Deur/raam rubbers kopen voor een VW Polo 9N (2003)?

shaquille 4653879

Net ingestapt
Hi allemaal,

Ik heb afgelopen december een 2de-handse VW Polo 9N (3-deurs) uit 2003 gekocht.

Ben er hardstikke blij mee maar nu dat het de laatste weken wat meer heeft geregend merk ik dat de rubbers om de raam en deur aan de passagierszijde niet meer zo goed hun werk doen. Ik heb vrijwel altijd na een avond dat het geregend heeft dat als ik de passagiersdeur open doe dat best wat water tussen de deur zit. Er valt dan genoeg water weg bij het openen van de deur dat als ik per ongeluk niet aan denk mijn schoenen zeiknat zijn. Gelukkig komt het water zo ver ik kan zien niet verder mijn auto in.

Ik wil dus deze rubbers vervangen, het liefst bestellen online en het zelf doen. Echter heb ik tot nu toe moeite gehad om de juiste rubbers voor mijn auto te vinden.
Heeft iemand dit toevallig ook gehad die kan aanraden waar ik deze rubbers zou kunnen kopen? Het hoeven geen originele te zijn, als ze maar doen wat ze moeten doen en passen op mijn auto.

Dealer. Dit soort dingen is vrijwel geen aftermarket voor. Voorruit wel....deur en ruit verkoopt niet genoeg.

Als ik het goed begrijp komt het water niet in de auto dus in die zin doen de rubbers nog wel wat ze moeten doen alleen lijkt het water niet goed weg te kunnen stromen Al gekeken of de rubbers nergens ernstig vervuild zijn waardoor het water niet weg kan stromen?
Als je ze echt wilt vervangen voor nieuwe exemplaren dan kom je bij de dealer terecht, tweedehands kan ook nog, er liggen zat Polo's op de sloop.

Deurrubbers zijn gewoon prima te koop.

Je moet alleen niet verwachten ze kant en klaar te kopen, dan moet je ze zelf even op maat snijden. Ook niet bepaald moeilijk.
Dus even kijken welke vorm je nodig hebt, en dan kan je het gewoon per meter bestellen.

Zoals hier bijvoorbeeld:
https://www.wifocarrshop.nl/c-945321/deurrubbers/
Maar normale onderdelenzaken hebben het meestal ook gewoon.

Ik adviseer je om hiervoor naar de dealer te gaan, verder zal je bij de wasstraat tegen problemen aanlopen.

Terug
Bovenaan