Dilemma Station auto , Skoda of Opel

A

Anoniem

Guest
Geachte Petrolheads..

Zou me eerst even voorstellen.. Ben Mathijs 38 jaar oud en getrouwd met 1 kleine.. In 2006 een nieuwe Fiat grande punto gekocht welke ik nog steeds heb, maar deze gaat nu het veld ruimen voor een station auto.. Ik ben van plan om mijn auto uit Duitsland te halen ivm met de meerdere opties en lagere km standen. Nu heb ik een dilemma. Het word een Skoda Octavia combi elegance 1.4 tsi 140 pk van bj 2014/ 2015 of een Opel astra sports tourer Innovation 1.4 150 pk van bj 2016.

Nu heb ik er 2 gezien in Duitsland waarbij de Skoda een van 2015 is met een dsg bak. Nu weet ik dat er veel is geschreven is over de dsg `s van vroegere bouwjaren . Maar is een van 2015 nog steeds slecht .. en hetzelfde geld voor de 1.4 tsi.. ( deze is nu meen ik met een riem ipv een ketting toch ?)

En een Opel gezien van 2016 met een 1.4 150 pk ( ik lees weinig over deze motoren). Zijn dit goede motoren of mankeert hier ook het een of ander aan. En heeft de opel van deze bouwjaren nog meer kwaaltjes..

Wie oh wie helpt mij uit de brand en kan mij objectief zijn mening geven...

Alvast bedankt voor de antwoorden...

De Opel Astra K vananaf 2015 staat bekend als een hele goede en moderne auto. De K is een stuk lichter dan zijn zware voorganger.
Dit model is een aanrader.

De Skoda Octavia van dit model is erg ruim en praktisch, deze 1.4 TSI met riem staat een stuk beter aangeschreven dan de voorganger.
Skoda is volgens de meeste statistieken de betrouwbaarste auto van het VAG concern. De DSG bak is ook wel beter, maar andere automaten staan beter aangeschreven op degelijkheid.

Zelf zou ik de Opel Astra kiezen vanwege de moderne techniek en erg goede betrouwbaarheid, en de auto is jonger.

Ik word van allebei niet heel vrolijk en het zal ook zeker niet mijn keuze zijn. Maar als ik moest kiezen dan de Opel Astra ziet er in mijn ogen wat beter uit dan de Octavia. Maar heb je al met beide een proefrit gemaakt?

Epica zei:
Ik word van allebei niet heel vrolijk en het zal ook zeker niet mijn keuze zijn. Maar als ik moest kiezen dan de Opel Astra ziet er in mijn ogen wat beter uit dan de Octavia. Maar heb je al met beide een proefrit gemaakt?

Met een Octavia heb ik al eens gereden dus weet wat voor auto het is .. Met een Opel heb ik nog niet gereden.. Maar dat hoop ik binnenkort te gaan doen..

Aan beide auto’s doe je geen verkeerde koop, zijn beiden betrouwbaar en ruim.

De 1.4T is een betrouwbaar en fijn blok, doordat de astra veel lichter is als zijn voorganger is het weggedrag ook aanmerkelijk verbeterd.
Mocht je voor de Astra gaan, neem dan de AGR comfortstoelen. Deze zijn merkbaar beter als de normale stoelen. In een innovation zou ik die al standaard verwachten.
Een andere optie die ik zou aanbevelen is de Ledmatrix verlichting.

Astra F zei:

De 1.4T is een betrouwbaar en fijn blok, doordat de astra veel lichter is als zijn voorganger is het weggedrag ook aanmerkelijk verbeterd.
Mocht je voor de Astra gaan, neem dan de AGR comfortstoelen. Deze zijn merkbaar beter als de normale stoelen. In een innovation zou ik die al standaard verwachten.

Tot je een frontale botsing hebt en alleen al vanwege 2 nieuwe koplampen al minimaal 3000 euro aan kosten hebt. Natuurlijk verzekerings werk. Maar over 2 a 3 jaar kan een lichte klapper voor zomaar total loss betekenen voor een relatief recente auto.

Astra F zei:

De astra die ik op het oog heb is een innovation uitvoering met led matrix en 2 x agr stoelen. Binnenkort de knoop maar eens doorhakken...

Even een update.. Het is een Zwarte Opel Astra Sports Tourer geworden van het bouwjaar 2016. Compleet met intelli led matrix lampen, Afneembare trekhaak, Geperforeerde lederen stoelen met agr en elektrische verstelling evenals stoelverwarming en beluchting. Achterbank stoelverwarming.. enz. Binnenkort ophalen uit Duitsland. Mocht hij er zijn dan deel ik even een paar foto`s met jullie !

Klinkt als een fijne auto, mijn collega heeft een soortgelijke Astra maar in het rood, rijdt erg lekker. Hij is wel al een paar keer terug gemoeten naar de garage voor de koplampen, vallen soms een paar 'pixels' weg als ik het goed had begrepen dus daar even op letten. Veel plezier ermee (y)

Gefeliciteerd met de aankoop!
Fijne auto met vooral heeeele fijne stoelen! Ga je geen spijt van krijgen. Veel plezier ermee!

Terug
Bovenaan