Karin 9454350
Startmotor
Hoi!
Ik heb meer dan één vraag
Hopelijk mag dit samen in 1 topic, anders pas ik t later aan.
Heb ruim 6 jaar een VW Polo diesel uit 2011 met 250.000 op de teller en 2 jaar geleden is de EGR klep dichtgemaakt en "uit de computer verwijderd" zodat deze in principe niet werkt. Blijkbaar zijn de regels vanaf 1 januari 2023 wat betreft uitstoot zo gewijzigd dat deze wellicht niet door de keuring komt. Mijn garage zegt dat ze mijn auto 2-3 uur stationair kunnen laten lopen en dat die uitstoot-waardes dan omlaag gaan voor de keuring maar geen garantie dat dit lukt. Wat denken jullie? Als dit niet lukt, wat zijn dan de eerlijke opties voordat ik me bij de garage allerlei toestanden laat aansmeren?
Nu was ik ook al begonnen met zoeken naar een hybride-benzine omdat ik nu dichter bij m'n werk woon en met mijn reisafstand van 25 km enkele reis / 4x per week een diesel wellicht niet nodig heb. Dit is vrijwel geheel een 80km/u weg en nog geen 5km wat stoplichten/in het centrum. Geen laadpaal mogelijkheid, vandaar de hybride keuze. Naast mijn werk uiteraard wat andere ritjes maar die zijn minimaal. En voor die ene keer per jaar dat ik bijv. naar de Ardennen wil rijden hoef ik niet perse een diesel te hebben.
Met wat zoeken en belasting/verbruik uittellen kom ik bij deze automerken uit. Ik heb gekeken op minder dan 100.000 op de teller, bouwjaar maakt niet uit. Woon alleen, geen kinderzitjes of andere grote wensen. Budget voor aanschaf van de nieuwe hybride is 11.000-13.000 en ik hoop misschien nog 2000 voor mijn Polo terug te krijgen (?)
Wat denken jullie, zijn er merken om direct uit dit lijstje weg te strepen of die je juist kan aanraden. En waarom?
Alvast bedankt voor al jullie hulp!!
Ik heb meer dan één vraag
Heb ruim 6 jaar een VW Polo diesel uit 2011 met 250.000 op de teller en 2 jaar geleden is de EGR klep dichtgemaakt en "uit de computer verwijderd" zodat deze in principe niet werkt. Blijkbaar zijn de regels vanaf 1 januari 2023 wat betreft uitstoot zo gewijzigd dat deze wellicht niet door de keuring komt. Mijn garage zegt dat ze mijn auto 2-3 uur stationair kunnen laten lopen en dat die uitstoot-waardes dan omlaag gaan voor de keuring maar geen garantie dat dit lukt. Wat denken jullie? Als dit niet lukt, wat zijn dan de eerlijke opties voordat ik me bij de garage allerlei toestanden laat aansmeren?
Nu was ik ook al begonnen met zoeken naar een hybride-benzine omdat ik nu dichter bij m'n werk woon en met mijn reisafstand van 25 km enkele reis / 4x per week een diesel wellicht niet nodig heb. Dit is vrijwel geheel een 80km/u weg en nog geen 5km wat stoplichten/in het centrum. Geen laadpaal mogelijkheid, vandaar de hybride keuze. Naast mijn werk uiteraard wat andere ritjes maar die zijn minimaal. En voor die ene keer per jaar dat ik bijv. naar de Ardennen wil rijden hoef ik niet perse een diesel te hebben.
Met wat zoeken en belasting/verbruik uittellen kom ik bij deze automerken uit. Ik heb gekeken op minder dan 100.000 op de teller, bouwjaar maakt niet uit. Woon alleen, geen kinderzitjes of andere grote wensen. Budget voor aanschaf van de nieuwe hybride is 11.000-13.000 en ik hoop misschien nog 2000 voor mijn Polo terug te krijgen (?)
- Toyota Auris 1.8 1x proefritje gemaakt en vind em groot dus niet mijn voorkeur, maar misschien moet ik hier aan wennen
- Toyota Yaris 1,5
- Suzuki Baleno 1.2
- Suzuki Ignis 1.2
- Suzuki Swift 1,2
- Fiat 500 1.0 twijfel of ik er wel in pas met mijn 1.85m lengte & deze blijken ook allemaal handgeschakeld te zijn dus mild-hybride
Wat denken jullie, zijn er merken om direct uit dit lijstje weg te strepen of die je juist kan aanraden. En waarom?
Alvast bedankt voor al jullie hulp!!
Laatst bewerkt: