aan de muur hangen die volgens mij ook daar gemaakt is.

Is zeker mooi alleen ook wel echt een plek waar 'iedereen' heengaat. Loenermark is rustiger en nog mooier. Zeker bij een 'verborgen' wandelpaadje naar een bankje waar je weids uitzicht hebt. Voordeel van de heide en naaldbossen is dat het ook in de winter mooi is.

Klopt zeker, ik wandel en fiets dan ook vooral in andere delen van de Veluwezoom. Stukken rustiger en ook erg mooi!

Terug
Bovenaan