Deurrubber gezocht Corsa D

eerriikk

Net ingestapt
Wie o wie zet mij even op het goede spoor?

Bij mijn lesauto is het Deurrubber van het rechter voorportier beschadigd. Waarschijnlijk door het vele in en uitstappen. Geen probleem, kan gebeuren na 160000 km. Zou er graag een nieuwe opzetten, er komt meer geluid het interieur binnen. Kom het echter op de onderdelensites die ik bezoek niet tegen met de zoektermen die ik gebruik. Naar de d(st)ealer gaan kan altijd nog.
Wie weet de exacte benaming? Wie weet welke onderdelensite deze levert? Via Google was het me ook nog niet gelukt.

Het gaat dus om het rubber wat op de deurstijl zit. Corsa D 5-deurs.

Alvast bedankt voor de moeite.

Wellicht kun je op duitse websites wat vinden onder Gummi Fahrertür of gummiprofil of gummidichtung
Denk dat je daar meer kans hebt. Al zal het vrijwel overal 2e hands zijn. Meestal word dit soort profiel alleen bij de dealer nieuw verkocht.
Je kunt daar altijd eerst naar de prijs vragen. Voor veel spul is de dealer juist helemaal niet duur.
En vragen betekend geen aankoopverplichting.

Pobresh zei:
Wellicht kun je op duitse websites wat vinden onder Gummi Fahrertür of gummiprofil of gummidichtung
Denk dat je daar meer kans hebt. Al zal het vrijwel overal 2e hands zijn. Meestal word dit soort profiel alleen bij de dealer nieuw verkocht.
Je kunt daar altijd eerst naar de prijs vragen. Voor veel spul is de dealer juist helemaal niet duur.

Krijg het nog steeds niet gevonden. Blijkbaar is de markt te klein om een Deurrubber online te verkopen. Zal toch maar eens binnenstappen bij de Slopel.

En anders is tweedehands misschien nog een optie. Maar het zou bij de dealer ook nog wel eens mee kunnen vallen qua prijs.

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/merk/opel/model/corsa/onderdeel/deurrubber-4deurs-rechts-voor/

Pobresh zei:

kleine tip:
Inderdaad: gewoon naar de dealer bellen. Als het normaal gaat krijg je de receptie aan de lijn, je vraagt onmiddelijk om naar het magazijn te worden verbonden, een "ik wil een prijs opvragen" volstaat gewoon, dan geef je je chassisnummer of gewoon bouwjaar en motorversie en ze zoeken het op, en ze geven je de prijs. Die mannen geven er verder ook niet om. Je zegt bedankt, prettige dag of je bestelt onmiddelijk. (en wat vreemd is, je kan gewoon bestellen terwijl ze je compleet niet kennen, maar goed, zal wel te maken hebben met terugleverbaarheid);

Hoe denk je dat beunhazen aan zeer specifiek materiaal (zoals een of andere dop of rubber) komen? En soms moeten die gewoon een offerte maken. dat soort telefoontjes is elke 5 minuten en is weinig drama, zolang je alle relevante gegevens bij de hand hebt.

... dat is in elk geval hoe het er in belgie aan toe gaat.

Ik heb vernomen dat nederlandse opeldealers niet zo vrijgevig zijn met prijzen per telefoon en dat je er dus gewoon even langs moet om het te vragen.
Maar dat kan natuurlijk per dealer-keten verschillen.

Terug
Bovenaan