detailing bedrijf

Akvol

Net ingestapt
Hoi Allemaal,

Ik hoop dat dit hier juist is, zo niet mag mijn bericht verwijderd worden. Ik zou namelijk graag van jullie ervaring gebruik willen maken om te weten Welke bedrijf in Gelderland erg goed is in het detailen (volledig interieur en exterieur, polijsten etc)

Ik heb zelf lang gezocht maar kan niet vinden welk bedrijf in Gelderland zeker een aanrader is.

Groetjes, Akvol

dat maakt niet uit. ik kom zelf uit de omgeving Apeldoorn. Wil er best voor rijden maar het is meestal een gedoe dat 4 uur wachten en geen leen auto. Daarom liefst Gelderland

Akvol zei:
dat maakt niet uit. ik kom zelf uit de omgeving Apeldoorn. Wil er best voor rijden maar het is meestal een gedoe dat 4 uur wachten en geen leen auto. Daarom liefst Gelderland

4 uur wachten? Wat verwacht je van de klus? In 4 uur heb je een auto echt niet van binnen en buiten gedetailed.... Dan heb je hem krap aan schoon van binnen en buiten (goed schoon)

het ging meer om het idee met 4 uur wachten en langer, voor mijn vraag heeft die 4 of 10 uur dus geen invloed.
En gelderland zeg ik omdat dat makkelijker voor mensen is om een advies te geven dan dat ik zeg een straal van 100KM vanaf apeldoorn. :)

https://diventabella.nl/behandelingen/lakcorrectie-polijsten-beschadigingen/ Iets meer dan 100 km, maar echt een top bedrijf. Reken niet op 4 uur, maar eerder op 4 dagen.

Iets dichterbij, minder exclusief maar op zich ook goed
https://www.driven2shine.eu/the-full-monty/

Ik zou zelf een goede hobby detailler bij je in de buurt zoeken. Vaak minstens net zulke goede resultaten voor een schappelijke prijs.

Of nog beter, zelf een DAP pakket kopen en zelf doen.

best exclusieve bedrijven zie ik, bedankt. Echter zoek ik naar iets minder exclusief maar nog steeds goed.

budget is rond de 250€ voor binnen en buiten (glascoat e.d is niet nodig, binnen+buiten schoonmaak+polijsten is voldoende)

Gaat je niet lukken voor dat bedrag en als je het toch laat doen, laat het dan goed doen.

Voor 250,= euro kun je de auto alleen van buiten en binnen gewoon laten schoon maken met een heel eenvoudige wasbehandeling.
Dit kan bij een autopoetsbedrijf waarvan er vele zijn.
Wil je echt een detailing behandeling van je auto dan ben je aanzienlijk meer kwijt.
Met andere woorden: je budget verhogen of je eisen bijstellen.

Echt goed gaat je voor dit bedrag nooit lukken, dus wat verwacht je voor dat geld? Ga eens informeren wat ze voor dat geld doen. ? Waarschijnlijk ga je daar misschien een verschil zien. Maar voor dit geld krijg je een gewoon een schone auto van binnen en buiten waar een laagje wax op is aangebracht. In dat op zich zal er weinig verschil zijn.

Ik ben zelf fan van producten van Gyeon. Ik zou dus zelf de voorkeur hebben voor bedrijven die daar mee werken. zoals deze in Epe of deze iets minder exclusieve. Maar ook daar, geen idee wat je voor die 250 gedaan krijgt en of dat klopt met jou verwachtingen.

EDIT; bij dat laatste bedrijf zie je dat de basis behandeling 249 euro ex BTW kost: KLIK. Ze doen redelijk veel en wel met topproducten.

Het kost mij minimaal 5 uur om een beetje resultaat te krijgen en dan heb je echt nog in de verste verte geen spiegel. Wil je het goed doen ben je er zeker 15 uur mee bezig en dat is enkel polijsten. Dan moet je natuurlijk voor je gaat beginnen de auto echt goed schoon krijgen. Kost je ook makkelijk 4 uur. Binnenkant, 1 a 2 uur afhankelijk van hoe vies. Enorm vies kan echter ook gewoon 3 tot 4 uur vragen en dan natuurlijk droogtijd nog.

Nabehandeling kan ook enorm gek, maar minimaal een uur voor een goede wax of een polymeercoating. Liefste glascoating natuurlijk.

Denk aan een bedrag van zeker 800 euro voor een mooi resultaat.

Op het carclean forum of in de facebook groep is vast wel een liefhebber te vinden die het eens voor je wil doen.

Een beetje eenvoudige full detail kost mij gemiddeld zo‘n 15-20 uur. En dan heb ik het over een auto met relatief weinig lakdefecten met een lak die goed corrigeerbaar is.

Heb je een auto met een wat hardere lak die veel krassstraat heeft gezien en een interieur wat uitgeleefd is kan dit zo maar op lopen naar 30 a 40 uur.

Voor €250 incl Btw krijg je zoals hiervoor al genoemd hooguit een schone auto die misschien 1 x is gepolijst. Als dat je doel is, prima. Als het doel is om krasstraatkrassen, swirls of zelfs diepere krassen er uit te krijgen, dan zou ik of zelf aan de slag gaan, of mijn budget verhogen en een gerenommeerd bedrijf zoeken.

Tarief zegt ook niet alles. Vorige maand nog iemand uit de brand geholpen. De man had voor €500 zijn auto laten detailen, maar dat blekenoplichter/prutsers eerste klas te zijn geweest. Auto stikte nog van de krassen, swirls en hologrammen. Samen met de eigenaar 10 uur bezig geweest met alleen lakcorrectie en. Twee lagen wax aan brengen.

AsconaGT zei:
Ik ben zelf fan van producten van Gyeon. Ik zou dus zelf de voorkeur hebben voor bedrijven die daar mee werken. zoals deze in Epe of deze iets minder exclusieve. Maar ook daar, geen idee wat je voor die 250 gedaan krijgt en of dat klopt met jou verwachtingen.

EDIT; bij dat laatste bedrijf zie je dat de basis behandeling 249 euro ex BTW kost: KLIK. Ze doen redelijk veel en wel met topproducten.

Beide bedrijven doen het voor €250 al zie ik. Ik kan mijn budget wel aanpassen als ik echt weet dat het waard is, max €400,- maar liever niet.

Het betreft trouwens een citrus witte cla 2014 redelijk vrij van swirls e.d

Iemand meer suggesties? Moet ook rondvragen of ze tijd hebben daarom

Als je nou eerst de reacties van de mensen die weten waarover ze het hebben eens leest hierboven.
Je snapt toch ook wel dat iemand (een bedrijf) voor 250,- niet veel meer dan een uur of 3-4 bezig kan zijn? De helft van die tijd ben je al kwijt aan het goed wassen.

R W xxx zei:
Als je nou eerst de reacties van de mensen die weten waarover ze het hebben eens leest hierboven.
Je snapt toch ook wel dat iemand (een bedrijf) voor 250,- niet veel meer dan een uur of 3-4 bezig kan zijn? De helft van die tijd ben je al kwijt aan het goed wassen.

Heb ik gedaan en heb gezegd dat ik evt mn budget heb aangepast. Bovengenoemde bedrijf doet het voor €250 met ongeveer 8 uur werk en werkt met a-merken en mij maakt tijd niet uit. Niet zo negatief zijn :)

Voor de mensen die wel hebben geholpen jullie zijn top! ben al aan het rond mailen waar ik terecht kan. Als er meer suggesties zijn zijn ze welkom

Je kan het als negatief wegzetten natuurlijk... Als je die link naar Polished als voorbeeld neemt, lees en bedenk daarbij eens goed wat je nou eigenlijk krijgt voor die vanaf €250,- (of €400,-) ex btw.

R W xxx zei:
Je kan het als negatief wegzetten natuurlijk... Als je die link naar Polished als voorbeeld neemt, lees en bedenk daarbij eens goed wat je nou eigenlijk krijgt voor die vanaf €250,- (of €400,-) ex btw.

Grondig wassen middels hogedruk, snowfoam en 3-emmer systeem
Verwijderen van vliegroest en wegvervuiling middels Gyeon Q²M Iron en Tar
Auto drogen mbv Gyeon Q²M Silkdryer en perslucht
Reinigen van de velgen middels Gyeon Q²M Iron en Tar
Beschermen van de velgen middels Gyeon Q²M Wetcoat
Kleien van alle gelakte delen om vastzittende vervuiling te verwijderen
Reinigen en beschermen van de banden middels Gyeon Q² Tire
Afplakken kunststof delen en rubbers
Machinaal corrigeren van de lak in één, tot plaatselijk twee stappen
Reinigen en polijsten uitlaatsierstukken
Polijstresten verwijderen en lak afnemen met Gyeon Q²M Prep
Waxen met high-end wax van Waxaddict naar keuze.
Voeden / beschermen van kunststof delen en rubbers middels Gyeon Q²M Preserve
Reinigen ruiten binnen/buiten
Milde interieurreiniging.

Klinkt aardig goed toch?

Voor de mensen die nog suggesties hebben, het is welkom en het wordt gewaradeerd <3

Klinkt goed, maar zitten wel wat dingen bij.

Akvol zei:

Wetcoat beschermt niks, het is een product waarmee je eindigt na het wassen en is bedoeld om een wax een beetje te boosten. Blijft op je wielen misschien een week zitten.
Ik heb persoonlijk Gyeon Q2 rim op mijn wielen, dit is een van de quartz coating producten van Gyeon en die doet het na 40.000 km heel erg goed. Dat bied echt een bescherming voor je wielen en zorgt ervoor dat remstof niet in kan branden en er heel makkelijk weer af gaat.

93536759_1738063176336416_6835050593107574784_o.jpg

93627128_1737186389757428_1322908665140740096_o.jpg

Akvol zei:

Het plaatselijk 2 stappen, dus wat ik denk dat ze dan doen is gewoon single stage met een medium zodat de grote krassen en swirls minder zijn. Je krijgt echter niet alles weg en i.m.o. kun je het dan beter gewoon zelf doen of gewoon deze stap skippen en een echte high end wax kopen en aanbrengen.

Waxaddict, zelf geen fan van maar goed het werkt vast goed.

De volgorde snap ik ook niet, vliegroest hangt nog maar even ervan af of dat erop zit. Soms is dat miniem en haal je dat met klei ook gewoon zo weg. Ik zou ook een auto echt niet drogen als ik hem toch ga kleien. Na het kleien wil ik hem toch altijd nog een keertje foamen en afspoelen evt. nog een keer met de washmitt erover.

Q2 tire en Q2 preserve zijn wel leuke producten maar ook die laatste preserve zou ik persoonlijk vervangen voor Q2 trim. Wederom een echte coating en blijft dan ook gewoon veel langer zitten.
Verder is het inderdaad gewoon een echt goede wasbeurt. Wat ook al een enorm verschil maakt hoor! Maar ja. Een auto knapt gewoon goed op als je hem grondig laat wassen en een mooie beschermlaag aanbrengt.

Super bedankt voor de informatie! heb jij misschien een goed adres voor mij waar ik tot €400 redelijk ver mee kom betreft schoonmaken en polijsten met A-merken?

Klinkt aardig goed toch?
Dat doet het en het is niet slecht hoor maar zoals al meerdere malen hierboven aangegeven is het vooral een vrij grondige wasbeurt met een klein beetje bescherming. Alle vooral interessant klinkende naampjes en zinloze toevoegingen weggelaten:

Grondig wassen middels hogedruk, snowfoam en 3-emmer systeem
Verwijderen van vliegroest en wegvervuiling middels Gyeon Q²M Iron en Tar
Auto drogen mbv Gyeon Q²M Silkdryer en perslucht
Reinigen van de velgen middels Gyeon Q²M Iron en Tar
Kleien van alle gelakte delen om vastzittende vervuiling te verwijderen
Reinigen en beschermen van de banden middels Gyeon Q² Tire
Afplakken kunststof delen en rubbers
Reinigen en polijsten uitlaatsierstukken
Polijstresten verwijderen en lak afnemen met Gyeon Q²M Prep
Waxen met high-end wax van Waxaddict naar keuze.
Voeden / beschermen van kunststof delen en rubbers middels Gyeon Q²M Preserve
Reinigen ruiten binnen/buiten
Milde interieurreiniging.

Ik zou eens gaan zoeken naar iemand die dit soort werk leuk vindt om te doen, daar die €250,- aan besteden en je hebt zoveel beter resultaat.

Terug
Bovenaan