Duitse wagen, budget € 3000 - € 4000

Leon 8472940

Net ingestapt
Dag,

Ik ben een 20-jarige student en ben op zoek naar mijn eigen eerste auto. Ervaring heb ik al, ik rijd al sinds mijn 17e, ik ben dus niet op zoek naar een 'beginnersauto'. Na 3 jaar in de auto's van mijn ouders gereden te hebben, vind ik het tijd voor mijn eigen auto.

Waar ben ik naar op zoek:
- Budget ligt tussen de € 3000 - € 4000. Aan onderhoud/reparaties wil ik echt max. € 1000 per jaar kwijt zijn.
- Een Duitse auto. Ik weet het, het wordt niet vaak aangeraden, vooral niet met mijn leeftijd, en waarschijnlijk ook budget (?). Echter heb ik een voorliefde voor Duitse auto's, kan het niet helpen. Ik heb totaal niks met Japanse of Franse wagens.
- Auto moet enigzins pit hebben (1-100 in 9-10 s), ik rijd veel snelweg kilometers en ik rijd graag door. Inhalen moet een fluitje van een cent zijn.
- Liefst een kleine/middelgrote sedan zijn, denk aan BMW 3-serie of Audi A4.
- Absoluut een 4/5 deurs.
- Handgeschakeld, ik vind dat dit bij de rijbeleving hoort :)
- Liefst t/m een bouwjaar van 2005, dit in verband met de youngtimer-regeling (auto wordt eigendom van de zaak). Autokosten kan ik dus volledig aftrekken.
- Brandstof: benzine. Ik rijd ongeveer 7500 km per jaar.
- Verbruik: rond de 1:10 (gecombineerd) vind ik acceptabel.
- Ik hecht veel waarde aan rijplezier, rijd ook best wel door. Liefst een auto waarbij je ook gewoon een gesprek kunt voeren terwijl je op de snelweg rijdt.
- Onderhoud hoort erbij, dat weet ik heel goed. Ik ben echter geen techneut, reparaties zou ik dus niet kunnen doen. Standaard onderhoud natuurlijk wel, en dat zou ik ook met heel veel plezier doen voor mijn (eerste) auto'tje :LOL:

Wat heb ik al gevonden:
- Audi A4 B6 (2001 t/m 2004) Sedan. Ik vind dit een hele mooie wagen, maar lees hier zo veel verschillende verhalen over. Qua motorisering zat ik aan de 1.8T te denken.