Matthijs 2117448
Net ingestapt
Hi Allemaal,
Hopende op jullie advies m.b.t. onderstaande overweging.
Door het starten van een nieuwe baan ga ik van ca. 40,000 km/j terug naar de 15,000 km/j (
).
Ik rij momenteel in een Renault Clio 1.5 dCi uit eind 2014 (Euro 5 Diesel). Ik heb deze 2,5 jaar geleden gekocht met 107k km op de teller, dit is inmiddels 190k km geworden.
Op zich bevalt de auto prima en vallen de onderhoudskosten erg mee tot zo ver.
Echter begint de brave burger in mij toch te denken dat met de mindere km's/jaar een diesel eigenlijk not done is. En er toch een benzine/hybride variant voor in de plaats zou moeten komen. De restwaarde van de Clio zal denk ik nog rond de 3-4k eu zijn. Voor een nieuwe auto zou ik rond de 10k eu over hebben momenteel.
Wanneer ik zelf wat sommetjes maak valt de besparing per maand voor een benzine model me echter toch erg tegen (afschrijving nog niet eens meegerekend).
Wat zouden jullie doen? Ben erg benieuwd!
Hopende op jullie advies m.b.t. onderstaande overweging.
Door het starten van een nieuwe baan ga ik van ca. 40,000 km/j terug naar de 15,000 km/j (
Ik rij momenteel in een Renault Clio 1.5 dCi uit eind 2014 (Euro 5 Diesel). Ik heb deze 2,5 jaar geleden gekocht met 107k km op de teller, dit is inmiddels 190k km geworden.
Op zich bevalt de auto prima en vallen de onderhoudskosten erg mee tot zo ver.
Echter begint de brave burger in mij toch te denken dat met de mindere km's/jaar een diesel eigenlijk not done is. En er toch een benzine/hybride variant voor in de plaats zou moeten komen. De restwaarde van de Clio zal denk ik nog rond de 3-4k eu zijn. Voor een nieuwe auto zou ik rond de 10k eu over hebben momenteel.
Wanneer ik zelf wat sommetjes maak valt de besparing per maand voor een benzine model me echter toch erg tegen (afschrijving nog niet eens meegerekend).
Wat zouden jullie doen? Ben erg benieuwd!