Diesel lekkage

Honda75

Wegverkenner
Beste allemaal, ik heb een Honda Civic 2.2. CTDI uit 2007....

Vandaag zag ik bij het wegrijden van huis een natte plek (ongeveer een vierkante meter groot) op de grond.
Dacht eerst aan olie, maar bij nadere inspectie blijkt het toch om diesel te gaan. De onderkant van de auto is nat ter hoogte van de dieseltank. (De brandstoftank zit onder de voorstoelen bij dit model)

Gezien de onderkant behangen is met plastic platen (en het verwijderen hiervan lastig is, gezien de verroeste bouten die het plastic omhoog houden) kan ik niet zo gauw zien waar het lek precies zit.

Mijn vraag luidt als volgt: kan ik er nog mee (naar de garage) rijden of kan dit (in het geval van diesel lekkage) gevaarlijk zijn?

Alvast hartelijk dank!

Een diesellekkage zal op de stank na geen grote problemen geven, ik ga er maar van uit dat de betreffende garage nog wel een beetje in de buurt is?

Diesel is wel glad, ik ben heb wel eens een aardig onderstuurmomentje gehad op de diesellekkage van een ander. Voor jezelf is het geen gevaar, voor de rest van het verkeer wel. Denk daar ook even aan.

Jan 7171015 zei:
Hoe is het afgelopen?

De auto is ondertussen gemaakt.

Het probleem was een doorgeroeste brandstofleiding. Er zitten een aantal van die leidingen vlak voor de linker achterwielen en net onder de plastic overkapping. (Het plastic schot, die onder de auto hangt). Het zijn dunne metalen leidingen met een plastic coating. Het is nogal een achtbaan aan leidingen en daarom is er voor gekozen om het verroeste stuk ertussenuit te zagen en er een rubberen slang tussen met slangenklemmen tussen te hangen. Goedkope oplossing en het was binnen twee uur gemaakt.

Terug
Bovenaan