Dit is toch nie veilig nie?

mikekiwi

Wegverkenner
Afgelopen woensdag zijn de winterwielen onder de 207 gezet en er verder niet naar gekeken. Wil ik net de wieldoppen er op doen, zie ik wat je op onderstaande foto ziet. De wielbouten zijn een centimeter te lang. Mijn reactie: geen meter meer mee rijden (behalve kort stukje naar bandenboer).

Mee eens?

IMG-20191221-163422-01.jpg

Nou, het was een beetje paniek om niets, toch maar een bout losgehaald en er blijkt een verloop in te zitten. Zie onder.
Nooit gedacht dat dit zou kunnen en begrijp ook niet helemaal hoe het zit met de zomervelgen, maar ben al lang blij. Velgen blijken dus gewoon vast te zitten :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

bout.jpg

Ik zou toch even de bijpassende bouten pakken voor stalen wielen. Conisch zadel F.

Peugeot is een van de merken die daar echt een heel duidelijk onderscheid in heeft.

Dit is in mijn ogen zeer onveilig, de bouten kunnen zo veel sneller afbreken.

Werd er op gewezen dat het zelfs in het instructieboekje staat o_O Vraag is nog steeds of dat voor nood voor het reservewiel geldt of dat ik ook hier mee kan rijden totdat de zomerwielen er weer onder gaan... Op het Peugeot-forum (had daar de vraag ook gesteld) vindt men dat geen probleem

Ik ben van mening dat je op lange termijn je bouten sloopt. Maar goed...zelf weten. Je wielen zullen er echt niet afvallen nee. En voor ze dat doen merk je dat wel in het stuur.

De gaten zelf zijn toch ook niet conisch? Dit kan nooit een sterke verbinding zijn zo..

Zo te zien kan het wel, maar ik vind het geen nette oplossing ook al heeft Peugeot het misschien zelf wel zo bedacht.

xvmlx zei:
De gaten zelf zijn toch ook niet conisch? Dit kan nooit een sterke verbinding zijn zo..

Natuurlijk wel.

Ik zie het probleem niet zo. Netjes vind ik het niet, maar ik zie niet waarom het minder veilig zou zijn. (als de conische maat goed is)

Het gaat hier om de originele bouten zoals ze met de auto zijn meegeleverd. De stalen velgen met winterrubber heb ik later gekocht.

Hier het stukje tekst uit het instructieboekje:

bouttekst2.png

En hier een foto van wat je ziet als er een bout uitgehaald is; klein beetje conisch dus

boutgat.jpg

Terug
Bovenaan