Ford Kapot
Net ingestapt
Ik heb opgemerkt bij mijn nieuwe auto (2006 volvo s40 1.8) dat bij remmen het toerental gaat dippen. Normaal stationair is +- 800 rpm. Bij het remmen dipt deze naar 400-500 en hersteld dan snel naar 1000, maar zakt daarna weer weg naar 400-500. De motor draait bij stilstand overigens wel heel stabiel en rustig.
ik vermoed een vacuumlek, waardoor er wat valse lucht naar binnen komt via de rembekrachtiger. Nu is mijn vraag of dit te maken heeft met de rembekrachtiger zelf of juist met de vacuumslangen tussen de rembekrachtiger en de motor.
een vallend toerental bij het remmen zou juist betekenen dat er relatief weinig lucht binnenkomt bij het intrappen van het rempedaal (vandaar vallend toerental). Dit dan tenopzichte van een niet ingetrapt rempedaal.
Remmen doet de auto overigens prima, ook zonder bijgeluiden. Ik merk het dus vooralsnog alleen aan het wat stuiterende toerental van de motor. Mensen met een gelijkwaardig probleem of tips/tricks om het probleem verder te analyseren?
ik vermoed een vacuumlek, waardoor er wat valse lucht naar binnen komt via de rembekrachtiger. Nu is mijn vraag of dit te maken heeft met de rembekrachtiger zelf of juist met de vacuumslangen tussen de rembekrachtiger en de motor.
een vallend toerental bij het remmen zou juist betekenen dat er relatief weinig lucht binnenkomt bij het intrappen van het rempedaal (vandaar vallend toerental). Dit dan tenopzichte van een niet ingetrapt rempedaal.
Remmen doet de auto overigens prima, ook zonder bijgeluiden. Ik merk het dus vooralsnog alleen aan het wat stuiterende toerental van de motor. Mensen met een gelijkwaardig probleem of tips/tricks om het probleem verder te analyseren?