DSG traag en bokkig schakelen

Casanova

Net ingestapt
Alleereerst even de achtergrond: het betreft de VW Tiguan, bj 2010, km 178 duizend, van mijn schoonvader die twee weken terug een herseninfarct heeft gehad en momenteel niet bij machte is om zijn eigen zaken te regelen.

Anyway: Ik heb een paar kilometer in dat ding gereden en de auto schakelt behoorlijk slecht. Mijn Mercedes ML is traag met schakelen, maar de Tiguan spant de kroon. Het lijkt wel of het wisselen van het verzet weerstand ondervindt en dat bij genoeg spanningsopbouw de zaak ineens los schiet. Nu is er al genoeg geschreven over DSG's, maar dit probleem kwam ik zo 123 niet tegen.

De grote vraag is of er met één of ander aan onderhoud nog wat is te redden, of dat mijn schoonvader beter kan gaan sparen voor een gerevisseerde bak?

De DSG Dokter is het adres bij uitstek.
Niet mee wachten want de reparatiekosten gaan van kwaad tot erger.

15 en 16 november staat DSG Dokter op een automotive evenement in Autotron Rosmalen. Wellicht kun je in die omgeving iets met ze regelen. Het gaat vooral om nieuwe software wat Ronald wellicht ook daar voor je er op kan zetten.

Goede tip adinsx! Het staat nog op m'n verlanglijstje op de Golf van moeders daar eens langs te brengen. De afstelling van 1 bij het optrekken en opschakelen naar 2 kan een stuk fijner.

Terug
Bovenaan