duitse exportplaten icm pechhulp

mr k

Net ingestapt
Dag heren,

volgende week ga ik een aangekochte auto uit duitsland ophalen met duitse export platen om vervolgens mee naar marokko te gaan.

mijn vraag in hoevere het mogelijk is om pechhulp te nemen icm de platen?

de lokale garagehouder in duitsland had hier helaas geen ervaring mee. wellicht dat er forumleden zijn die me aan een antwoord kan helpen.

alvast bedankt

Inderdaad persoonsgebonden en lidmaatschap ANWB is daarvoor voorwaarde.
Maar of dat geldt voor in buitenland gekentekende voertuigen is de vraag ( en ook jouw vraag) : dat vraagt dus check vooraf.

Bel met het ANWB ledenservice center 088 - 269 22 22

Geldt gewoon voor buitenlandse kentekens. Is persoonsgebonden inderdaad. Waarom dan wel onderscheid maken in de afkomst van auto's?

anwb had ik al geraadpleegd, import en export van auto's vallen bij anwb buiten de boot helaas. is er iets wat pechhulp bied op basis van chasisnummers. daar heb ik geen antwoord op gevonden

Dat wordt moeilijk. Pechhulp zou je ook kunnen nemen en/of verzekeren via Rialto die verzekeren het wel altijd maar wel voor een 4 dubbele maandbedrag als normaal. Misschien dat je naar Rialto zou kunnen bellen.

Ik zou er als ik jou was wel even op letten welk pakket je pakt. Meeste ANWB-pechhulp is voor Europa, dan zou je als je in Marokko stil komt te staan alsnog de sjaak zijn.

Ik zou me eerder gaan verdiepen in de geldigheid van die duitse exportplaat buiten duitsland... buiten de EU zijn ze al niet meer geldig, en diverse EU-landen doen er tegenwoordig ook knap moeilijk over als je er zonder duitse nationaliteit mee rijdt.

Gewoon gokken dat het goed gaat. Dat is gratis en de kleine kans dat het misgaat zorg je dat je weetwie je in welk land kan bellen. Die €200 sleepkosten zijn dan wel te overzien.

Hoi!

Reclame maken / spammen is in strijd met het forumreglement, dus niet hoi, maar doei doei!

CorZa
Moderator AutoWeek.nl

Terug
Bovenaan