A
Anoniem
Guest
Rijd momenteel een 2001 benzine Space-Star. Maar die is aan verdiend pensioen toe, en wil zelf ook wel wat comfortabeler gaan rijden met 25.000 km per jaar, waarvan 80% op N- en A-wegen. Diesel is voornamelijk vanwege de 'bang-voor-de-bucket' en dat ik het niet erg vind om te accepteren dat de auto niks meer gaat opleveren als ik er over een jaar of 3/4 mee klaar ben, maar geen harde eis. Moet wel minimaal een Euro5 zijn.
Trekhaak is wel een vereiste; ongeremd 500kg moet ie kunnen hebben.
Rationeel zou ik dit zeggen:
- Budget €6.000-€8.0000
- Climate control
- Cruise control
- Automaat zou leuk zijn, maar geen vereiste
- Betrouwbaar
- 5 deurs
- >100 pk (of in elk geval enigszins vlot rijden)
Zuinig is niet per se een pré, maar het onder de 7,5L/100 km houden zou fijn zijn.
Ik zit nog halverwege de 20, dus wil niet een al te 'degelijke' auto. Gevoelsmatig heb ik weinig met Franse auto's, en heb ik een zwak voor SUV/cross-over modellen.
Stiekem zit ik wel erg te loeren naar een mooie XC60, daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Maar dan zit je toch wel rond de €10.000, en (verwacht) hogere kosten in MRB en onderhoud. Rationeel zou dus bijvoorbeeld een Hyundai ix35 of Mitsubishi ASX / Outlander logischer zijn. 2.000 tot 4.000 euro is toch ook weer een mooi bedrag om op de spaarrekening te houden.
Benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken? Rationeel of toch gevoel ... Of zijn er misschien nog heel andere opties binnen die 6.000-8.000 waar ik nog niet aan heb gedacht?
Trekhaak is wel een vereiste; ongeremd 500kg moet ie kunnen hebben.
Rationeel zou ik dit zeggen:
- Budget €6.000-€8.0000
- Climate control
- Cruise control
- Automaat zou leuk zijn, maar geen vereiste
- Betrouwbaar
- 5 deurs
- >100 pk (of in elk geval enigszins vlot rijden)
Zuinig is niet per se een pré, maar het onder de 7,5L/100 km houden zou fijn zijn.
Ik zit nog halverwege de 20, dus wil niet een al te 'degelijke' auto. Gevoelsmatig heb ik weinig met Franse auto's, en heb ik een zwak voor SUV/cross-over modellen.
Stiekem zit ik wel erg te loeren naar een mooie XC60, daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Maar dan zit je toch wel rond de €10.000, en (verwacht) hogere kosten in MRB en onderhoud. Rationeel zou dus bijvoorbeeld een Hyundai ix35 of Mitsubishi ASX / Outlander logischer zijn. 2.000 tot 4.000 euro is toch ook weer een mooi bedrag om op de spaarrekening te houden.
Benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken? Rationeel of toch gevoel ... Of zijn er misschien nog heel andere opties binnen die 6.000-8.000 waar ik nog niet aan heb gedacht?