Dorpels behandelen mazda 323F bj

Toverniesl

Net ingestapt
Goedemiddag iedereen,

Ik heb sinds een aantal maanden een zwarte Mazda 323f bj uit 2001. Na een onderhoudsbeurt en wat kleine reparaties bevalt de auto (op wat kleine problemen na) prima.

Nu heb ik de dorpels eens goed bekeken en er is te zien dat ze al een keer behandeld zijn, ik vermoed met tectyl.
jXgh5x
jXgh5x

Er zitten aan beide kanten wel wat oppervlakkige roest op en ik zou hier van het voorjaar graag iets aan willen doen. Hoe kan ik dit het beste doen? Opschuren en tectyl? Het resultaat hoeft niet daverend mooi te zijn, het is geen nieuwe auto.

Alvast bedankt:LOL:

Ziet er nog wel redelijk goed uit moet ik zeggen.

Inderdaad, opschuren en tectyl. Zo simpel is het.

En voor een volgende keer, rechtermuisknop, afbeelding bekijken, en die link gebruiken. Je foto's werken zo niet ;)

9387346_D_3_ABC_4697_9_B2_A_06_FC0_E27_B183.jpg

Eens goed kaal schuren en kijken wat er nog onder zit. Zo te zien zijn ze al eens behandeld en wellcht niet op de juiste manier (plaat erover gelast)

Controleer ook de randjes even op rotterij.

Dan ijzermenie of andere roestwerende primer erover (die van de action doet het bijvoorbeeld erg goed omdat die de roest ook omzet en het spul kost geen drol) en daarna een laag (zwarte?) lak

Als het trouwens een voorscherm betreft (niet goed op de foto te zien) kan het zijn dat de roest komt doordat er zich rommel ophoopt in de ruimte achter die plek. Dat is ook eigenlijk de hoofdreden waarom het vaak roest op zo'n hoek.
Het loshalen van het binnenscherm is trouwens sowieso een goed idee als je de boel goed wil kunnen behndelen. Eventuele rotzooi wat erachter zit kun je dan sowieso weghalen (doe dat aan beide kanten)

Terug
Bovenaan