Diesel tot max 7000 euro station

HJauto

Net ingestapt
Hey allen,

Ik ben op dit moment in het bezit van een Seat Ibiza ST 1.2 TDI. Deze bevalt prima, ware het niet dat er nu een auto nodig is die geschikt is om trailer (paard) te kunnen trekken.
Ik rijd ongeveer 35.000 km per jaar en wil graag weer een station omdat ik de ruimte erg fijn vind.

Eigenlijk had ik als plan om als volgende auto een hybride te gaan rijden, maar een betaalbare hybride die 1500 kg mag trekken bestaat nog niet.

Nu zoek ik dus een diesel station die:
-1500 kg mag trekken
-trekhaak
-climate control
-cruise control
-parkeersensoren
-Redelijk zuinig (1:18 ongeveer)

Ik denk zelf aan een BMW 318D of 320D (BJ 2006-2010)

Iemand nog betere ideeën/tips?

ik had vroeger een 150 sw. mag 1.600kg trekken. en leverde makelijk 1:20 1:22 op snelweg.

en was een zeer vlotte wagen op snelheid.

De Renault Megane 3 vanaf 2009 lijkt mij ook een hele goede keus, of grote broer de Laguna 3. Een andere goede optie is de Alfa 159. Deze auto's bieden veel waar voor het geld.

Ik rij op dit moment Mazda 6 en ik kan hem van harte aanbevelen. Inmiddels meer dan 4,5 ton op de klok en zeer betrouwbaar, rijdt lekker en is zuinig.
Heb wel de sedan versie, maar ik begreep dat de station ook gelijkwaardig is.

Zo'n Volvo vind ik helemaal niks, ik heb ook nog wel naar een V50 gekeken. Maar dan is BMW toch meer mijn smaak.

Renault lijkt wel een interessante keuze, al lijkt een 1.5 dci me wel wat licht en kan dan wellicht beter een naar een exemplaar met een 2.0 dci zoeken. Daarnaast heb ik niet zoveel met franse auto's, maar wellicht kan dat nog komen.

De alfa is ook zeer meer en lees goede verhalen over deze motor, weet niet hoe het met de rest van de auto is als deze 10 jaar oud zijn.... Het blijft een alfa he ;)

De 1.5 dci is een hele fijne motor, zoek wel een versie met 110 pk.

Is die 1.5 dci ook nog steeds fijn als je 1300 kilo moet trekken?

Nog tips voor wat betreft voor of achterwielaandrijving als je trailer in wat modderig terrein moet wegrijden?

Mazda 6 zal ik in ook eens overwegen, is wel wat minder keus in.

Terug
Bovenaan