Rij met mazda 3 2018 skyactiv 2.0 met I-STOP dat goed werkt als auto op temperatuur en batterij enz.. oké is valt ie regelmatig stil zoals het moet .
Nu heb ik de gewoonte reeds van vroeger (BMW 5 niet met I-STOP) zeker tijdens de wintermaanden een druppellader aan de batterij te leggen (doe meestal heel kleine ritjes ( 5 Km) en gebruik de auto soms 2/3 dagen niet) en heb ondervonden dat batterij van BMW veel langer meeging als ik zo te werk ging.
Nu heb ik dit ook willen toepassen op de Mazda met druppellader ( CTEK MXS 5.0 ) en als de lader een dag of 2 dagen aangesloten heeft gelegen werkt de I-STOP nog zoals het hoort maar na een week wilt de I-Stop niet meer werken (motor valt niet meer stil )
Heb eens inlichtingen gevraagd aan dealer en die zij dat ik de lader best aansloot de plus rechtstreeks op de batterij en de min op de min juist op het punt voor de batterij heb dat ook gedaan maar het resultaat is nog altijd het zelfde na week valt auto niet meer stil ( als ik de lader dan meer dan een week niet meer gebruikt werkt de I-STOP weer zoals het moet )
Zou dat aan de lader liggen of zou men de batterij niet mogen aan een druppellader leggen zo de auto is uitgerust met een I-STOP , of zou er een andere oorzaak zijn ?
Nu heb ik de gewoonte reeds van vroeger (BMW 5 niet met I-STOP) zeker tijdens de wintermaanden een druppellader aan de batterij te leggen (doe meestal heel kleine ritjes ( 5 Km) en gebruik de auto soms 2/3 dagen niet) en heb ondervonden dat batterij van BMW veel langer meeging als ik zo te werk ging.
Nu heb ik dit ook willen toepassen op de Mazda met druppellader ( CTEK MXS 5.0 ) en als de lader een dag of 2 dagen aangesloten heeft gelegen werkt de I-STOP nog zoals het hoort maar na een week wilt de I-Stop niet meer werken (motor valt niet meer stil )
Heb eens inlichtingen gevraagd aan dealer en die zij dat ik de lader best aansloot de plus rechtstreeks op de batterij en de min op de min juist op het punt voor de batterij heb dat ook gedaan maar het resultaat is nog altijd het zelfde na week valt auto niet meer stil ( als ik de lader dan meer dan een week niet meer gebruikt werkt de I-STOP weer zoals het moet )
Zou dat aan de lader liggen of zou men de batterij niet mogen aan een druppellader leggen zo de auto is uitgerust met een I-STOP , of zou er een andere oorzaak zijn ?