Eeuwig krakende Fiesta 2018, wie nog meer?

848Evo86

Net ingestapt
Hallo allemaal,

We hebben een Fiesta ST-Line uit oktober 2018, met nu 5500km op de teller.
Al sinds nieuw kraakt deze aan alle kanten. Kofferbak, deur (bij muziek en zonder), het sync scherm rammelt onwijs, en bij gas geven kraakt/trilt er iets linksvoor bij het dashboard of eronder, lastig thuis te brengen. Ook de middentunnel kraakt elke keer als je er met je been tegenaan komt.

Ik ben al 5x terug geweest maar niets helpt. Ze weten zelf schijnbaar ook niet meer wat ze ermee aan moeten, ze plakken maar wat schuim en thats it. Wat kan ik hier nou verder mee? Ik word er doodziek van tijdens het rijden en het voelt als een auto van 20 jaar oud. En daar betaal je dan 23k voor incl opties? Iemand een idee, ik ben er zo klaar mee..
 
848Evo86 zei:
Hallo allemaal,

We hebben een Fiesta ST-Line uit oktober 2018, met nu 5500km op de teller.
Al sinds nieuw kraakt deze aan alle kanten. Kofferbak, deur (bij muziek en zonder), het sync scherm rammelt onwijs, en bij gas geven kraakt/trilt er iets linksvoor bij het dashboard of eronder, lastig thuis te brengen. Ook de middentunnel kraakt elke keer als je er met je been tegenaan komt.

Ik ben al 5x terug geweest maar niets helpt. Ze weten zelf schijnbaar ook niet meer wat ze ermee aan moeten, ze plakken maar wat schuim en thats it. Wat kan ik hier nou verder mee? Ik word er doodziek van tijdens het rijden en het voelt als een auto van 20 jaar oud. En daar betaal je dan 23k voor incl opties? Iemand een idee, ik ben er zo klaar mee..

Tsja, dat klinkt als een slecht gemonteerd dashboard. Zou dan eigenlijk opnieuw gedaan moeten worden. In de VS hebben ze daarvoor een Lemon Law. Als er teveel mankeert aan een nieuwe auto, moet de dealer hem terugnemen. Zou er in Nederland ook zo'n soort wet gelden?

Moet zeggen dat de '17 C-Max van m'n pa ook wel eens een kraakje geeft... Een Ford wordt natuurlijk nooit een Mercedes. Mijn '10 Fiesta kraakt overigens amper.
 
Nog een keer rustig en positief met de dealer bespreken. Als er niks uit komt een geschil via Bovag starten. Eventueel via je eigen rechtsbijstand.

Een onafhankelijk expert zal dan bepalen of je gelijk hebt. Je kan alvast een kritische kennis vragen wat zij ervan vinden. Het kan namelijk ook zijn dat jij te kritisch bent.
 
Dank voor de reacties. Ik ga binnenkort maar weer terug inderdaad. Ze hebben de een na laatste keer het hele dashboard er al uit gehaald, maar ook dit heeft niet geholpen helaas. Het frustrerende is ook dat het geluid soms weg is, en dan bellen ze dat hij klaar is. Zodra ik weg reed was het er weer. Ik raak ook echt totaal gefrustreerd erdoor. De monteurs vinden het ook een erg storend geluid en zijn het met me eens gelukkig, dus het ligt niet aan mij. Het is gewoon onvindbaar.
 
848Evo86 zei:
... De monteurs vinden het ook een erg storend geluid en zijn het met me eens gelukkig, dus het ligt niet aan mij. Het is gewoon onvindbaar.

Dus de wil is er wel. Dan zou ik bijvoorbeeld voorstellen om te zoeken naar experts die kunnen helpen. Ik weet dat er voor garages setjes zijn met 4 microfoons waarbij je dan de bron van geluiden kan opzoeken. Misschien is het wel een probleem met de carrosserie (waarbij specialisten dat mogelijk kunnen vaststellen)
 
Mechanix zei:
848Evo86 zei:
Hallo allemaal,

We hebben een Fiesta ST-Line uit oktober 2018, met nu 5500km op de teller.
Al sinds nieuw kraakt deze aan alle kanten. Kofferbak, deur (bij muziek en zonder), het sync scherm rammelt onwijs, en bij gas geven kraakt/trilt er iets linksvoor bij het dashboard of eronder, lastig thuis te brengen. Ook de middentunnel kraakt elke keer als je er met je been tegenaan komt.

Ik ben al 5x terug geweest maar niets helpt. Ze weten zelf schijnbaar ook niet meer wat ze ermee aan moeten, ze plakken maar wat schuim en thats it. Wat kan ik hier nou verder mee? Ik word er doodziek van tijdens het rijden en het voelt als een auto van 20 jaar oud. En daar betaal je dan 23k voor incl opties? Iemand een idee, ik ben er zo klaar mee..

Tsja, dat klinkt als een slecht gemonteerd dashboard. Zou dan eigenlijk opnieuw gedaan moeten worden. In de VS hebben ze daarvoor een Lemon Law. Als er teveel mankeert aan een nieuwe auto, moet de dealer hem terugnemen. Zou er in Nederland ook zo'n soort wet gelden?

Moet zeggen dat de '17 C-Max van m'n pa ook wel eens een kraakje geeft... Een Ford wordt natuurlijk nooit een Mercedes. Mijn '10 Fiesta kraakt overigens amper.

er zijn meer auto gerelateerde dingen die van de vs kunnen komen vind ik.
de bumper tot bumper garantie op 2de hands.


OT.
zou met de dealer bespreken wat hun voor stellen.
want dit kost hun en u veel tijd.
nou zijn auto niet meer gebouwt om 20 jaar mee te gaan maar nog geen half jaar oud en nu dit probleem.

u kunt ook de importeur eens proberen. in het beste geval krijgt u een gelijkwaardige wagen aan geboden. of u krijgt uw geld terug.

slechtste geval. u moet er mee leven(hoop het niet)
 
laat ze m maar terugnemen, met een hele kleine vergoeding van jouw kant, je hebt er toch ruim een half jaar mee gereden.
Ding is gewoon slecht inelkaar geschroefd/gelijmd en voldoet dus niet aan je verwachtingen. Als ze niet akkoord gaan, gewoon een advocaat bellen, die zijn ervoor.
 
Gullwing zei:
laat ze m maar terugnemen, met een hele kleine vergoeding van jouw kant, je hebt er toch ruim een half jaar mee gereden.
Ding is gewoon slecht inelkaar geschroefd/gelijmd en voldoet dus niet aan je verwachtingen. Als ze niet akkoord gaan, gewoon een advocaat bellen, die zijn ervoor.

Exact wat ik dacht, dit hoef je niet te accepteren.

Ik had ooit een X5 waar een rammel in het (panorama)dak zat. Was toen ca een jaar oud. De dealer heeft de complete rails en alles vervangen. Nu moet ik zeggen dat dat BMW erg goed is in zaken oplossen en weet uiteraard niet hoe Ford dit doet.

De dealer nog een keer de gelegenheid geven en daarna hoger op zoeken cq andere stappen ondernemen.

Succes en houdt ons op de hoogte!
 
BMW 530d M zei:
Gullwing zei:
laat ze m maar terugnemen, met een hele kleine vergoeding van jouw kant, je hebt er toch ruim een half jaar mee gereden.
Ding is gewoon slecht inelkaar geschroefd/gelijmd en voldoet dus niet aan je verwachtingen. Als ze niet akkoord gaan, gewoon een advocaat bellen, die zijn ervoor.

Exact wat ik dacht, dit hoef je niet te accepteren.

Ik had ooit een X5 waar een rammel in het (panorama)dak zat. Was toen ca een jaar oud. De dealer heeft de complete rails en alles vervangen. Nu moet ik zeggen dat dat BMW erg goed is in zaken oplossen en weet uiteraard niet hoe Ford dit doet.

De dealer nog een keer de gelegenheid geven en daarna hoger op zoeken cq andere stappen ondernemen.

Succes en houdt ons op de hoogte!

Rammelende deuren kan ook zijn, dit was het geval bij onze nieuwe C3, dat de deuren niet goed zijn afgesteld of dat de achterklep rammelt. In ons geval zijn de deuren toen opnieuw door de dealer afgesteld en stelringen geplaatst bij de ophanging achterklep, geen rammels meer gehad sindsdien.
 
Als het goed is zou men de auto moeten kunnen terugnemen als deze niet voldoet aan de kwaliteit die je ervan kunt verwachten.
Dit noemt men Ontbinding van de koopovereenkomst en is wettelijk geregeld. Alleen zitten er wat voorwaarden aan. In veel gevallen gaat men ook niet zomaar over tot ontbinding.

Heel vervelend, maar een nieuwe auto die gebreken vertoond moeten ze of gelijk goed herstellen onder garantie, of terugnemen zonder kosten voor de koper.
Sterker nog. Als de koop niet ontbonden kan worden op basis van dat het gebrek te klein is (krakende geluiden zijn vervelend maar belemmeren niet het gebruik van de auto) kun je vaak wel een gedeeltelijke prijsvermindering eisen als het niet binnen een korte periode is opgelost.
Aangezien je vanaf het begin de problemen ervaart en ik neem aan ook aangekaart hebt. Kun je dit allang eisen. De gemiddelde termijn voor het oplossen van zo'n gebrek is c.a. 2 maanden nadat je het kenbaar gemaakt hebt. Daarna mag je best eisen gaan stellen. Je zit allang over die 2 maanden heen en er zijn al meerdere tevergeefse pogingen tot reparatie gedaan.

En normaal gezien zou dat echt niet via je rechtsbijstand hoeven maar het is wel handig.
Je dealer heeft als het goed is een garantiedossier van de auto, aangezien ze zelf ook hun tijd en materiaal moeten declareren.
Deze kun je opvragen voor je eigen dossiervorming (datums van reparatie/melding klacht)
 
Na ruim 30 jaar Opel gereden te hebben in bijna alle Kadett/Astra uitvoeringen heel erg teleurgesteld in de kwaliteit van de laatste K uitvoering, zowel dealer als Opel Nederland konden mij daarbij niet helpen, ik stoorde mij zo zeer aan een handvol tekortkomingen die niet opgelost konden worden dat ik besloten heb dit nieuw gekochte exemplaar vroegtijdig in te ruilen voor een Focus uitvoering die mij daarin tot nu toe niet teleurstelt.

Het is dan ook een persoonlijke ervaring die gelukkig net als bij de Topic opener door diverse monteurs werd bevestigd, Opel moet nu wel weer van goede kwaliteit komen om mij bij Ford weg te kunnen halen. (een hard gelach natuurlijk)

Wellicht exemplarisch maar niet minder irritant, S6 met de afhandeling en of verdere keuze .............
 
848Evo86 zei:
We hebben een Fiesta ST-Line uit oktober 2018, met nu 5500km op de teller.
Zo één heb ik ook maar ik herken me absoluut niet in je problemen. Je zou je problematiek ook eens op forum.fiestaclub.nl kunnen delen, mochten er lotgenoten zijn dan verwacht ik op dat forum meer kans van slagen dan hier. Kan me niet heugen hier iets over gelezen te hebben, ik ben bang dat jij net dat ene maandagmorgenexemplaar hebt dat onterecht door de kwaliteitscontrole is geglipt. Vanzelfsprekend mag je van de dealer/importeur verwachten dat ze hier iets aan gaan doen. Of het dan oplappen of inruilen wordt kan ik niet zeggen. Pas bij dat laatste wel even op met de inruilprijs, Ford is nogal aan het stunten geweest met de prijzen rond de jaarwisseling. Voor de kopers is dat leuk, voor de inruilers niet (want die worden dan ook gewoon minder waard). En gezien de prijs die je betaald hebt is dat voordeel net aan jouw neus voorbij gegaan.
 
Terug
Bovenaan