Eerste auto

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Ik ben aan het rondkijken voor een eerste auto. Zelf dacht ik aan een iets grotere auto (ook al is dan de wegenbelasting iets hoger), omdat ik dat zelf iets stoerder vindt dan een kleine auto. Mijn vraag was of iemand een auto van 3000-4000 euro kon aanbevelen? Ik heb tevens net mijn rijbewijs en wil gewoon vol gas leren om in we grote bak te rijden (wil heel graag in de toekomst een range rover😜) en vindt het ook mooi! Hoop dat jullie wat auto’s weten!

Zelf had ik de Dodge Caliber 1.8 gezien uit 2006-2009

Er zijn veel opties mogelijk: Een Chrysler PT Cruiser, Kia Sorento of kleiner een Sportage of broertje Hyundai Tucson

Mazda Tribute 3.0
https://voorraad.wagauto.nl/occasion/mazda/tribute/30-v6-touring/occ15341897-250e2?utm_source=autotrack&utm_medium=referral

Letop:: (Als je flink onder de 24 bent) dan gaat de verzekering ook meespelen met grotere wagens. En onderhoud én brandstofkosten natuurlijk. Kijk dus goed naar het totale plaatje. Als je 20.000km per jaar gaat rijden met een oude grote bak moet je de geldkraan echt opendraaien. Heel mooi allemaal, maar niet slim.

Normaal rijd je zoiets als een Range Rover niet omdat ze zo goedkoop, betrouwbaar of prettig rijdt. Zware aanhangers moeten trekken, ruw terrein, 4 kinderen en niet in bijvoorbeeld een Ford Mondeo/Renault Scenic of busje oid willen rijden, dan kun je kijken naar zo'n auto.

Maar als eerste auto en als je geen geld teveel hebt zou ik echt iets anders zoeken! Je loopt leeg op de verzekering, wegenbelasting, het verbruik (1:8?) en de onderhoudskosten. Misschien nog leuk voor een paar 1000 km per jaar, maar anders zelfs voor Jan Modaal nog te duur in gebruik.

Een auto als een Tucson is ook niet goedkoop in vaste lasten en onderhoud. Je kunt als je groot wilt beginnen en niet meteen aan een duurdere SUV wilt zitten eventueel kijken naar zoiets als een oudere Volvo V70.

Terug
Bovenaan