Eén topic voor Chinese auto's?

hans 4755170

Wegverkenner
Is het geen idee om 1 topic te maken over nieuwe Chinese modellen? Het is echt geen doen meer, die tsunami aan nieuwe modellen. En het stopt niet.

En één topic voor alle Duitse modellen ;)

Er waren al topics per Chinees concern, maar daarbij zien we ook dat er toch de wens is voor separate topics als het betreffende model hier op de markt komt.

Of je nou tientallen topics over Chinese modellen hebt die tot een onoverzichtelijk geheel leiden of één onoverzichtelijk topic met alle Chinese modellen: het is lood om oud ijzer.

Prima, maakt mij verder niet uit. Er wordt alleen elke keer een nieuw topic gestart waar vervolgens vrijwel niet meer gereageerd wordt (wegens desinteresse mag ik aannemen). Als dat voor de topic starter geen probleem is, prima!

Idem, ik negeer die topics, veel van die auto’s komen toch niet naar hier en of de merken in kwestie binnen 5 jaar nog bestaan, is ook een vraagteken. Voor de fans van het genre, fijn dat die topics er zijn, maar aan het aantal views en reacties te zien is er maar een beperkte schare fans.

Zolang maar duidelijk is dat het om modellen gaat die ook in Nederland op de markt komen. Zoniet dan kun je er bijvoorbeeld (CN) achter zetten.

Prima, maakt mij verder niet uit. Er wordt alleen elke keer een nieuw topic gestart waar vervolgens vrijwel niet meer gereageerd wordt (wegens desinteresse mag ik aannemen). Als dat voor de topic starter geen probleem is, prima!
Niet reageren en desinteresse zijn 2 verschillende dingen. Ik kijk een hoop van die topics in maar reageer niet overal op.

Wat ik ook wel grappig vind is dat een topic over Tesla hier op het forum ook niet echt leeft. Maar ik snap wel wat je bedoelt, met al die topics. Misschien willen we met z'n allen nog niet in zien dat het relevante modellen zijn voor onze markt ;)

Ik begrijp de suggestie wel. Een overzichtstopic zou wel handig zijn, maar niet voor alle modellen.

We krijgen momenteel een stormvloed aan topics met ook auto's die hoogstwaarschijnlijk nooit op onze wegen te zien zullen zijn. Dat is eigenlijk informatie wat dus weinig nieuwswaarde heeft voor onze markt. cq het is gewoon irrelevant en non-informatief. (wat boeit ons nou wat men in china rijdt?)

Ik begrijp dat "het blad" dit wel laat zien, immers kom je met een beursgang ook genoeg concept cars tegen die nooit op de markt gaan komen, en je wil toch het een en ander behandelen. Maar op het forum leidt dit tot dode topics. Terwijl een forum juist bedoeld is om te discussiëren, niet om alleen maar nieuwsberichten te delen zonder reacties.

Ik zou persoonlijk daarom onderscheid willen maken tussen modellen die werkelijk op de Europeese/Nederlandse markt zullen komen. En modellen die dat zeker niet zullen doen.

Wat werkelijk op de markt komt mag van mij best een eigen topic krijgen. Daar zie ik de meerwaarde van een topic.

Wat niet op de markt komt in europa mag van mij best in een centraal topic.
Losse topics daarover worden genegeerd en nieuwe bezoekers zullen zoiets hebben van: hier is niks te beleven met al die lege topics.
Mocht er in zo'n centraal topic toch een auto terecht komen die later wel naar Nederland blijkt te komen. Kunnen de moderators dat nog altijd afsplitsen naar een nieuw topic.

We krijgen ook niet een hoop topics over auto's die alleen op de Amerikaanse of Russische markt verschijnen. Waarom dan wel de auto's die alleen op de Aziatische/Chinese markt verschijnen?

We hebben hier bijvoorbeeld ook een kei-car topic specifiek voor auto's die in japan razend populair zijn, maar hier in europa zelden op de markt zullen komen. Er zijn enthousiastelingen voor. Maar stel je voor, al die auto's zouden ook een apart topic hebben gekregen?
Maar een centraal Toyota, VAG of Stellantis-topic zie ik dan weer niet zitten. Over het algemeen komt een hoop van dat spul wel onze kant op.

De helft van wat je zegt klopt niet. Ook Amerikaanse en Japanse (kei-cars) krijgen vrijwel altijd een eigen topic. Dat ene topic over kei-cars gaat vooral over de geschiedenis en overzicht van alle nieuwe kei's.

De helft van wat je zegt klopt niet. Ook Amerikaanse en Japanse (kei-cars) krijgen vrijwel altijd een eigen topic. Dat ene topic over kei-cars gaat vooral over de geschiedenis en overzicht van alle nieuwe kei's.
Dan kijk ik te weinig topics en zie ik het wellicht verkeerd. Dus ik ben even op onderzoek uit gegaan

Ik heb in elk geval bij de laatste 5 pagina's binnen de categorie nieuwe auto's weinig gezien wat niet op de europeese markt kwam (op vooral chinees spul na), niet dat ze er niet tussen staan uiteraard. Maar ook weinig van andere markten. Diverse merken hebben ook gewoon overzichtstopics van dat merk ipv losse topics, en dat zijn dan vaak merken die hier niet geleverd zullen worden.
Wel valt het me op dat er soms een tag bij staat voor welke markt het is (MX, VS, CN, RUS enz.) wat het wel duidelijker maakt.

Ga ik verder kijken dan Pagina 5, kom ik wel diverse modellen tegen van verschillende markten met die tags. Vooral op pagina 6 staat momenteel veel met (CN)
T/m pagina 10 (en dan zitten we een jaar terug in de tijd met de laatste berichten in die topics) komt het inderdaad veel meer voor dat van verschillende markten auto's worden gedeeld.

Dusja, goed dat je me daar even op de hoogte van brengt. Ik had een vertekend beeld door die eerste paar pagina's.

Een centraal topic voor chinese merken "omdat het een chinees merk is" vind ik ook overbodig. Zolang het onderscheid tussen de markten maar duidelijk is..

Er is ook tegenwoordig veel meer Chinees nieuws en dus ook topics. Overigens is er een mooie Nieuwe auto's Index: overzicht van alle topics. Ik negeer meestal juist de overzicht-topics na een tijdje als daar een update is. Vaak omdat bij allerlei facelifts, nieuwe extra modellen e.d. het echt een rommeltje wordt omdat alles door elkaar staat. Een wat ouderwets Chinees merk dat alleen maar busjes, pickups e.d. bouwt zou ik sowieso geen aandacht aan schenken.

Vergeet ook niet dat een nieuw Chinees model voor de Chinese markt nu misschien niet direct relevant is voor Europa, maar dat binnen afzienbare tijd mogelijk wel is.

Wie geïnteresseerd is in Chinese modellen en daar in het Nederlands wat deskundig geschreven informatie over wil lezen is feitelijk wel aangewezen op die topics, want volgens mij komen ze in geen enkel Nederlands medium zo uitgebreid aan bod. Dat er weinig op gereageerd wordt wil niet zeggen dat niemand ze met belangstelling bekijkt.
Een waardevolle uitbreiding van de index zouden wellicht kleine fotootjes kunnen zijn.

Lijkt mij onmogelijk want hoe en wie gaat dat regelen en bijhouden. Mij interesseren die auto's helemaal niks dus zolang de titel aangeeft waar het over gaat negeer ik die topics gewoon.

Wheelsboy test overigens ook voornamelijk de meest interessante Chinese auto's. Zo heb je ook wel een redelijk beeld van welke relevant is of niet.

Terug
Bovenaan