Marthijn 5082938
Net ingestapt
Hi allemaal,
Sinds enkele maanden heeft mijn volkswagen scirocco 1.4 160pk verschillende reparaties ondergaan, die te maken hadden met verschillende foutcodes.
Tijdens het rijden merk ik niets, enkel tijdens het accelereren. (mocht dit niet normaal zijn) Hier houdt de auto steeds 0.5 tot 1 sec. in om vervolgens pas te accelereren. Duidelijker merkbaar bij veel gas geven. (voelt aan alsof auto moet nadenken voordat hij gaat accelereren) en is nog beter voelbaar na het schakelen. Jaar geleden is de complete ketting reeds vervangen bij VW dealer (in duitsland). KM stand op dit moment -> 98500.
November 2018 -> Motorlampje brandt, laten uitlezen bij lokale garage, foutcodes P10A4, P0172, P0016 en P02CB kwamen naar boven. Volgens garage regelklep 03C128063B kapot -> deze vervangen. Foutcodes reset en kwamen niet direct terug. (rekening 400 euro).
Januari 2019 -> Motorlampje brandt weer na paar honderd km, laten uitlezen bij VW dealer, waarbij meerdere foutcodes naar voren kwamen. P0172, P0016. Diagnose proces werd bij VW dealer gestart, waarbij ze steeds "dieper" gingen graven naar het probleem en de kosten alsmaar opliepen. Oliedruk was getest, was laag echter niet kritiek. Vanalles is uitgebouwd, getest (o.a. timing van ketting) tot en met de oliezeef en nokkenas, alle onderdelen schoongemaakt. Echter geen defect gevonden of iets geks. Alles weer gemonteerd, oliedruk was weer normaal. Storingen verdwenen, kwamen niet direct terug. (tot in februari). (rekening 850 euro).
Begin februari 2019 -> Motorlampje brandt weer na enkele 100 km, laten uitlezen bij VW dealer, waarbij 2 foutcodes naar voren kwamen. -> inbouwcombinatie + P0172. Probleem zat volgens dealer in sensor dat nokkenasversteller regelt o.b.v. oliedruk. -> had geen spoed volgens dealer dus begin maart laten repareren (rekening 165 euro).
1 april 2019 - > motorlampje brandde weer sinds paar 100 km, storing laten uitlezen, foutcode P0172 komt naar boven.
Volgens VW dealer moet weer een diagnose worden gesteld (250,-) om er hopelijk achter te komen wat het probleem is.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of mij in de goede richting helpen? Ik vind het weer zo zonde om aan een heel proces te beginnen, waarbij ik weer enkele honderden euro's lichter ben.
Alvast erg bedankt voor alle hulp!
Groeten, Marthijn
Sinds enkele maanden heeft mijn volkswagen scirocco 1.4 160pk verschillende reparaties ondergaan, die te maken hadden met verschillende foutcodes.
Tijdens het rijden merk ik niets, enkel tijdens het accelereren. (mocht dit niet normaal zijn) Hier houdt de auto steeds 0.5 tot 1 sec. in om vervolgens pas te accelereren. Duidelijker merkbaar bij veel gas geven. (voelt aan alsof auto moet nadenken voordat hij gaat accelereren) en is nog beter voelbaar na het schakelen. Jaar geleden is de complete ketting reeds vervangen bij VW dealer (in duitsland). KM stand op dit moment -> 98500.
November 2018 -> Motorlampje brandt, laten uitlezen bij lokale garage, foutcodes P10A4, P0172, P0016 en P02CB kwamen naar boven. Volgens garage regelklep 03C128063B kapot -> deze vervangen. Foutcodes reset en kwamen niet direct terug. (rekening 400 euro).
Januari 2019 -> Motorlampje brandt weer na paar honderd km, laten uitlezen bij VW dealer, waarbij meerdere foutcodes naar voren kwamen. P0172, P0016. Diagnose proces werd bij VW dealer gestart, waarbij ze steeds "dieper" gingen graven naar het probleem en de kosten alsmaar opliepen. Oliedruk was getest, was laag echter niet kritiek. Vanalles is uitgebouwd, getest (o.a. timing van ketting) tot en met de oliezeef en nokkenas, alle onderdelen schoongemaakt. Echter geen defect gevonden of iets geks. Alles weer gemonteerd, oliedruk was weer normaal. Storingen verdwenen, kwamen niet direct terug. (tot in februari). (rekening 850 euro).
Begin februari 2019 -> Motorlampje brandt weer na enkele 100 km, laten uitlezen bij VW dealer, waarbij 2 foutcodes naar voren kwamen. -> inbouwcombinatie + P0172. Probleem zat volgens dealer in sensor dat nokkenasversteller regelt o.b.v. oliedruk. -> had geen spoed volgens dealer dus begin maart laten repareren (rekening 165 euro).
1 april 2019 - > motorlampje brandde weer sinds paar 100 km, storing laten uitlezen, foutcode P0172 komt naar boven.
Volgens VW dealer moet weer een diagnose worden gesteld (250,-) om er hopelijk achter te komen wat het probleem is.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of mij in de goede richting helpen? Ik vind het weer zo zonde om aan een heel proces te beginnen, waarbij ik weer enkele honderden euro's lichter ben.
Alvast erg bedankt voor alle hulp!
Groeten, Marthijn