der Magistrat: Honda H-RV - Huwelijksreis in Albanië

MCW x zei:
Gave stap hoor. Alleen hoe kan iemand anders in de QQ rijden terwijl het jouw leaseauto is? Moet je die niet inleveren als je weggaat?

Malibu ziet er zeker van de zijkant erg goed uit. Voor de natuur zal Amerika echt fantastisch zijn.
(...)

Laatst bewerkt:
Mooie stappen! Heerlijk land, dat VS. Maar jammer van die inwoners, in ieder geval het deel met een iq onder de 80. En dat lijken er wel veel te zijn. Maar er is zo veel te zien, te beleven en heerlijk om te rijden over de eindeloze interstates. 1400 mijl is niks, om gezellig met Twix te meeten.

@Twix, burgerbarn is alweer 3,5 jaar geleden. Time Flies...

uwbuurman zei:
@Twix, burgerbarn is alweer 3,5 jaar geleden. Time Flies...

Tijd vliegt inderdaad. Veel veranderd in de tussentijd. Sommige gebeurtenissen zijn mooi, andere verdrietig.

Ik was de Veloster al tegengekomen op 2dehands/Autoscout! Fijn om te lezen dat 'ie naar een liefhebber is gegaan. Spannend trouwens, zo'n Amerikaans avontuur, maar het lijkt me wel levensverrijkend!

Thx, Escher!
Haha, ik heb ook geregeld de Veloster-advertenties in België in de gaten gehouden. Ben niet heel verrast dat jij dezelfde maffe hobby hebt. ;)

Gave rit!
En dat je altijd te snel rijd ligt niet aan de auto maar aan de belachelijke snelheidslimieten aldaar.:T

Barri zei:
Dat is een beste rit! En mooi vervoer ook. Is het nog steeds een beetje de Golf van de USA?

Thx!
Och welnee. Ja, je ziet de Mustang wel geregeld, maar de automarkt is nogal groot. Je komt sowieso - zeker in Utah, Nevada - vooral veel pickups tegen en Priussen, EV's en andere hybrides in Californië. Ook waar ik nu woon zie ik ze wel bijna dagelijks, maar 'Golf van de USA' gaat te ver. :)

En dank 406c!
Haha, dat ook. Doet me denken aan die Top Gear-aflevering waar ze enthousiast met fancy sportwagens willen gaan toeren en al vrij snel vastzitten op een bergweg met een max. van 35mph. :)

Anyway, mijn punt was - zeker toen - vooral dat zo'n 140pk-Veloster eigenlijk helemaal prima is: daar kan je nog wat stoeien met de auto alvorens je echt in de gevarenzone zit.
Overigens, over de Veloster gesproken, die reed echt als een dweil toen ik na mijn vakantie weer eens een ritje daarmee ging maken. :) Iets met perspectieven..

406c zei:
Gave rit!
En dat je altijd te snel rijd ligt niet aan de auto maar aan de belachelijke snelheidslimieten aldaar.:T

In Nederland liggen de snelheidslimieten lager dan in Amerika...

Toch weer eens een update, bijna 2 jaar later zeg.
Ik heb weinig auto-updates. In ons huishouden hebben we een Honda HR-V (wat staat voor het hilarische "Hi-rider Revolutionary Vehicle"). Prima karretje, maar ook wel echt heel erg rechttoe-rechtaan; 140pk, dus voldoende, maar zeer zeker niet snel. Ruim en comfortabel, goed voor de matige wegen hier, en compact. Oftewel: prima.

Afgelopen weekend vond ik het tijd voor wat anders; het beloofde mooi weer te worden, dus ik had weer eens een Mustang convertible gehuurd. Ideaal om door het rurale Pennsylvania te kunnen toeren. En hoewel Ms. Magistrat en mezelf het allebei een echt slecht idee vinden om een afbetaalde en praktische auto in te ruilen: wat een lol hadden we beiden! Lekker het dak eraf, sportmodus aan en heerlijk sturen.

53755018691_098d81153e_k.jpg

53755211473_d91a36c523_k.jpg

Helaas toch wel een beetje regen gehad:
53755342799_f0eee9f908_k.jpg

Tsja, ik ben dit jaar bijna $300 aan onderhoud kwijt geweest voor mijn fiets. Een stuk meer dan voor de auto. Ofwel is mijn Giant waardeloos, ofwel de H-RV echt briljant. ;)

Afgerond dus nog 7 jaar! Veel succes met de verschillende stadia! Ik weet dat met name dat postdoc deel (of phd deel) nogal veel kan vragen. Vergeet niet af en toe te genieten en deel dan de avonturen en foto's :)

Eindelijk eens de inmiddels echt beroemde HRV op de foto gezet.

54548039825_c63c24722e_b.jpg

Poetsen zit er in het 'nieuwe' leven helaas niet in, dus dit is gewoon hoe de auto er meestal uitziet. Een echte 'daily' dus.

Inderdaad, ziet er nog gewoon netjes uit. Zwart is gelukkig best vergevingsgezind nog. Belangrijker, hoe bevalt de HRV?

Ha, dank, het valt zeker mee op de foto, maar het is toch wel echt maanden geleden dat de auto nog eens werd gewassen. Erger nog, aan de andere kant had ik snel wat vogelontlasting verwijderd met mooie strepen als gevolg. :p

@PauseBreak: prima hoor! Lekker praktisch met die Magic Seats (zodat je er wat spul tussen kan zetten), de motor is voldoende sterk en de vering is vergevingsgezind. Misschien nog belangrijker: nog geen enkel technisch probleem gehad met de auto. Wat nieuwe bandjes zal'm deugd doen, maar dat is gewone slijtage natuurlijk. De mijlstand staat nu op iets van 105.000. O ja, en qua formaat is dit perfect. We kunnen makkelijk met 4 man op pad, maar je kan ook nog eenvoudig ergens parkeren.

Jawel. We werken alleen allebei nogal veel en de vrije tijd die we hebben gaat dan eerder op aan rust en/of sociale activiteiten. Het wassen van de auto staat laag op 't lijstje. :)

Huwelijksreis in en door Albanië

Enkele weken terug verbleven Ms. & Mrs. Magistrat in Albanë om ons huwelijk te vieren. En gewoon eens heerlijk op vakantie te zijn.
Een kleine (foto-) reportage.

Onze huurauto. Aangezien mijn vrouw enkel met een automaat kan rijden bleef de keuze beperkt, het werd een 500.
54727101621_8a1efb3cb3_b.jpg

54727325604_b9dcd8a59c_b.jpg

In Berat:
54727442830_d54536c416_b.jpg

Wat is dat een waanzinnig mooie en leuke stad!
54727101206_2c35287db7_b.jpg

In Gjirokastër stonden er allerlei potige terreinwagens voor de deur van ons hotel. En een 500.
54726267652_bbcd804dfa_b.jpg

De voornaamste winkelstraat in Gjirokastër:
54727308338_2a666b25a6_b.jpg

Geregeld even moeten stoppen voor wat vee.
54726267807_a86ce678d1_b.jpg

Twee keer offroad gegaan. Een keer zoals dit:
54727104451_94e06c1f8e_b.jpg

De andere keer was meer zo (externe video)

Dat offroaden - komt de open deur - is wel echt een heel erg slecht idee in een 500. Oké, goed, het is gelukt, ik ben niet vast komen te zitten, maar jeetje, wat was dat lastig en spannend. We konden 'linksom' de bergrug of rechtsom, rechtsom was korter en mooier. Wist ik veel dat dat zo'n 15km aan echt wel vrij serieus offroaden zou betekenen. Daar komt nog bij dat die snoezige 500 voorzien was van echt een verschrikkelijke versnellingsbak, leuk voor mensen die niet zelf kunnen schakelen, maar wat een kreng. Gelukkig valt die wel enigszins manueel te bedienen, maar bijv. op die onverharde weg viel op dat hij veel te lang de koppeling laat slippen: die werd te heet. Waarschuwingsmelding op het dashboard en, nog veel erger, max. 2000 toeren. Probeer maar eens een beetje voorzichtig heuvel op richeltjes te nemen. Veel vermogen heeft dat kleine karretje ook niet. Oftewel, toen werd het met een aanloopje en fors stuiterend om de koppeling te sparen. Pittig, want bodemsvrijheid heeft zo'n 500 ook al niet. Ik heb vanzelfsprekend zo voorzichtig mogelijk gedaan, maar soms hoorde ik toch wel een vrij stevige klap onder de auto van een rots (leuk idee: mogelijks je carterpan lek rijden in een compleet verlaten berggebied zonder bereik). Dat was toch wel een klein feestje (woehoe!) toen we eindelijk (na meer dan 2,5u!) weer asfalt zagen.
Het moge ook duidelijk zijn dat ik nog nooit zo blij ben geweest met all-risk-verzekering. :)

Eindoverzicht v.d. auto:
54726268277_d28128811b_b.jpg

Maar goed, wat een prachtig land is Albanië.
54727325734_a662c9a74d_b.jpg

54727101901_0b5f5feb56_b.jpg

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met jullie huwelijk.

Ik liep van de week in het centrum van Bilthoven en passeerde twee senioren dames en ving de woorden op "ze hebben het goed gehad in Albanië". Familie van je? ;)

Dankjewel! @PauseBreak. En ja, die Selespeed, wat een onding, haha.

@Durashift, dankjewel!
Ha, nee, ik heb wel de indruk dat meer en meer Nederlanders naar Albanië gaan. Tijdens het quad-rijden nog een tijdje met Nederlanders gesproken en o ja, die foto van de 500 in Berat: in dat (kleine) hotel was mijn vrouw de enige niet-Nederlandse gast. :D En dat waren vooral senioren, dus misschien was dat de connectie?! :)

Terug
Bovenaan