Joeri Van der doelen
Net ingestapt
Weet iemand of er in de opgeleukte Hyundai i20 1.2l 5 drs Motion uit 2012 een distributieriem of ketting zit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is niet helemaal waar.Barri zei:Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet veel uit zou maken. Men zegt dat een ketting onderhoudsvrij is, maar de recente geschiedenis toont aan dat dit zeker niet altijd het geval is. En vervanging is duurder dan bij een riem.
Die site is in ieder geval niet volledig, mijn Ibiza zou er ook tussen moeten staan maar helaas...Carkiller zei:Volgens deze site een riem.
s velthuis zei:Er gaat weinig boven een goed gemonteerde riem. Die vervang je in een half uurtje, dat zijn de kosten niet. Alleen een tandwieloverbrenging is nog makkelijker.
Is nog steeds geen reden. Bij een normale constructie is een ketting net zo makkelijk te vervangen als een riem. Dan toch echt 10 x liever een ketting.s velthuis zei:@rke: precies. Om die reden liever een riem, mits deze een beetje logisch is ingebouwd.