Doorrijden in huidige auto of toch een nieuwe?

A

Anoniem

Guest
Beste forumleden,

Ik rij momenteel een Mercedes B170 uit 2006 (115.000 km gelopen). Prima auto, nooit problemen mee gehad, maar er zijn wel wat minpunten. De auto heeft geen bluetooth, weinig power, achterin geen elektrische ramen en zo zijn er nog wat andere dingetjes te noemen. Qua betrouwbaarheid dus prima auto, maar mis gewoon wat meer opties. Nu zat ik rond te kijken op advertenties en kwam ik deze mooie 1 serie tegen:

BMW 116i 2008

Zoals ik in de titel heb beschreven, is het verstandiger om door te rijden in de auto die ik heb of toch voor een vervanging te kiezen?

Houd er rekening mee dat zo'n 1 beduidend minder ruim is dan jouw B.
Ik vind de 1 een bijzonder fijn ding om te rijden, maar twijfel of het voor jou de beste keuze is. Alle respect voor een 116, maar dat is ook weer geen enorme krachtpatser, en ik twijfel of ze met Bluetooth geleverd zijn. Proefrijden is mijn advies, al heb ik het idee dat jouw B ook nog jaren mee kan.

Het meest verstandig is om met de Mercedes door te rijden, je weet immers nu wat je hebt. Je gaat er maar 2 jaar op voorruit en koopt een oude BMW die populair en hierdoor dus vrij duur is. En populair is bij jonge en "sportieve" rijders, met alle risico's van dien.

ak2 zei:
Het meest verstandig is om met de Mercedes door te rijden, je weet immers nu wat je hebt. Je gaat er maar 2 jaar op voorruit en koopt een oude BMW die populair en hierdoor dus vrij duur is. En populair is bij jonge en "sportieve" rijders, met alle risico's van dien.

Dank jullie wel voor jullie advies. Het lijkt er inderdaad op dat de B klasse houden een betere keuze is. Ik zal dan maar gaan kijken of ik iets van een Bluetooth functie kan laten inbouwen of gewoon voor een FM transmitter gaan.

Afgezien van het gebrek aan power is het misschien slim eens contact op te nemen met MBenzNL in Mariënvelde, (Gelderland) zij bouwen originele functies achteraf in Mercedes. Voor zover ik weet doen ze dit zelfs voor dealerbedrijven.
Ook op FB te vinden https://www.facebook.com/MBenzNL/

*ik heb geen aandelen in het bedrijf of belang bij klandizie.

Viv av zei:
Afgezien van het gebrek aan power is het misschien slim eens contact op te nemen met MBenzNL in Mariënvelde, (Gelderland) zij bouwen originele functies achteraf in Mercedes. Voor zover ik weet doen ze dit zelfs voor dealerbedrijven.
Ook op FB te vinden https://www.facebook.com/MBenzNL/

*ik heb geen aandelen in het bedrijf of belang bij klandizie.

Goed idee (y) zal zeker eventjes kijken wat de mogelijkheden zijn.

als je vrienden heb zou ik met de mercedes blijven rijden.

de 1serie is een 3serie zonder koffer.
en is zeer krap achterin.
me zus heeft een 1serie samen met haar vriend. en als ik achterin moet stappen(1.78 met slechte rug) moet ik plat gaan liggen om in te stappen.

Andere auto is altijd leuk en persoonlijk vind ik een 1 serie ook leuker dan ee B-klasse, maar waarom heb je toen voor een B gekozen? Het is tenslotte een soort van mpv. Maar 115pk op 1210 kilo of 122 op 1240 dat verschil ga je niet merken.
Je gaat er 2 jaar op vooruit, maar 40dkm op achteruit.

Terug
Bovenaan