E10

E C 3203971

Net ingestapt
Wat zal er gebeuren als je wat meng olie voor een scooter in de auto tank doet, mengen bij de E10 want mijn auto kan niet tegen E10
Gr. Eep

Waarom zou je dat willen? Rij gewoon op E5, is goedkoper dan mengsmering.

Mengsmering geeft door de olie meer rook en stank, aangezien je een oudere auto hebt zal het verder waarschijnlijk niet veel problemen opleveren.

Het is geen brommer!

Het rubber wordt nog steeds aangetast, maar nu zal je ook wat blauwe rook uit de uitlaat krijgen.

Er zit (nog meer) bio-ethanol in E10, dit is agressiever voor bepaalde onderdelen in het brandstofsysteem/de motor van een auto.
Als een auto daar niet tegen kan los je dit niet op door olie aan de benzine toe te voegen, olie verbrandt ook niet, je auto loopt dan nog slechter en het is slecht voor het milieu.
Denk dat je dan geen andere optie hebt dan Superplus 98/E5 tanken.

E C 3203971 zei:
Wat zal er gebeuren als je wat meng olie voor een scooter in de auto tank doet, mengen bij de E10 want mijn auto kan niet tegen E10
Gr. Eep

Dan heb je nog steeds e10 en daarbij ook olie en evt verdere meuk in je tank. Lijkt me een topidee.

Extra vervuiling, en voor de schadelijke invloeden van e10 helpt het helemaal niets.

Totaal nutteloos dus, sterker nog, het maakt het alleen maar schadelijker.

AnnoNu zei:
olie verbrandt ook niet, .

Ehh.. Wat bedoel je? Olie die in de cilinders komt verbrand natuurlijk gewoon. Laat een hoop roet achter, en dat is ook een van de grotere problemen.

Nooit doen, geeft veel vervuiling in motor en het blijft E10.
Bovendien snap ik niet zo goed waarom je dit zou doen, voor het geld wat de olie kost kun je net zo goed euro98 gaan tanken, besparing geeft de olie dus niet.

ScaniaV8 zei:
Nooit doen, geeft veel vervuiling in motor en het blijft E10.
Bovendien snap ik niet zo goed waarom je dit zou doen, voor het geld wat de olie kost kun je net zo goed euro98 gaan tanken, besparing geeft de olie dus niet.

Ik snap het wel, mengsmering is uiteraart vettig en geeft dus ook een vettige afzetting op alles.
idee is dat de vettige laag beschermt tegen de inwerking van ethanol, ik heb daar ook wel eens over nagedacht, of dat een oplossing zou kunnen zijn.
Wat betreft de vervuiling, welke vervuiling zou je krijgen, hooguit in de verbrandingsruimtes en in de uitlaat, maar ja das sterk afhankelijk in welke verhouding je het mixed.
1 op 50 wat dacht ik gebruikelijk is voor een brommer lijkt mij niet nodig, het hoeft de motor niet te smeren.

Tweetakt is natuurlijk geen viertakt, zinloos om dat te doen. Die olie verbrand gewoon en je krijgt roetafzetting. Anders tanken zit weinig voor je op denk ik.

Je zou een E10 'killer' brandstofadditief kunnen kopen. (als er weer voorraad is..;))

https://www.oliehandel.nl/product/e10-fuel-fighter-250ml-89417?gclid=EAIaIQobChMI0Y7CrfDN5QIVDeh3Ch3jxALsEAQYASABEgIddPD_BwE

Of het werkt? Geen idee.

Terug
Bovenaan