Deur rubbers auto

Sirhexoludio

Net ingestapt
Hallo,

tijdens het rijden in hevige regen vandaag kreeg ik opeens 1 druppel op m'n arm.
Toen ik op bestemming was keek ik nogmaals en zag ik dat de rubber op een klein stukje wat wit was geworden ( aan de andere kant was het me ook al opgevallen en maakte ik de rubbers gewoon iets vaker schoon met wat rubberverzorging spul erop aan beide kanten natuurlijk ) Je kan het ook makkelijk schoon maken het zit er niet vast op ofzo dus vocht? wat naar binnen komt?

Anyway ik vroeg me af als er daad werkelijk nu druppels naar binnen komen houd dat in dat de rubbers toe zijn aan vervanging of kan het wellicht ook nog iets anders zijn?

Dit betreft een Fiat Punto III 2014

(ps. op het werk hebben we ook een fiat bedrijfswagen en die heeft ook van die witte plekken alleen daar is het vele malen erger want daar doet niemand iets aan als het nodig is zou ik daar een foto van kunnen maken mits het helpt? )

ps.ps: hoop dat ik dit onder de juiste categorie heb geplaatst.

Alvast mijn dank!

Deurrubbers zijn normaal flexibel en "dik" genoeg dat ze ingedrukt worden als je de deur dicht doet.

Zolang er niks aan de vorm van de auto is veranderd (ongeval, roest of laswerk) is het meestal gewoon het deurrubber zelf wat na verloop van tijd zijn flexibiliteit verliest en niet meer goed ingedrukt wordt door de deur maar zijn ingedrukte vorm behoud. De enige lange termijn oplossing hiervoor is vervangen.

Een goedkope (maar vaak tijdelijke) oplossing is de deurrubbers in een emmer met goed warm (bijna kokend) water en een sopje een nacht te laten staan. Daarna zeer goed te drogen en weer terug te monteren.
Hierdoor worden de rubbers weer flexibeler, maar het garandeert niet dat ze hun oude vorm weer terugkrijgen.

Je zou ook kunnen proberen om het rubber lokaal te verhitten en de vorm terug uit te drukken op de plek waar het lekt. Maar als dat werkt heb je weer kans dat het elders alsnog gaat lekken.

Terug
Bovenaan