A
Anoniem
Guest
Hoi,
Deze week voor de 3e keer nieuwe remschijven + blokken laten plaatsen ivm trillende remmen.
Historie:
Juli 2017: stuur trilt tijdens remmen, wordt steeds erger
Dec 2017: remschijven + blokken vervangen (+complete koppeling)
Feb 2018: versnellingsbak vervangen
April 2018: remmen trillen weer, wordt steeds erger. diagnose: linksvoor==krom
Juni 2018: remschijven+blokken vervangen ("garantie")
Aug 2018: remmen trillen weer, wordt steeds erger
Okt 2018: remschijven+blokken vervangen alsmede wiellager + naaf linksvoor.
Eerste dagen beetje rustig gereden, remmen inrijden.
Vandaag rondrit gemaakt, 80-km wegen en stuk snelweg. Valt me op dat het stuurt trilt (bij rijden zonder te remmen).
En de auto trekt (iets) naar rechts, vooral op de snelweg en 80km wegen. Dit was voorheen niet zo, de up/mii/citigo staat juist bekend om zijn stabiele rechtuit gedrag.
Na de rit de velgen/schijven gechecked op temperatuut. De rechter is heter, zal kijken of kan meten hoeveel.
Wellicht loopt rechtsvoor dus iets aan, remklauw vervangen?
Wat zou het nog meer kunnen zijn wat ik mijn garage kan meegeven om uit te zoeken?
Het is een leaseauto dus in principe zijn de kosten voor de lease maatschappij. Echter zijn de marges volgens mij zo klein dat de garagehouder niet al te veel moeite lijkt te doen?
Groet,
Deze week voor de 3e keer nieuwe remschijven + blokken laten plaatsen ivm trillende remmen.
Historie:
Juli 2017: stuur trilt tijdens remmen, wordt steeds erger
Dec 2017: remschijven + blokken vervangen (+complete koppeling)
Feb 2018: versnellingsbak vervangen
April 2018: remmen trillen weer, wordt steeds erger. diagnose: linksvoor==krom
Juni 2018: remschijven+blokken vervangen ("garantie")
Aug 2018: remmen trillen weer, wordt steeds erger
Okt 2018: remschijven+blokken vervangen alsmede wiellager + naaf linksvoor.
Eerste dagen beetje rustig gereden, remmen inrijden.
Vandaag rondrit gemaakt, 80-km wegen en stuk snelweg. Valt me op dat het stuurt trilt (bij rijden zonder te remmen).
En de auto trekt (iets) naar rechts, vooral op de snelweg en 80km wegen. Dit was voorheen niet zo, de up/mii/citigo staat juist bekend om zijn stabiele rechtuit gedrag.
Na de rit de velgen/schijven gechecked op temperatuut. De rechter is heter, zal kijken of kan meten hoeveel.
Wellicht loopt rechtsvoor dus iets aan, remklauw vervangen?
Wat zou het nog meer kunnen zijn wat ik mijn garage kan meegeven om uit te zoeken?
Het is een leaseauto dus in principe zijn de kosten voor de lease maatschappij. Echter zijn de marges volgens mij zo klein dat de garagehouder niet al te veel moeite lijkt te doen?
Groet,