Democraten willen geen Tesla meer!

Volt

Asfaltkampioen
"Californië is een van de belangrijkste markten voor Tesla, maar daar begint rap verandering in te komen. Tien jaar geleden was de Model S in Hollywood dé auto om te hebben, maar nu weten elektrische rijders er niet hoe snel ze van hun leasecontracten af moeten komen. De reden? Het ronduit bizarre gedrag van Tesla-topman Elon Musk."

Wel een bericht van het niveau Telegraaf. De Democraten willen best nog wel een Tesla, ze willen niet meer geassocieerd worden met Musk.

En die libertair die met de dictatoriale Trump samenwerkt niet van meer geld voorzien. Tsja, dat lijkt me allemaal niet heel bijzonder. Leuk dat de T weer wat clicks krijgt wel.

Erg polariserende titel, zal vrijdag ook op de FP komen bij autoweek gezien het niveau van autoweek tegenwoordig .

Het is gelinkt aan Musk, niet Tesla.

Musk is een vreemde. Heeft tesla naar mooie dingen gebracht, maar s.v.p. gewoon een nieuw leider voor stabiliteit.

Ik vind het wel een leuk bericht. Ik had er niet echt bij stil gestaan dat Musk na een goed begin (hij was populair) nu misschien juist een beetje kan gaan tegenwerken

Het kan geen kwaad als Musk eens wat anders gaat doen. Maar ik snap niet zo waarom men zich zo bezig kan houden met dit afvoerputje niveau aan “News”.

Het laat ook maar weer eens zien dat veel mensen een auto kopen om een bepaald imago. Veel mensen kochten een Tesla omdat het trendy was. Nu is het opeens weer not-done.

Was dit na de oorlog eigenlijk ook het geval met Volkswagen en Mercedes? Zeker die eerste is vrij direct gerelateerd aan het Duitse regime, de Mercedes minder maar werd wel als 'hun' auto gezien.
Verder weet ik geen voorbeelden waarbij iemand een auto niet zou willen rijden vanwege de persoon rondom het merk.

Het merk Volkswagen is natuurlijk het schoolvoorbeeld van wat je eigenlijk niet moet willen rijden als je iets om de geschiedenis geeft, eigenaar of oprichter... Toch geeft de consument er 0,0 om, waarom bij Tesla wel? Of zijn het voornamelijk de niet-Tesla rijders die er iets "om" geven....?

Een ander merk dat bij mij naar boven komt is het Turkse TOGG, wil je daar in gezien worden, gezien het verband met Erdogan?

Volgens mij kopen de meeste mensen gewoon een auto om de auto en niet om de CEO of eigenaar of oprichter.

Vanzelfsprekend koopt iedereen een auto om de auto, maar het zo zomaar kunnen dat mensen een auto *niet* willen kopen vanwege de eigenaar of oprichter van de fabrikant, of het land van herkomst van de auto. Er is keuze genoeg, dus als je een bepaalde auto af wil laten vallen om de genoemde redenen, kan dat gewoon zonder daar enig nadeel van te ondervinden.

Iedereen heeft wel zijn redenen om een bepaalde auto niet te willen kopen, en vaak zijn die redenen welbeschouwd totaal irrationeel (hoe de auto er uit ziet bijvoorbeeld). Hier zit dan nog tenminste wat ratio achter.

Goed te begrijpen. Ben me serieus aan het oriënteren op een EV maar Tesla is voor mij ook geen optie, simpelweg omdat je daarmee een mafklapper ondersteund die zijn ego belangrijker vind dan zijn succes als ondernemer (en de verantwoordelijkheid wat dat met zich meebrengt), en zijn persoonlijke mening belangrijker vind dan zijn neutraliteit als eigenaar van een platform als Twitter. Ik vond het een fantastische hemelbestormer met gevoel voor humor, totdat hij Twitter kocht in een ego-reflex omdat hij het niet trok dat hij op zijn vingers werd getikt door een mod. Primitief alfamannetjes gedrag. Zonde hoor. Hij had zijn tijd en geld veel beter kunnen besteden als hij op zich op het tech-ondernemerschap en innovatie had blijven richten.

Twitter is ook niet meer wat het geweest was sinds Musk.

Maar inderdaad, het zou voor Tesla goed zijn zonder hem en zijn rare ego fratsen.

Terug
Bovenaan