Deuren van beide kanten vergrendeld.

Armin 1536861

Net ingestapt
Halloo iedereen,

Opeens waren de alle deuren behalve de bestuurdersdeur niet vergrendeld.

Maar als ik de deuren van binnenuit open trok kan ik ook vanaf de buiten kant openen, tot dat ik de deuren weer vergrendel en weer ontgrendel. Zelfde liedje weer.

Maar de grootste probleem is dat de 2 achter deuren de kindelslot op actief staan

Ik kan dus de 2 achter deuren helemaal niet meer gebruiken en de bijrijdersdeur alleen van binnenuit...

Wie o wie heeft dit ook eerder mee gemaakt en wie o wie heeft tips? :p

Het gaat om een Mercedes A Klassr w176 uit 2013.

Druk eens 2 keer op de ontgrendelknop van je sleutel. Daan gaan waarschijnlijk alle portieren weer open. Want ik denk dat de installatie ingesteld is op : 1x drukken alleen bestuurders portier, en nog eens een keer drukken alle portieren open. Bij veel auto's kun je dit zelf instellen.

Oke dames en heren,

ik heb de probleem gevonden maar er is andere probleem.

De deur gaat van buiten niet open omdat de handgreep verkeerd is gemonteerd. Maar om de handgreep weer goed te maken moeten ze er uit. Maar om ze er uit te halen moete de deuren open kunnen. Dat gaat niet want de kinderslot staat actief. Heeft iemand tips?

Met vriendelijke groeten

Gat in deurpaneel maken, vrees ik.

Als ik je verhaal goed begrijp.. is er voordat de problemen begonnen een reparatie aan de deurgrepen buitenkant van de achterportieren geweest?

Durashift zei:

Als ik je verhaal goed begrijp.. is er voordat de problemen begonnen een reparatie aan de deurgrepen buitenkant van de achterportieren geweest?

De deuren waren gespoten, dus de grepen zijn er af geweest. Tijdens montage was niets aan de hand ze deden gewoon, open en dicht open en dicht. Tot dat ik ze ging vergrendelen met de sleutel op afstand. Is er geen ander manier om de kinderslot te de-activeren?!?!?!

Armin 1536861 zei:
Durashift zei:

De deuren waren gespoten, dus de grepen zijn er af geweest. Tijdens montage was niets aan de hand ze deden gewoon, open en dicht open en dicht. Tot dat ik ze ging vergrendelen met de sleutel op afstand. Is er geen ander manier om de kinderslot te de-activeren?!?!?!

Instructieboekje al bestudeerd?

Hoe zet je dat kinderslot erop met het omzetten van een palletje in de zijkant van de deur?? Dan kun je proberen dat meg een ijzerdraad oid via de naad in de deur om te zetten. Kan een deurrubber kosten. Alternatief is je deurpaneel verwijderen in de auto.

Heb je het al eens aan de ANWB, of een autodief :LOL: gevraagd?

Ik weet eigenlijk niet hoe het bij de modernere auto's zit, maar bij de wat oudere auto's kan je aan het stangetje in de deur trekken, door een soort haak langs het raamrubber te schuiven, en daar mee aan het stangetje te trekken. Ik weet dat de ANWB zo ook wel eens auto's open gemaakt heeft.

Ik zou gewoon naar de garage rijden waar ze het gemonteerd hebben, en laat ze het daar maar lekker uitzoeken.

Heb je een palletje in het interieur? Voorzichtig met een schroevendraaier opwippen of iets eroplijmen met secondelijm.

Terug
Bovenaan